AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Hunden min har begynt å gjøre ting som en annen hund gjør (ulike fakter - ikke negative). De har vært mye sammen i det siste. Lærer hundene av hverandre? Eller er det tilfeldig? Han har ikke gjort de tingene før. Anonymkode: 207e9...f32
Gjest Herr Heftig Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Vet i hvertfall at hunden til farmor og farfar ikke slikket i oppvaskmaskina før den lærte det av hunden til mormor og morfar
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Selvsagt gjør de det. Hvis ikke hadde ingen arter overlevd. Anonymkode: 8fa07...eb4 11
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Ja det gjør de! Anonymkode: ed8f3...e59
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 Definitivt! Hunden min har lært seg en helt spesifikk uvane av en hund vi kjenner ☹️ Men de er jo veldig gode venner som leker godt sammen, så jeg får nesten bare holde ut uvanen i stedet for å nekte kompisene samvær. Anonymkode: f83da...532 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 Absolutt. Jeg har alltid tenkt at å sparke bakover etter tissing/bæsjing er veldig normalt for hunder, men min hund gjorde aldri det før hun ble lært det av andre hunder. Noen ganger gjør hun det uten å ha tisset engang, så jeg vet ikke om hun forstår poenget Anonymkode: 6cbf2...753 1
Maewest Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Absolutt. Svigerinna mi har en 7 år gammel omplasseringshund som er sinnsykt skeptisk til fremmede, jager katter og bjeffer altså noe så inn i natta intenst hver gang det kommer folk eller biler utafor, og vi klarer ikke å få han til å tie. Og min svigerinne sin svigerinne igjen har en 1 år gammel tispe som min svigerinne og bjeffehunden passer MYE. Denne 1 åringen har jo naturligvis også begynt å bjeffe hver gang det kommer folk eller biler, og jager katter.
Gjest Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 På 14.9.2017 den 10.18, AnonymBruker skrev: Absolutt. Jeg har alltid tenkt at å sparke bakover etter tissing/bæsjing er veldig normalt for hunder, men min hund gjorde aldri det før hun ble lært det av andre hunder. Noen ganger gjør hun det uten å ha tisset engang, så jeg vet ikke om hun forstår poenget Anonymkode: 6cbf2...753 Min yngre lærte det av min eldre, men han hakke skhønt der helt, for han sparker saktere og kan brått bare ha beinet stikkende rett ut bak som om han stoppa midt i det :D Men her lærer mine to av hverandre. Yngste lærte å legge hodet i fanget på besøkshundskurs, det har eldstemann plukka opp. Og yngste har lært sitt pga eldste (han lærte det ikke pga utstilling).
Gjest Selfie Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 Min hund lærte å åpne dører av gamlehunden. Så jada. De er levende vesener som lærer noe nytt hver dag, akkurat som oss.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #11 Skrevet 7. oktober 2017 Min hund bjeffer svært lite. Men etter å ha passet en hund som bjeffer på alt og alle i en ukes tid, så hadde min plukket opp dette. Det tok meg en stund og mye energi på å bli kvitt denne bjeffingen. Anonymkode: 6569f...261
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 When an animal is given a task to complete, they are almost always more successful after observing another animal doing the same task before them. Experiments have been conducted on several different species with the same effect: animals can learn behaviors from peers. https://en.wikipedia.org/wiki/Observational_learning#Other_human_and_animal_behavior_experiments Anonymkode: 59800...623 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 Ja hvordan skulle de ellers lære ting, de har jo ikke alltid vært avhengig av mennesker? Anonymkode: cb676...ded
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå