Gå til innhold

Hvor tidlig barnepass over natten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig viktig at jeg kommer alene, at jeg har pumpet slik at jeg kan være med på alt og at jeg og samboer kan sove på samme hotell som de.

Anonymkode: 44a7a...d9e

Du vet jo ikke en gang om du kan pumpe enda. Du vet ikke om barnet er en klistremerkebaby som bare vil ligge på deg.  

Men skal ikke svartmale det. Mest sannsynlig får du jo en helt vanlig baby. Jeg ville sett det an. Mest sannsynlig tror jeg det hadde gått fint for babyen, det er verre med deg, jeg vet ikke om jeg hadde taklet det. Man skal jo ha det hyggelig også...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Puny skrev:

Du vet jo ikke en gang om du kan pumpe enda. Du vet ikke om barnet er en klistremerkebaby som bare vil ligge på deg.  

Men skal ikke svartmale det. Mest sannsynlig får du jo en helt vanlig baby. Jeg ville sett det an. Mest sannsynlig tror jeg det hadde gått fint for babyen, det er verre med deg, jeg vet ikke om jeg hadde taklet det. Man skal jo ha det hyggelig også...

Nei jeg vet ingenting, kan få barn med kolikk, alt mulig. 

Planen min var uansett å ha bæresele for å avlaste armer. Veldig spent på alt det nye, så om jeg må takke nei så gjør jeg jo det. Baby først samme hva.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vet ingenting, kan få barn med kolikk, alt mulig. 

Planen min var uansett å ha bæresele for å avlaste armer. Veldig spent på alt det nye, så om jeg må takke nei så gjør jeg jo det. Baby først samme hva.

Jeg ville som sagt sett det an. Se hva du føler, hvordan baby er og om søsteren din kanskje endrer mening. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da kan jeg ikke dra i bryllupet til søsteren min?

Det er synd hvis du ikke kan være med i din søsters bryllup, men hvis hun nekter deg å ta med en fire måneder gammel baby fortjener hun heller ikke ha deg der. Eller så kan du, baby og samboer reise, baby og samboer blir på hotellet mens du går i bryllup og er med på høydepunktene samtidig som du er innom og ammer baby og ser hvordan det går. Kjedelig for samboeren din, sikkert, men da får du mulighet til å være til stede (nesten) på hennes premisser. Eller, farmor kan bli med og være barnevakt på hotellet mens dere er med på høydepunktene og går og sjekker hvordan det går med baby ganske ofte. Hvis du klarer å pumpe og baby tar flaske kan begge disse løsningene fungere for babyens del. 

Forresten hvor bor farmor? Og hvor mye tid har hun å tilbringe med barnebarnet så kort tid etter fødselen? Og hvor komfortabel vil du føle deg med svigermor på besøk? Hvis farmor skal være barnevakt er det viktig at hun og barnet kjenner hverandre godt. Og da må de møtes ofte og tilbringe en del tid sammen. 

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var slik jeg egentlig hadde i tankene og, men dette ble avfeid som ikke greit. Kjedelig om jeg må takke nei til bryllupet fordi min søster ikke vil ha baby der. Hun har småbarn selv, men de er store nok til å ha barnepike. 

Skrev du ikke at hun har en baby som er tre måneder nå? 

37 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg synes det er altfor tidlig. 

..hadde ikke hatt lyst å dra min søsters bryllup om det var slik hun oppførte seg heller. Sikker på at hun har barn? :klo:

Hvis du tar en tur inn på bryllupsforumet ser du at enkelte kvinner helt mister gangsynet når de skal gifte seg. Ser ut til at søsteren til ts er en av dem, men håper hun kommer på bedre tanker før bryllupet. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig viktig at jeg kommer alene, at jeg har pumpet slik at jeg kan være med på alt og at jeg og samboer kan sove på samme hotell som de.

Bryllupet er en stor dag for bruden. (Og for brudgommen.) Men de kan ikke vente at alle andre tilpasser livene sine etter deres store dag. Jeg skjønner godt at hun vil ha deg/dere der, men da må hun jo også legge til rette for det. Enten godta at baby er med (sover i vogn rett utenfor) og du får sitte nære døra så du kan gå ut hvis baby våkner/for å sjekke hvordan det går. Hvis det er helt utelukket at baby skal være i nærheten og du må være med på absolutt alt får de heller utsette bryllupet et år. 

Som flere har nevnt, det er umulig å spå fremtiden. Det kan hende dere får verdens roligste baby, som tar flaske lett og pumpingen går som en lek, farmor og baby storkoser seg sammen og alt er bare fryd og gammen. Eller, mer sannsynlig, det kan hende din søster kommer på bedre tanker og innser at dagen ikke blir ødelagt selv om du har med baby. 

Gratulerer med graviditeten og lykke til som mamma. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde overnatting når baby var 4mnd. Da var jeg 10-15 minutter unna i gåavstand å skulle sove i samme hus som baby når vi var ferdig. I tillegg så jobber familien min (som passet) på fødeavdelingen. Viss ikke hadde det nok ikke vært aktuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, SiMa skrev:

Det er synd hvis du ikke kan være med i din søsters bryllup, men hvis hun nekter deg å ta med en fire måneder gammel baby fortjener hun heller ikke ha deg der. Eller så kan du, baby og samboer reise, baby og samboer blir på hotellet mens du går i bryllup og er med på høydepunktene samtidig som du er innom og ammer baby og ser hvordan det går. Kjedelig for samboeren din, sikkert, men da får du mulighet til å være til stede (nesten) på hennes premisser. Eller, farmor kan bli med og være barnevakt på hotellet mens dere er med på høydepunktene og går og sjekker hvordan det går med baby ganske ofte. Hvis du klarer å pumpe og baby tar flaske kan begge disse løsningene fungere for babyens del. 

Forresten hvor bor farmor? Og hvor mye tid har hun å tilbringe med barnebarnet så kort tid etter fødselen? Og hvor komfortabel vil du føle deg med svigermor på besøk? Hvis farmor skal være barnevakt er det viktig at hun og barnet kjenner hverandre godt. Og da må de møtes ofte og tilbringe en del tid sammen. 

Skrev du ikke at hun har en baby som er tre måneder nå? 

Hvis du tar en tur inn på bryllupsforumet ser du at enkelte kvinner helt mister gangsynet når de skal gifte seg. Ser ut til at søsteren til ts er en av dem, men håper hun kommer på bedre tanker før bryllupet. 

Bryllupet er en stor dag for bruden. (Og for brudgommen.) Men de kan ikke vente at alle andre tilpasser livene sine etter deres store dag. Jeg skjønner godt at hun vil ha deg/dere der, men da må hun jo også legge til rette for det. Enten godta at baby er med (sover i vogn rett utenfor) og du får sitte nære døra så du kan gå ut hvis baby våkner/for å sjekke hvordan det går. Hvis det er helt utelukket at baby skal være i nærheten og du må være med på absolutt alt får de heller utsette bryllupet et år. 

Som flere har nevnt, det er umulig å spå fremtiden. Det kan hende dere får verdens roligste baby, som tar flaske lett og pumpingen går som en lek, farmor og baby storkoser seg sammen og alt er bare fryd og gammen. Eller, mer sannsynlig, det kan hende din søster kommer på bedre tanker og innser at dagen ikke blir ødelagt selv om du har med baby. 

Gratulerer med graviditeten og lykke til som mamma. 

Jeg sa hun har småbarn selv, men når bryllupet står er de barna gamle nok til å ha barnepass 😊

Det er for Langt mellom lokalet og hotell at jeg kan fly frem og tilbake for å amme. Å ha med farmor vil ha bli like langt å reise til og fra. Min søster har flyttet fra hjembyen, to timer unna alle oss andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, vea skrev:

Jeg hadde overnatting når baby var 4mnd. Da var jeg 10-15 minutter unna i gåavstand å skulle sove i samme hus som baby når vi var ferdig. I tillegg så jobber familien min (som passet) på fødeavdelingen. Viss ikke hadde det nok ikke vært aktuelt

To timer unna i bil her da. Det er veldig langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa hun har småbarn selv, men når bryllupet står er de barna gamle nok til å ha barnepass 😊

Det er for Langt mellom lokalet og hotell at jeg kan fly frem og tilbake for å amme. Å ha med farmor vil ha bli like langt å reise til og fra. Min søster har flyttet fra hjembyen, to timer unna alle oss andre. 

Når det er sagt så er jeg og svigermor nære venner, som sagt min eget mor er ikke inne i bildet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

To timer unna i bil her da. Det er veldig langt.

Jeg tenker som så at enten respekterer hun at baby er med og en er på festen så lenge en orker (jeg var ganske "mødd" de første 5 månedene hvor baby var som klistret på meg) eller så lar en simpelthen være å dra. Jeg hadde gjort det samme med mine søsken, og hadde aldri forventet at venner eller familie med små babyer skulle bli utelatt fordi en ikke vil ha unger i bryllupet sitt. Unger er en ting de kan en ha barnevakt på, babyer er en helt annen, spedbarn skal selvsagt være med mor og/eller far.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeeel..minstemann måtte sove borte da han var 1 uke gammel. Ingen skade skjedd. Jeg ble innlagt på sykehus, og de første nettene var det helt uaktuelt å ha ham med, jeg var rett og slett for syk. Min ektemann overnattet på sykehuset med meg mens babyen byttet på å sove hos foreldre/svigerforeldre. Noen ganger MÅ man, og det blir helt feil å si at barnet kommer til å ta skade av det. 

Anonymkode: db4ce...1de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veeeeel..minstemann måtte sove borte da han var 1 uke gammel. Ingen skade skjedd. Jeg ble innlagt på sykehus, og de første nettene var det helt uaktuelt å ha ham med, jeg var rett og slett for syk. Min ektemann overnattet på sykehuset med meg mens babyen byttet på å sove hos foreldre/svigerforeldre. Noen ganger MÅ man, og det blir helt feil å si at barnet kommer til å ta skade av det. 

Tenker nok ikke at baby kommer til å ta skade av det. Men sykdom er noe helt annet enn et bryllup hvor baby faktisk kan være til stede å en heller kan dra tidlig/når en ønsker det selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For tidlig. 

Enten må en av dere være hjemme, eller så kan moren din bli med til der bryllupet er, og du kan gå i vielsen, se til baby etterpå,droppe all mingling og velkomstdrink og være med baby til middagen også ta en tidlig kveld. 

Det siste der gjorde jeg når en av mine var 5 mnd, men ville ikke reist fra. 

Anonymkode: 37015...8f8

Sånn gjorde vi det også når mellomste var 3 mnd. Gikk fint, men til og med det var litt stress siden han ikke tok flaske...

syns forøvrig det er tidlig med overnatting når baby er 4 mnd, og tror kanskje du vil føle det selv også når baby er født.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette. Mer snakk om hvor hyggelig Ts kommer til å syntes det er å være lenge borte fra baby. Baby greier seg nok fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde lett droppet bryllupet uten å nøle, for å prioritere min omtrent nyfødte baby. Hvis ikke jeg fikk forståelse for å ønske å ha med en så liten baby så kan de fint klare seg uten meg. Babyen trenger meg mer enn fru bridezilla som uansett har mange andre gjester som kan innrette seg etter brudens forventninger.

Anonymkode: 132d6...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nå det var merkelig at mannen måtte være sammen med deg i stedet for babyen. Om jeg blir syk så ligger jeg heller alene på sykehuset slik at barnet vårt kan være sammen med pappa. Hun trenger han mer enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nå det var merkelig at mannen måtte være sammen med deg i stedet for babyen. Om jeg blir syk så ligger jeg heller alene på sykehuset slik at barnet vårt kan være sammen med pappa. Hun trenger han mer enn meg.

Jeg ville også valgt slik. Ble akutt syk i forbindelse med ene fødselen min og jeg forlangte at han fulgte barnet og ikke slapp babyen med øynene. Selv var jeg alene på intensiven med korte besøk av mann og barn i et døgn. Ville aldri latt min mor passe barnet første døgnet for at mannen min skulle være hos meg. Jeg er voksen og har personalet, babyen liten og trenger tilknytning. 

Men! Det kan være omstendigheter her vi ikke kjenner til. Kanskje lang reisevei og behov for reisefølge, kanskje noe langt mer alvorlig enn vi kan innbille oss. Slik at mannen måtte velge å være hos mor I stedet for barnet i denne - tross alt - korte tiden. 

Vi må være litt forsiktige med å dømme når vi bare ser litt av en situasjon. 

Anonymkode: 37015...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noen som påstår at barnet tar varig skade av det? 

Men det kan (merk: KAN)  helt klart oppleves som en stressende situasjon for babyen, å være adskilt fra sine omsorgspersoner. Jeg ville ikke utsatt mitt barn for en sånn situasjon om det ikke var nødvendig. For deg var det nødvendig. Overhodet ikke sammenlignbart med ts sin situasjon. 

Tidligere var det jo vanlig at mor og barn var adskilt deler av nettene etter fødsel. Det var overhodet ikke en sunn eller god løsning, vi vet heldigvis bedre i dag, men ungene klarte seg jo uten skader. Men hvorfor utsette et barn for det hvis man ikke må? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...