DevinAlex Skrevet 13. september 2017 #1 Del Skrevet 13. september 2017 Hva heter den Vitamin A syre kremen man får på resept i Norge? Jeg spurte min fastlege om jeg kunne få Airol, men hun fant den ikke i systemet. Den ligger også på denne listen: https://www.felleskatalogen.no/medisin/godkjenningsfritak/preparatliste , fastlegen må altså søke for å skrive ut preparatet. Finnes det noe andre alternativer som inneholder 0.05% Retina-A (Tretinoin) ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 13. september 2017 #2 Del Skrevet 13. september 2017 Nei, du må ha resept. Bare opplys om at den har godkjenningsfritak. Det skal ikke være noe problem å få fastlegen til å skrive ut altså, jeg får den alltid når jeg trenger ny resept. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Del Skrevet 13. september 2017 Airol er en ganske vanlig a-vitaminkrem. Rart hun ikke fant den? Anonymkode: d4318...0cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #4 Del Skrevet 13. september 2017 Airol skal vel ikke være så vanskelig å finne? Enig med AB over. Gå evt til hudlege. Aldri møtt en leg/hudlege/hudterapeut som ikke har hørt om denne kremen. Du kan evt si at airol har erstattet aberela (hvis legen din er litt gammel 🙊) Anonymkode: 731a5...037 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laperla Skrevet 14. september 2017 #5 Del Skrevet 14. september 2017 Jeg får Airol av hudlege. Hudlegen sier at fastleger ikke har anledning til å forskrive denne kremen, og at en må henvises til spesialist/hudlege for å få denne på godkjenningsfritak på medikament som ikke er registrert i Norge som nevnt ovenfor her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Del Skrevet 14. september 2017 På Wednesday, September 13, 2017 den 17.20, DevinAlex skrev: Hva heter den Vitamin A syre kremen man får på resept i Norge? Jeg spurte min fastlege om jeg kunne få Airol, men hun fant den ikke i systemet. Den ligger også på denne listen: https://www.felleskatalogen.no/medisin/godkjenningsfritak/preparatliste , fastlegen må altså søke for å skrive ut preparatet. Finnes det noe andre alternativer som inneholder 0.05% Retina-A (Tretinoin) ? Du må til hudlege tor å få søke om reg. Fritak på dette preperatet. Du får det heller ikke uten videre. Jeg har prøvd det, og anbefaler det ikke til noen. Det preperatet som inneholder mest vit A i håndkjøp er Vitapan krem eller salve. Anonymkode: fffc4...d42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 14. september 2017 #7 Del Skrevet 14. september 2017 Jeg kjøper retiol a 1% på iHerb, men den er i sterkeste laget for huden min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Del Skrevet 14. september 2017 1 minutt siden, vintage skrev: Jeg kjøper retiol a 1% på iHerb, men den er i sterkeste laget for huden min. Får du den tilsendt pr. post så regnes dette som smugling og anmeldes dersom du blir tatt. Produkter som ikke er lovlig i salg i Norge kan du ikke kjøpe via nettet heller. Du er i tillegg ikke mye redd for å få skader ved bruk av dette? Anonymkode: fffc4...d42 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 14. september 2017 #9 Del Skrevet 14. september 2017 (endret) Det er feil at hudleger er de eneste som kan skrive ut tretinoinkrem, jeg får det av fastlegen. Å kjøpe reseptbelagte legemidler over nett er for øvrig ren idioti. Endret 14. september 2017 av Professor Orm Kommafeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Del Skrevet 14. september 2017 Hvordan bruker dere kremen? Anonymkode: 4548c...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 14. september 2017 #11 Del Skrevet 14. september 2017 Renser huden, lar det tørke en halvtime, smører i et tynt lag annenhver kveld. Bruker den ikke om sommeren. Bruker solkrem hver dag og soler ikke ansiktet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #12 Del Skrevet 14. september 2017 Hva gjør denne kremen? Anonymkode: b7ac3...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 14. september 2017 #13 Del Skrevet 14. september 2017 Reduserer rynker og solskader, regulerer talgproduksjonen og reduserer og forhindrer dannelse av hudormer. Kort fortalt: gir fin men flassete og sensitiv hud. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miah Skrevet 14. september 2017 #14 Del Skrevet 14. september 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Får du den tilsendt pr. post så regnes dette som smugling og anmeldes dersom du blir tatt. Produkter som ikke er lovlig i salg i Norge kan du ikke kjøpe via nettet heller. Du er i tillegg ikke mye redd for å få skader ved bruk av dette? Anonymkode: fffc4...d42 Retinol er ikke det samme som tretinoin, men er mye svakere. Er rimelig sikker på at det allerede selges kremer med 1% retinol over disk i Norge, så å kjøpe det fra utlandet er da ikke ulovlig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #15 Del Skrevet 14. september 2017 45 minutter siden, Professor Orm skrev: Renser huden, lar det tørke en halvtime, smører i et tynt lag annenhver kveld. Bruker den ikke om sommeren. Bruker solkrem hver dag og soler ikke ansiktet. Bruker du den på hals og bryst også? Anonymkode: 4548c...810 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Professor Orm Skrevet 14. september 2017 #16 Del Skrevet 14. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bruker du den på hals og bryst også? Anonymkode: 4548c...810 Man kan, men jeg har ikke gjort det så langt. Kommer til å gjøre det i fremtiden dog. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #17 Del Skrevet 14. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du den tilsendt pr. post så regnes dette som smugling og anmeldes dersom du blir tatt. Produkter som ikke er lovlig i salg i Norge kan du ikke kjøpe via nettet heller. Du er i tillegg ikke mye redd for å få skader ved bruk av dette? Anonymkode: fffc4...d42 Jeg får den også i posten, og det står utenpå pakken hva det er i den. Aldri blitt tatt fra meg. Anonymkode: 00639...234 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vintage Skrevet 15. september 2017 #18 Del Skrevet 15. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Får du den tilsendt pr. post så regnes dette som smugling og anmeldes dersom du blir tatt. Produkter som ikke er lovlig i salg i Norge kan du ikke kjøpe via nettet heller. Du er i tillegg ikke mye redd for å få skader ved bruk av dette? Anonymkode: fffc4...d42 Her var det mye feilinfo. For det første; finner du produktet på legemiddellisten? Og om det hadde vært ulovlig, så er det dopingmidler og narkotika som blir politianmeldt, det andre blir destruert eller returnert. Og nei, jeg er ikke redd for skader av retinol A. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #19 Del Skrevet 7. april 2020 Av hvem eller hvilket sted i Oslo kan jeg få resept på tretinoin uten å ha ansiktet fult av acne eller rynker? Jeg vil bruke forebyggende og forbedre huden generelt. Anonymkode: 8dfe1...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2020 #20 Del Skrevet 7. april 2020 På 14.9.2017 den 18.59, laperla skrev: Jeg får Airol av hudlege. Hudlegen sier at fastleger ikke har anledning til å forskrive denne kremen, og at en må henvises til spesialist/hudlege for å få denne på godkjenningsfritak på medikament som ikke er registrert i Norge som nevnt ovenfor her. På 13.9.2017 den 17.30, Professor Orm skrev: Nei, du må ha resept. Bare opplys om at den har godkjenningsfritak. Det skal ikke være noe problem å få fastlegen til å skrive ut altså, jeg får den alltid når jeg trenger ny resept. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Av hvem eller hvilket sted i Oslo kan jeg få resept på tretinoin uten å ha ansiktet fult av acne eller rynker? Jeg vil bruke forebyggende og forbedre huden generelt. Anonymkode: 8dfe1...6a6 Anonymkode: 8dfe1...6a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå