Gå til innhold

Hjemmeabort etter SA. Blør fortsatt 5 uker etterpå.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er snart 5 uker siden jeg tok første hjemmeabort. Første kur fungerte ikke, så jeg måtte på en runde til en uke etterpå (4 uker siden) for å få ut siste rest. 

Etter dette blødde jeg mye i noen dager, så var det over. Jeg tenkte jeg endelig var ferdig, så jeg og kjæresten hadde sex igjen. Men så begynte jeg å blø. Så ventet vi en uke før vi hadde sex igjen, det gikk bra. Men dagen etter begynte jeg å blø igjen, ganske mye og kraftige magesmerter. Tenkte kanskje jeg endelig holdt på å få mensen, for jeg ble fortalt at første mens etter abort ville være ganske kraftig og vond. Men så ble det lite blod igjen, bare litt på papiret når jeg går på do. Hva er dette? Skal jeg ikke slutte å blø snart? Når fikk dere første mens etter abort?

Anonymkode: a1511...d49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det MA du mener du har hatt?

Jeg hadde langvarig (små)blødning etter min MA. Antageligvis hormonell ubalanse. Ga seg etter 3 mnd og da ble jeg raskt gravid igjen også.

Anonymkode: d3ebf...deb

Skrevet

Jeg ville bedt om en ultralydundersøkelse. Dette skjedde med meg også etter to runder med cytotec og det viste seg at jeg hadde masse rester igjen og derfor sluttet det ikke å blø. 

Anonymkode: 64c01...850

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det MA du mener du har hatt?

Jeg hadde langvarig (små)blødning etter min MA. Antageligvis hormonell ubalanse. Ga seg etter 3 mnd og da ble jeg raskt gravid igjen også.

Hva er MA?🙈 Jeg hadde en spontanabort, men fosteret kom ikke ut. Derfor måtte jeg ta hjemmeabort.

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville bedt om en ultralydundersøkelse. Dette skjedde med meg også etter to runder med cytotec og det viste seg at jeg hadde masse rester igjen og derfor sluttet det ikke å blø. 

Anonymkode: 64c01...850

Jeg var til ultralyd kvelden før andre runde med Cytotec, og 3 dager etterpå. Fordi jeg hadde så sinnsyke smerter hele uken i forveien, men lite blødninger. De mistenkte at noe satt fast i livmorhalsen, at det forårsaket smertene. På kvelden før andre runde, kom det ut en stor bit, trolig en koaguelert blodklump og smertene lettet litt.

På ultralyden både før og etter Cytotec, mente gynekologen at det lå igjen noen rester. Tre dager etter 2.runde med Cytotec, sa hun at det fortsatt lå igjen noe, men det var så lite og det ville komme ved neste mens.

Igår hadde jeg skikkelig sterke menssmerter, håpet jeg endelig fikk mensen, tok en Naproxen og la meg på sofaen en times tid, men lite blødning. Idag var det litt rosa igjen. Jeg blir gal av dette. Av å blø så uregelmessig og fordi jeg savner å ha sex med kjæresten🙈

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er MA?🙈 Jeg hadde en spontanabort, men fosteret kom ikke ut. Derfor måtte jeg ta hjemmeabort.

At fosteret dør og ikke kommer ut av seg selv er MA(missed abortion) En spontanabort starter med blødning og kroppen ordner stort sett opp selv.

Var det Cytotec du fikk for å sette i gang aborten?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At fosteret dør og ikke kommer ut av seg selv er MA(missed abortion) En spontanabort starter med blødning og kroppen ordner stort sett opp selv.

Var det Cytotec du fikk for å sette i gang aborten?

Ja😊

Skrevet

Ville bedt om ny UL, virker ikke som du klarer få ut de siste restene selv. 

Anonymkode: ead74...1b4

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bedt om ny UL, virker ikke som du klarer få ut de siste restene selv. 

De ber meg sikkert vente til jeg får mensen. Det var ett evig styr å få en ultralyd sist også. Hadde sterke magesmerter i 3 dager, klarte ikke fungere. Første dagen så jeg det an, andre dagen ringte jeg å ble bedt om å se an én dag til. Tredje dag, på morgen, ble jeg bedt om å se an til kvelden. Så på kvelden ringte jeg igjen, de ba meg få til legevakt for å se om UL var nødvendig, så det eendte med 5timer på legevakt, før jeg omsider kom inn på sykehuset kl.2330 på kvelden å ENDELIG fikk en UL. Man orker nesten ikke å be om hjelp når man trenger det, når man vet at det er så mye styr for å få det..😏

Skrevet

Har du prøvd å målt hcg? Hvis den er høy enda, så vil vel ikke restene komme ut av seg selv.. 

Anonymkode: 0b910...8cb

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du prøvd å målt hcg? Hvis den er høy enda, så vil vel ikke restene komme ut av seg selv.. 

Anonymkode: 0b910...8cb

Det får jeg kanskje gjort hos fastlegen?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det får jeg kanskje gjort hos fastlegen?

Ja. Det kan fastlege ta. Men problemet med det er hvis hcg er nede, kan en likevel ha rester. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...