Gå til innhold

Hvordan summere lønn med utgangspunkt i timer i excel

Anbefalte innlegg

Skrevet

A           B          C
Starttid   Sluttid    Totalt

Anonymkode: 5241b...c07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A           B          C             D              E
Starttid   Sluttid    Totalt   Timelønn Totalt lønn
08:00      12:00     4:00        200            ??

Hvordan får jeg korrekt verdi på Kolonne E? 

Skrevet
6 minutter siden, padawan skrev:

Er ikke det bare å ta D1*C1 da?

Nei, var dessverre ikke så enkelt.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei, var dessverre ikke så enkelt.

Da må du forklare hva vanskeligheten er, da, forstår du vel! Nøyaktig hva har du skrevet? Kommer det feilmelding?

Anonymkode: 5ea6a...e17

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du forklare hva vanskeligheten er, da, forstår du vel! Nøyaktig hva har du skrevet? Kommer det feilmelding?

Alt jeg trenger er svaret på hva jeg skal skrive inn der for at det skal bli korrekt. Ved D2*C2 blir svaret 33,3333.

Skrevet (endret)

Det er fordi du har feil i formateringen i cellene, ikke feil i selve formlene. 

Endret av padawan
Skrevet
2 minutter siden, padawan skrev:

Det er fordi du har feil i formateringen i cellene, ikke feil i selve formlene. 

Kanskje. Men da trenger jeg svar på hvordan cellene skal formateres.

Skrevet

Ser ut som du har tidsformat i celle C2. Endre formatet på den kolonnen til Tall slik at den viser 4.0 og ikke 4:0.

Klikk på cellen og velg formater. 

Anonymkode: 3a222...96b

• Liker 1
Skrevet

Jeg er usikker på hvorfor Excel gjør som det gjør (jeg har ikke satt meg tilstrekkelig inn i logikken bak det) men se på den vedlagte filen så fikk jeg det til der.

KG.xlsx

Skrevet
3 minutter siden, padawan skrev:

Jeg er usikker på hvorfor Excel gjør som det gjør (jeg har ikke satt meg tilstrekkelig inn i logikken bak det) men se på den vedlagte filen så fikk jeg det til der.

KG.xlsx

I dette tilfellet vil jeg mangle timeantallet. Ønsker å ha dette med også. Ser ikke helt for meg at dette ikke skal være mulig i excel, det er et altfor godt program til det.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som du har tidsformat i celle C2. Endre formatet på den kolonnen til Tall slik at den viser 4.0 og ikke 4:0.

Klikk på cellen og velg formater. 

Anonymkode: 3a222...96b

Hvis jeg endrer den til tall vil den vise 0,16666667, og jeg vil dessverre da miste timeantallet som jeg ønsker å ha med.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Hvis jeg endrer den til tall vil den vise 0,16666667, og jeg vil dessverre da miste timeantallet som jeg ønsker å ha med.

Lag ei ny kolonne, da vel, med b2-a2 og tidsformattering, og skjul den du ikke vil ha med.

Skrevet

Bruk excel arket du har fått her, men fjern *24 i kolonne E. Sett dette i kolonne C istedet. Altså skal det i C1 stå: (B2-A2)*24

mens det i E1 står: D2*C2

Skrevet
9 minutter siden, padawan skrev:

KG.xlsx

Ved litt nærmere studering av eksempelet ditt fikk jeg det til samtidig som det viser timer, da den underliggende verdien i C2 er det samme uansett. Takk for hjelpen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...