Gå til innhold

Småmark i magen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er vel mest vanlig at småbarnsfamilier er plaget med dette, men av en aller annen grunn får jeg det igjen og igjen :-( Jeg skjønner det ikke, for jeg vasker alltid salaten godt, og jeg gjør ikke noe uvanlig som tilsier at jeg skulle få mark i magen! Har hver gang tatt kuren Vermox, da forsvinner det, men etter noen måneder eller gjerne et år senere får jeg det igjen. Usj :sjokk: Er det andre som også blir plaget av dette? Føler temaet er litt tabu, og hører liksom aldri om at noen har mark i magen. Og hva kan det komme av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som du sier er dette vanlig i småbarnsfamilier, og det er ikke farlig men ekkelt og ubehagelig. I tillegg til å ta tablettkurer er det viktig å være nøye med håndvask. Egg fra marken setter seg ofte under neglene, og derfor er det viktig å ha dem ganske korte, vaske hender før hvert måltid, når du kommer hjem og har vært i kontakt med andre og selvfølgelig etter toalettbesøk (for å unngå å smitte deg selv). Om du har som uvane å putte fingre i munn eller nese bør du slutte med dette, det er inngangsporten eggene har til kroppen, før de går gjennom systemet til magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vasker selvfølgelig alltid hendene etter toalettbruk, og har vanlig god hygiene. Jeg pleier ikke å være i kontakt med barn heller. Skjønner ikke hvorfor akkurat jeg får dette ekle greiene hele tiden!!! Men jeg bør kanskje slutte å bite negler....

Når jeg søker på nettet etter informasjon, står det bare om barn, er det ingen andre voksne som har hatt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok slutte å bite negler ja. Fingre i munnen er ikke bra. Mange tenker ikke på å vaske hendene før de spiser (om man har vært i kontakt med andrek kan man ha fått smitte på hendene uten at man har vært på toalettet) og etter at de har vært utenfor huset. Du har sikkert normalt god hygiene, men siden det virker som om du har en smittekilde i din krets kan det være lurt å ha ekstra god hygiene. Vær ekstra nøye under neglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hatt det selv, men ei venninne var ofte plaget.. Hun så hvite egg i avføringen, det kom ofte ut en mark i ny og ne.. og det klødde noe helt for jævlig, sa hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Har du kontakt med dyr?

Det er jo oftes fra dem mark smitter.

Hmm...Har marsvin ja, men kan de være en smittekilde tro? Uansett så vasker jeg alltid hendene etter jeg har holdt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Lurer på en ting ang dette. Hvordan merker man at man har mark??

Klør noe helt for jævlig i endetarmen ja. ÆSJ :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var et hunde/katte-fenomen.

Det er jo utrolig rart at du får det uten grunn. Kanskje du burde snakke med legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja jeg burde kanskje det, men litt ekkelt da, hvis hun må kikke "der nede" :-? Men det er vel kanskje det lureste. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Vet ikke hva som er mest ekkelt.. mark igjen og igjen, eller en liten undersøkelse. ;)

Kan jo være noe annet enn uskyldige småmark, vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jeg hadde det i mine tidlig ungdomsår... fryktelig... vi tror kanskje det var siden katten lå i senga mi og det får den ikke nå lenger!

i tillegg fikk vi beskjed om å vaske hånduken og vaskekluter etter engangs bruk. ellers må du bare ha ekstra god hygiene mens du går på kuren som å vaske doringen super ofte, ikke fikle med marsvinet osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin
jeg hadde det i mine tidlig ungdomsår... fryktelig... vi tror kanskje det var siden katten lå i senga mi og det får den ikke nå lenger!

i tillegg fikk vi beskjed om å vaske hånduken og vaskekluter etter engangs bruk. ellers må du bare ha ekstra god hygiene mens du går på kuren som å vaske doringen super ofte, ikke fikle med marsvinet osv

:hoho: Raaaare tanker på morgenkvisten, fy FY kaninen! :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...