Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en jente på 25, men i ansiktet ser jeg ut som om jeg har bikket 30. 

Problemet mitt er ikke rynker, men heller det at benstrukturen min er ganske "streng", markert og maskulin, men ikke på en modellaktig måte. Jeg har en rar form på ansiktet rett og slett. Har også veldig "hule" øyne som sitter veldig dypt. Kinnene mine kan nesten beskrives som bulldog-kinn. 

Sminke har jeg prøvd å eksperimentere med i mange år, men jeg kler kun en helt enkel stil, og selv da ser jeg eldre ut. Har heller ingen alternativer med håret mitt, siden jeg kler ekstremt lite pga formen og trekkene i ansiktet. 

Er litt lei meg over at jeg aldri har hatt muligheten til å føle at jeg ser ung ut, og muligheten til å i det minste sminke meg pen. Nå er jeg redd for hvordan jeg kommer til å se ut når jeg faktisk bikker 30..

Noen andre som kjenner seg igjen? 

Anonymkode: c4514...87f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Jeg er sikker på at mye av dette sitter i hodet ditt. Når du blir 30, vil du se på bilder av deg selv å se at du var og er flott som du er! 

Anonymkode: 34feb...76d

• Liker 3
Skrevet

Ta på deg en snapback bak frem så skal du se du ser yngre ut. 

Anonymkode: 87929...28e

Skrevet

Du sier du kler kun én enkel sminkestil, men hva mener du med det? Hva slags sminkestil er det du synes kler deg, og har du noen bilder av det? (Trenger ikke bilde av akkurat deg altså, men kanskje bilde av en kjendis eller noen med lignende sminke som det du liker å bruke?)

Det finnes nemlig mange sminketriks for å se yngre ut. Har du bare eksperientert selv eller har du sett på info på nettet? Hvis du googler ting som "how to look younger with makeup" eller søker på det på Youtube, finner du da noe du kan prøve?

Spesielt asiatiske skjønnhetstrender fokuserer på å se ung og uskyldig ut. Rette men lyse, lette og naturlige øyenbryn... Store og runde øyne... Lyse og naturlige kinn... En rosa/naturlig lip tint, med mest fokus på innsiden/midten av leppene... Lys, fin hud... Trikset er egentlig å se søt ut, istedet for sexy. (Noe som er målet med meste av sminke her i vesten.) Kunne du ha prøvd det? Hvis du googler/søker på Youtube etter "asian makeup to look younger" finner du mange treff. For eksempel denne videoen kan være verdt å se litt på. Kan det kanskje hjelpe deg? :) 

Anonymkode: 5b166...730

• Liker 1
Skrevet

Hvis du føler deg bedre med sminke, hva med å la noen på kicks eller lignende ta seg ut? 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære deg. Jeg er sikker på at mye av dette sitter i hodet ditt. Når du blir 30, vil du se på bilder av deg selv å se at du var og er flott som du er! 

Det stemmer ikke nødvendigvis. Jeg har sett flere personer i 20-årene som jeg ville ha trodd var i 30-årene. Det kan godt hende at dette sitter i TS sitt hode, men jeg ville ikke ha avfeid det helt uten videre. Hun ser jo yngre ut nå enn det hun vil gjøre om fem år, men det gjelder jo alle. 

Jeg tror uansett at det er mye man kan gjøre med klær og hår. Fyldige, naturlige bryn virker også mer ungdommelig. Det samme gjør en fin og jevn hud med litt farge i kinnene, litt farge på leppene og øyesminke som gir større øyne (ikke som Melania Trump). Store øyne virker ungdommelig. Det ser man blant annet på de som gjennomfører øyelokkplastikk.

Anonymkode: 1263a...8e3

Skrevet

Invester en 500 lapp i sminketime på Make up store eller beautyhouse eller andre lignende steder , er helt sikker på riktig sminke kan hjelpe deg og der får du veiledning av profesjonelle . 

Gå til en frisør og si du vil se yngre ut og hun farger og klipper deg yngre :)👌

Anonymkode: 843f1...7dd

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyldige, naturlige bryn virker også mer ungdommelig. Det samme gjør en fin og jevn hud med litt farge i kinnene, litt farge på leppene og øyesminke som gir større øyne. Store øyne virker ungdommelig. 

Anonymkode: 1263a...8e3

Ja, og fyldige lepper og rynkefri hals og hender og langt hår er ungdommelig. 

Anonymkode: c629c...bab

Skrevet

Ville kjøpt en god concealer å ha rundt øynene (et par hakk lysere enn din hudtone). Jeg bruker en fra Clinique som er veldig god. En god concealer er kanskje det aller viktigste.

Ellers bruk en fin rouge i kinnene, og legg den på det 'rundeste' punktet på kinnet. Noen jenter bruker solpudder langs kinnbena for å markere, men dersom du allerede har et markert ansikt, gjelder det å gjøre det motsatte - få litt 'rundere' trekk.

Ikke overdriv sminken - mange ser yngre ut med lett sminke. Fokuser heller på å dekke de områdene i ansiktet der du får litt skygge, og tilsett litt farve på kinn og lepper som ser fresh ut. 

Anonymkode: 59272...a30

Skrevet

Hei igjen. TS her.

Det jeg bruker av sminke nå er:

Foundation. Lys concealer under øyne. Mørk brun gel eyeliner langs øvre vippelinje. Fyller inn øyenbryn. Maskara. 

Jeg har prøvd en del leppefarger, men kler ingen av dem så langt. Så fort leppene tar litt oppmerksomhet så fremheves det veldig at jeg har overbitt også. 

Er litt skeptisk til blush da et av mine problem er veldig markante kinnben, men ikke på en feminin og pen måte. Mer maskulint. Er redd blush vil fremheve dette enda mer? 

Håret kan jeg rett og slett ikke gjøre noe med uten at det ser veldig rart ut. Det er veldig begrenset hva som kler meg. 

Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei igjen. TS her.

Det jeg bruker av sminke nå er:

Foundation. Lys concealer under øyne. Mørk brun gel eyeliner langs øvre vippelinje. Fyller inn øyenbryn. Maskara. 

Jeg har prøvd en del leppefarger, men kler ingen av dem så langt. Så fort leppene tar litt oppmerksomhet så fremheves det veldig at jeg har overbitt også. 

Er litt skeptisk til blush da et av mine problem er veldig markante kinnben, men ikke på en feminin og pen måte. Mer maskulint. Er redd blush vil fremheve dette enda mer? 

Håret kan jeg rett og slett ikke gjøre noe med uten at det ser veldig rart ut. Det er veldig begrenset hva som kler meg. 

Jeg tror ikke det er så "ille" som det du fremstiller her. Men hvis det skulle være det, så er det jo bedre å jobbe mot å akseptere deg seg som du er. Javel. Du er den som ser 5 år eldre ut enn du er. Hva så?  Det sier jo ingenting om deg som person. 

Anonymkode: dbf76...29c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er så "ille" som det du fremstiller her. Men hvis det skulle være det, så er det jo bedre å jobbe mot å akseptere deg seg som du er. Javel. Du er den som ser 5 år eldre ut enn du er. Hva så?  Det sier jo ingenting om deg som person. 

Anonymkode: dbf76...29c

Enig. 

Ts, jeg tror du kommer langt med å akseptere deg selv slik du er. Å bare kommentere deg selv negativt, vil ikke hjelpe deg. Derfor skrev jeg at jeg tror mye sitter i hodet ditt. Ja, man kan se forskjellig ut angående alder ( jeg har alltid fått høre at jeg ser mye yngre ut f.eks ) , men det er også noe som sier at det man fokuserer på, blir større. Ikke glem det. Prøv heller å glemme dette du skriver her, og heller ha fokus på å bli den beste utgaven av deg selv. Noen ser eldre ut enn de er, noen yngre, noen myyye yngre, og noen myyye eldre,m og noen midt imellom/normal i forhold til aldren sin. Men gjør det beste ut av det du har fått! Vær f.eks mer takknemlig over det du har fått, som f.esk at du er frisk! Hvis du besøker et sykehus, vil du få et annet perspektiv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...