Gå til innhold

Krise. Kan man få positiv graviditetstest av å ha eggløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå skulle jeg være i den beste perioden å prøve, nemlig rundt EL. Hadde positiv EL-test for 3 dager siden. 

Lang historie kort: hadde en spontanabort i sommer. Hcg sank sakte før testene ble nesten negative. Så ble de sterkere igjen. Dette regner jeg med at var en ny graviditet, som endte i kjemisk da mensen kom den 31/8. Et par dager før 31. målte jeg hcg, den var 25. Gynekolog mente alt ville bli skylt ut under mensen. Jeg har på et eller annet tidspunkt etter det (husker ikke når) hatt negativ test. 

Tok tilfeldigvis en test nå. Og nå er den svakt positiv igjen. Like etter EL iflg. EL-tester, så jeg kan jo ikke være gravid på nytt.

Kan sensitive strimmeltester slå ut på eggløsning? Jeg blir gal :( 

Anonymkode: 8794d...a1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, graviditet kan ikke slå ut på EL-tester. Er testen sterkt positiv? 

Skrevet
6 minutter siden, strawberry skrev:

Nei, graviditet kan ikke slå ut på EL-tester. Er testen sterkt positiv? 

Da skjønner jeg ingenting :(

Nei, den er helt svak. Men det var farge i den før den tørket, så jeg tror ikke det er skygge heller.

Skrevet

Leste du den av etter testens avlesningstid? Venter du for lenge så vil de fleste tester kunne bli falsk positive. Snakk med lege.

Anonymkode: 81e31...1d6

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste du den av etter testens avlesningstid? Venter du for lenge så vil de fleste tester kunne bli falsk positive. Snakk med lege.

Anonymkode: 81e31...1d6

Nei, jeg tok den, pusset tennene, leste av. Da var den der, selv i dunkel baderomsbelysning. Jeg kan snakke med lege ja, men erfaringsmessig er det mange som har mer erfaring med denne type ting enn legen har. 

• Liker 1
Skrevet

Mener det kan gå den omvendte veien, altså at EL tester slår ut på graviditet..😉 at du dermed var gravid når du fikk positive el tester. Prøv å ta en cb digital med uker. 😊

Anonymkode: 047a9...dc5

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener det kan gå den omvendte veien, altså at EL tester slår ut på graviditet..😉 at du dermed var gravid når du fikk positive el tester. Prøv å ta en cb digital med uker. 😊

Anonymkode: 047a9...dc5

Burde EL-testen fortsatt vært positiv da? For den har vært negativ i 2 dager... 

Burde ikke hcg vært 0 nå når den var 25 for over 2 uker siden? Jeg skjønner ingenting av dette, og setter stor pris på innspill... Hva som helst! 

Skrevet

Jeg fikk et innfall: 

Kan det være mulig at jeg fortsatt hadde en bitteliten hcg-rest igjen, ble gravid for et par dager siden, og at den lille resten som var igjen bidro til at testen nå blir positiv mye tidligere enn det som er vanlig? 

Skrevet

Få deg en legetime så du får målt hcg igjen :)

Skrevet
1 minutt siden, strawberry skrev:

Få deg en legetime så du får målt hcg igjen :)

Ja, jeg får gjøre det. Takk igjen :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk et innfall: 

Kan det være mulig at jeg fortsatt hadde en bitteliten hcg-rest igjen, ble gravid for et par dager siden, og at den lille resten som var igjen bidro til at testen nå blir positiv mye tidligere enn det som er vanlig? 

Hcg stiger ikke fra en graviditet før egget fester seg, selv om man har litt hcg I blodet. Og det tar vanligvis minst 5-6 dager før det begynner å stige etter el

Anonymkode: 06922...ba3

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hcg stiger ikke fra en graviditet før egget fester seg, selv om man har litt hcg I blodet. Og det tar vanligvis minst 5-6 dager før det begynner å stige etter el

Ja, det var det jeg nettopp kom på selv også. Jeg har lest at det kan feste seg så tidlig som på dag 3. Likevel litt usannsynlig. 

Men jeg fant den forrige testen da, den er helt klart negativ. Og den jeg sitter med nå er helt klart positiv. Så noe er jo helt på styr. 

Skrevet

Kan du ha tolket de positive El testene feil, at du hadde hatt el så de var sterke men ikke helt positive, og faktisk hatt el litt før og er gravid? 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ha tolket de positive El testene feil, at du hadde hatt el så de var sterke men ikke helt positive, og faktisk hatt el litt før og er gravid? 

Jeg sitter og lurer på det samme. Men jeg fikk jo mensen 31/8 som varte i 7 dager, så hvor tidlig kunne liksom EL ha vært? Synes jo den var tidlig nok da jeg fikk positiv eggløsningstest 10/9. Syklusen kan selvsagt være på en snurr etter jeg mistet, men SÅ på en snurr? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...