AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Skrevet 13. september 2017 Jeg har perfekt uteområde/hus for et dyr. Og valget falt på katt. Jeg kontaktet først dyrebeskyttelsen, da etter å ha lest mye skjønner at det er et stort problem med alt for mange katter. Så jeg tenkte det var lurt å kontakte dem. Jeg kom så langt at jeg fikk forklart at jeg aller helst ønsker meg en kattunge, gjerne en jentepus. Jeg har også muligheten til å ta 2. Har god plass og mye tid. Jeg forklarte at jeg har stort uteområde, bor landlig så jeg vil gjerne ha utekatt. Holdningen som møter meg er ganske hoven, nesa i sky: Ja også koster det så og så mamge penger. Ja.. sier jeg. Er de ferdig sterilisert da. ( Jeg har ingenting i mot å betale, jeg hadde bare lest at de ofte er sterilisert osv ) Dyrebeskyttelsen dama :Ja! Enten betaler du eller så sørger du selv for å sterilisere. Den trenger vaksine også! Noen utekatt virket det som var helt forkastelig. De skulle komme å besøk for å i det hele tatt vurdere om jeg kunne ha noen katt! Her skulle jeg vurderes. For å presisere jeg skal både vaksinere , sterilisere og chippe. Jeg har lest meg opp på dette og har forsket på hvilket for som er best. Jeg vet at man ikke skal slippe ut små kattunger, at man skal være med dem når de endelig skal ut. Jeg har både tid og penger til et dyr. Jeg føler jeg har gjort god research rett og slett. MEN! Etter samtalen med damen fra dyrebeskyttelsen, var det visst bare å jekke seg ned!!! . Jeg visste jo alt det damen sa, men hun hørtes så sur og nedlatende ut. Hørtes ut som at jeg ikke var bra nok til å kunne få ha en meitemark en gang. Jeg har nå skaffet meg kattunge på annet vis. Det er ikke rart dyrebeskyttelsen har mange hjemløse katter når holdninge til de som vil hjelpe til er slik! Jeg ble rett og slett jævlig provosert!! Anonymkode: d50e8...29f 31
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Jeg forstår hvorfor hun har holdningen. Så mye dritt det er av mennesker der ute som ønsker seg dyr. Selv om du veit alt betyr det ikke at de andre 30 menneskene hun snakker med løpet ac dagen veit noen ting. Jeg har sittet vakt for dyrebeskyttelsen sin tlf en dag og det holdt for min del. Så mye stygge mennesker som hadde null peiling og regelrett kjeftet på meg fordi jeg prøvde å si at en katt kan leve i over 20 år. Nei så langt hadde de ikke planlagt. Ikke hadde de planer om å beholde pusen så lenge heller. Jeg var hyggelig, men på slutten av dagen ble jeg ei kjerring. Anonymkode: a7f57...026 29
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår hvorfor hun har holdningen. Så mye dritt det er av mennesker der ute som ønsker seg dyr. Selv om du veit alt betyr det ikke at de andre 30 menneskene hun snakker med løpet ac dagen veit noen ting. Jeg har sittet vakt for dyrebeskyttelsen sin tlf en dag og det holdt for min del. Så mye stygge mennesker som hadde null peiling og regelrett kjeftet på meg fordi jeg prøvde å si at en katt kan leve i over 20 år. Nei så langt hadde de ikke planlagt. Ikke hadde de planer om å beholde pusen så lenge heller. Jeg var hyggelig, men på slutten av dagen ble jeg ei kjerring. Anonymkode: a7f57...026 Vel dere mister de som faktisk vil hjelpe på den måten. Vet om 2 til som ikke gadd etter en tlf samtale med nedlatende person i tøf. Ikke våg å still spørsmål for da får du høre at du ikke kan nok! ( derfor man spør da eller????) Og ikke våg å mene at du kan noe heller, for nei det gjør du ikke heller!! Dyrebeskyttelsen my ass!! Anonymkode: d50e8...29f 19
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Ikke svartmal alle dyrevernsorganisasjoner da. Det kan hende damen hadde en dårlig dag - og selvsagt var det feil at det gikk ut over deg. Men ikke alle man treffer er slik - jeg har selv jobbet med adopsjoner for dyrebeskyttelsen. Har også innimellom blitt anklaget for å være for streng, jeg sier nei om jeg ikke er tilfreds. Men prøver selvsagt å være hyggelig og svare på spørsmål. Anonymkode: 5a4d6...09a 11
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Vel dere mister de som faktisk vil hjelpe på den måten. Vet om 2 til som ikke gadd etter en tlf samtale med nedlatende person i tøf. Ikke våg å still spørsmål for da får du høre at du ikke kan nok! ( derfor man spør da eller????) Og ikke våg å mene at du kan noe heller, for nei det gjør du ikke heller!! Dyrebeskyttelsen my ass!! Anonymkode: d50e8...29f Men altså - om du har bestemt deg for å adoptere en katt er det jo helt idiotisk at du nå sier at en telefonsamtale har fått deg til å ombestemme deg. Dyrebeskyttelsen har plikt til å kvalitetssikre de nye hjemmene, slik at katta ikka havner på gata igjen om 2 år, og det er derfor de vil se hvordan du bor og om du virker halvveis oppegående. Forøvrig er det en dårlig ide å starte samtalen med å "bestille" en kattunge som skal være jente. Anonymkode: 59ef8...cf6 22
_popcorn_ Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 Jeg har adoptert fra Dyrebeskyttelsen Lillestrøm og omegn, og fra Dyrebeskyttelsen Kongsberg. Jeg har vært fosterhjem for Dyrebeskyttelsen Lillestrøm og omegn. Min første hentet jeg fra ett fosterhjem hos noen i styret, fosterpusen ble levert/hentet av styreleder, jeg har vært med å hentet katter til venninner i andre fosterhjem, jeg har snakket flere ganger med flere representanter fra disse lokalavdelingene, og blir alltid møtt av oppegående og hyggelige mennesker. 8
Stjernekikkeren Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 Skjønner at dyrebeskyttelsen sikkert får telefoner fra mye rare folk, men basert på hva ts forteller her, og som hun også formidlet, hadde jeg med en gang fattet interesse for henne og skjønt at her er muligheter for hjem for mer enn én katt. Man hører jo faktisk ofte på folk om de har gjort seg forstått med hva slags ansvar det er, og at de vet hva det går i, og bare stiller helt generelle spørsmål. Det ts beskriver synes jeg faktisk høres ut som en dame som har opplevd så mye uansvarlige mennesker at hun har blitt skeptisk til alt og alle, da burde hun ta seg litt fri og få tilbake balansen igjen. Der frister ikke å adoptere dyr når man får inntrykk av at folk automatisk tror du er idiot og du må overbevise at du ikke er helt korka. 16
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 3 minutes ago, _popcorn_ said: Jeg har adoptert fra Dyrebeskyttelsen Lillestrøm og omegn, og fra Dyrebeskyttelsen Kongsberg. Jeg har vært fosterhjem for Dyrebeskyttelsen Lillestrøm og omegn. Min første hentet jeg fra ett fosterhjem hos noen i styret, fosterpusen ble levert/hentet av styreleder, jeg har vært med å hentet katter til venninner i andre fosterhjem, jeg har snakket flere ganger med flere representanter fra disse lokalavdelingene, og blir alltid møtt av oppegående og hyggelige mennesker. Når jeg var frivillig var det flere innom for å titte på katt som trodde at det var gratis fordi de gjorde oss en tjeneste ved å ta en katt. Etter et par sånne samtaler blir man lei. Kan godt være derfor hun ville understreke dette til deg, TS. I DOOA adopteres forøvrig ingen katter vekk uten chip, vaksiner og kastrert, Rart om de gjør det annerledes på andre avdelinger. Anonymkode: 59ef8...cf6 1
_popcorn_ Skrevet 13. september 2017 #9 Skrevet 13. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Når jeg var frivillig var det flere innom for å titte på katt som trodde at det var gratis fordi de gjorde oss en tjeneste ved å ta en katt. Etter et par sånne samtaler blir man lei. Kan godt være derfor hun ville understreke dette til deg, TS. I DOOA adopteres forøvrig ingen katter vekk uten chip, vaksiner og kastrert, Rart om de gjør det annerledes på andre avdelinger. Anonymkode: 59ef8...cf6 Den jeg fikk fra Kongsberg kom ukastrert, men med fosterhjemsavtale inntil han var klar for kastrering, og adopsjon ble ikke fullført før etter kastrering var gjort. Har aldri hørt om noen som fullfører en adopsjon uten kastrering, men vet om en del som har gjort samme som hos meg, hvor ny eier får være fosterhjem inntil katten er klar for kastrering. Så vidt jeg har sett, så står det vel på alle lokalavdelinger sine sider at katter leveres kastrert/sterilisert, chippet og vaksinert, og min opplevelse er at det ikke gjøres unntak... 1
Mrs.Under Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 Jeg har akkurat samme erfaring med dyrebeskyttelsen. Det sitter svært unge jenter som skal avgjøre om jeg er god nok til å kunne allernådigst få betale for adoptere en katt fra dem, eller jeg skulle faktisk ha to katter. Jeg kjente jeg ble skikkelig provosert utover i samtalen, og til slutt sa jeg " jeg har hatt katter lenger enn du har levd" Det ente med at jeg fikk tak i to kattunger fra en privatperson. Jeg forstår at de vil kvalitetsikre at kattene får et godt hjem, men å ha som utgangspunkt at alle som ringer er halvveis idioter som ikke vet hva det vil si å ha katt, det er rett og slett bare trist! 24
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså - om du har bestemt deg for å adoptere en katt er det jo helt idiotisk at du nå sier at en telefonsamtale har fått deg til å ombestemme deg. Dyrebeskyttelsen har plikt til å kvalitetssikre de nye hjemmene, slik at katta ikka havner på gata igjen om 2 år, og det er derfor de vil se hvordan du bor og om du virker halvveis oppegående. Forøvrig er det en dårlig ide å starte samtalen med å "bestille" en kattunge som skal være jente. Anonymkode: 59ef8...cf6 Jeg ombestemte meg ikke etter en tlf samtale jeg møtte damen også. Anonymkode: d50e8...29f 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #12 Skrevet 13. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg ombestemte meg ikke etter en tlf samtale jeg møtte damen også. Anonymkode: d50e8...29f Altså for å utdype,jeg hadde en litt ufin tlfsamtale , møtte til slutt en dame med nesa i sky og sur. Det har vært en prosess hvor jeg har fylt ut skjema osv. Mens de 2 andre jeg snakket om kom ikke så langt en gang. De ble fly fprbanna etter kun tlfsamtalen. Anonymkode: d50e8...29f 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #13 Skrevet 13. september 2017 Har samme erfaring som deg TS, kjøp katt fra oppdretter, da støtter du ikke uansvarlige mennesker som ikke kastrerer dyrene sine og vet du får en sosialisert og trygg kattunge Mye bedre enn å stå på pinne for de sure folka, for så å føle at du ikke fortjener å ha dyr. (For dårlig samvittighet skal de gi deg uansett, om du vil ha kattunge, om du vil ha bare en, om du ikke har katteluke, om du vil ha innekatt, om .. hva som helst egentlig, aldri bra nok). Jeg hadde egentlig lyst på 2 kattunger fra dyrebeskyttelsen, kjønn, farge og alder (opp til 12 mnd) spilte ingen rolle men jeg er veldig glad i langhåret, og det var tydeligvis heeeelt feil å skulle ønske seg langhåret, så nå har jeg 2 norske skogkatter fra oppdretter istedetfor. Anonymkode: 5edb3...1dc 10
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #14 Skrevet 13. september 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men altså - om du har bestemt deg for å adoptere en katt er det jo helt idiotisk at du nå sier at en telefonsamtale har fått deg til å ombestemme deg. Dyrebeskyttelsen har plikt til å kvalitetssikre de nye hjemmene, slik at katta ikka havner på gata igjen om 2 år, og det er derfor de vil se hvordan du bor og om du virker halvveis oppegående. Forøvrig er det en dårlig ide å starte samtalen med å "bestille" en kattunge som skal være jente. Anonymkode: 59ef8...cf6 Jeg har ikke bestilt noe det første jeg gjorde i samtalen. Det er nå jeg som skal adoptere dyret og kan vel ha preferanser? I skjemaet jeg fikk skulle jeg jo også skrive om hvordan jeg bor og hva jeg ser for meg og ligne de. Så da hu tok frem skjemaet mitt så sa jeg hva jeg kunne tenke meg. Det må da være lov? Anonymkode: d50e8...29f 8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #15 Skrevet 13. september 2017 Og ETTER alt dette styret så klarer damen å snakke til meg som om jeg ikke fortjente et dyr i det hele tatt. Gikk heller på finn og fikk en skjønn liten kattunge istedet! Anonymkode: d50e8...29f 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #16 Skrevet 13. september 2017 Og i annonsene til dyrebeskyttelsens internettsider står det utdypende om hvordan kattene er. Omtrent som om de var mennesker. Uansett derfor skrev jeg utdypende om hvordan jeg er og hva jeg har å tilby dem. Hva som passer for meg. Hahah uff blir bare mer og mer irritert. Her skal vi sterilisere fprdi det er for mange katter og når en prøver å hjelpe så er det bare overlegne sure folk og vanskelig! Anonymkode: d50e8...29f 6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #17 Skrevet 13. september 2017 Hva i h...? Gå heller på finn.no og let både på "gis bort" og "selges" så finner du nok katt. Anonymkode: 91b96...fe4 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #18 Skrevet 13. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Har samme erfaring som deg TS, kjøp katt fra oppdretter, da støtter du ikke uansvarlige mennesker som ikke kastrerer dyrene sine og vet du får en sosialisert og trygg kattunge Da støtter du oppdrett på katter, er det en god idè når det er så mange hjemløse? Huskatter er også friskere enn rasekatter. Anonymkode: 91b96...fe4 14
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #19 Skrevet 13. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da støtter du oppdrett på katter, er det en god idè når det er så mange hjemløse? Huskatter er også friskere enn rasekatter. Anonymkode: 91b96...fe4 Feil blir det uansett. Finn.no funket best for meg. Anonymkode: d50e8...29f 2
Superblomst Skrevet 13. september 2017 #20 Skrevet 13. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Har samme erfaring som deg TS, kjøp katt fra oppdretter, da støtter du ikke uansvarlige mennesker som ikke kastrerer dyrene sine og vet du får en sosialisert og trygg kattunge Anonymkode: 5edb3...1dc Må bare påpeke at dette ikke alltid er tilfellet. Har hatt Hellig Birma kjøpt fra oppdretter som viste seg å absolutt ikke være sosialisert bra nok, men var en inntekskilde for oppdretterne og de satte kull etter kull på katta og håvet inn. Har en haug kattebabyer og mor i fosterhjem i regi av dyrebeskyttelsen nå, og de er noen skikkelig sosiale primapuser 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå