Gå til innhold

Gå på date når man egentlig har gått litt lei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blæh... jeg trenger en pep-talk her. Har holdt på med litt nettdating de siste 6 mnd, og kjenner at jeg begynner å bli drittlei. Og det til tross for at jeg i løpet av de 6 mnd har hatt pauser på 1-2 mnd to ganger fordi jeg har datet noen over tid. Så har da ikke vært aktiv der hele tiden. Har nå vært tilbake i 2-3 uker, og kjenner at jeg blir helt matt... En ting er at det er kjempevanskelig å finne noen som er interessante å bli kjent med, og når man får kontakt med noen som først virker ok så klaffer det ikke likevel. Og å bli pepret med meldinger fra menn som tydelig IKKE leser profilen i det heletatt og som er langt utenfor det du søker både aldersmessig og stedsmessig og på alle mulig andre måter, beklager men nå har jeg sluttet helt å svare, eller sender et surt svar. Man orker til slutt ikke være høflig. Beklager mannfolk, men dere ødelegger virkelig både for dere selv og andre menn! Jeg vet hvor kjipt det er å sende en melding og ikke få noe svar (jada, har opplevd det flere ganger) så jeg prøvde virkelig å sende et høflig avslag, med årsak til alle. Men ærlig talt...:murvegg: Kjenner jeg blir sur og irritert av hele opplegget. Møkk lei!

Egentlig skal jeg kanskje ikke klage. Av 5 som jeg har møtt til en første date på denne tiden så har jeg datet to av dem over tid. Flotte menn begge, men ikke full match. Og alle 5 har vært superhyggelige og jeg har kost meg på datene uansett. Og jeg har jo vært forberedt på at det vil ta tid å finne den rette. Så egentlig burde jo alt vært greit.

Nå har jeg kontakt med en ny mann som virker veldig allright, og som er virkelig kjekk også. Og vi har mye felles interesser. Kan fort være drømmemannen. Og vi har delvis avtalt å møtes til helga. Men jeg kjenner at jeg har mistet motet og lysten litt. Det er litt avstand mellom oss, og han bor i byen og har sannsynligvis et utrolig utvalg av passende damer som bor rett i nærheten. Så hvorfor skal han velge meg liksom? En tungvindt løsning, når han sikkert lett kan finne noen like bra rett i nærområdet. Er det verdt kjøreturen? Skal jeg virkelig gidde? Sannsynligheten er jo stor for at han bare er en hyggelig mann, og at det ikke er noen kjemi der. Og er det noen sjanse for at daten kan gå bra når jeg kjenner at jeg er negativ til hele greia for tiden? På den annen side så finner jeg INGEN i nærområdet her nå, så jeg må opp i avstand uansett tydeligvis. Egentlig har jeg mest lyst til å slette alt av nettdatingapper og finne noen i det virkelige liv. Men der har jeg jo ikke møtt et potensielt kjæresteemne på sikkert 10 år (og vi var begge gift så det var jo heller ikke noe reelt). Og ja, jeg har vært singel i 2 1/2 år nå, så det er ikke sånn at jeg har vært desperat etter ny kjæreste. Men føler meg klar for å møte noen nå. Føler jeg har vært nok alene. Så jeg er ikke helt klar for å gi opp heller.

Noen tips for å holde motet oppe? Jeg har normalt god selvtilit, vet jeg har et utseende som mange menn liker og også en personlighet som gjør at jeg går godt overens med folk. Så ja, jeg vet at jeg har oddsene mer med meg enn mot meg. Men akkurat nå føles det ikke sånn.:sur:

Anonymkode: abd74...1e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags medium bruker du? Kan du ikke bare filtrere ut de som er utenfor ditt geografiske område med en gang?

Nettdating / tinder burde være et supplement til dating, ikke en erstatning. Fokuser på å møte menn i det virkelige liv. Hvis det popper opp noen som kan være perfekt, fint.

Anonymkode: 4e64a...df0

Skrevet

Hva om du melder deg på en eller annen aktivitet eller kurs som du har interesse for (feks klatring, fjellturer, dans) , der du kan treffe menn som ikke er på dating-apper?

Anonymkode: 86627...c63

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville nok møtt han som du forteller om. Kanskje han er flyttbar også, slik at dere ikke trenger å bo så langt fra hverandre dersom det blir dere to :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva om du melder deg på en eller annen aktivitet eller kurs som du har interesse for (feks klatring, fjellturer, dans) , der du kan treffe menn som ikke er på dating-apper?

Jeg har vært på mye sånt. uten å møte noen aktuelle. nå sist var jeg eneste under 50 år.... Jeg er 40-år, 90 % av mennene man møter i sosiale settings da er i forhold. Og jeg har hverken lyst eller tid til å fly på byen.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags medium bruker du? Kan du ikke bare filtrere ut de som er utenfor ditt geografiske område med en gang?

Nettdating / tinder burde være et supplement til dating, ikke en erstatning. Fokuser på å møte menn i det virkelige liv. Hvis det popper opp noen som kan være perfekt, fint.

Anonymkode: 4e64a...df0

Har prøvd sukker (som fungerer fint og sorterer bort mange, men det ble litt magert utvalg der, ingen aktuelle) og har nå prøvd match, men der er det DYRT om man skal ha sorteringsfunksjon så de ikke kan kontakte deg dessverre, så det er der jeg blir pepret med meldinger selv om det står tydelig i profilen hva jeg søker. Har også vært innom Møteplassen, og der slet jeg med det samme, så orket ikke være der. Men han jeg vurderer å møte nå fant jeg på match da.

Har også prøvd Tinder, møtte en av de jeg datet i 2 mnd der. Men selv om man der kun blir kontaktet av de man "godkjenner" så vet man jo ingenting om personlighet og interesser hvis de ikke har skrevet noe. Så 90% av matchene ryker jo ut etter et par meldinger fordi de er korte (jeg er høy, ikke veldig sær på det, men liker ikke at de er 5-10 cm kortere enn meg), eller de røyker eller snuser, eller er kun ute etter sex. Det er noen få bra der da, men de er nok også populære.

Kommer ikke til å fornye noen betalinger når de går ut nå om en uke eller 2, da får det bare bli pause.

Skrevet

Møt han. Du finner jo ikke ut om det er vits eller ikke om du ikke treffer han.

Anonymkode: d2d18...82f

Skrevet

Møt han, gi det en siste sjanse, og funker det, er det jo fint, hvis ikke, gi opp. Det er det beste tipset jeg kan gi deg, GI OPP. Slett alt av datingapper, ikke tenkt på mannfolk. Ha det fint med deg selv, vær sammen med venninner. Å være singel er så utrolig undervurdert. Ikke trenger du å lage mat, ikke trenger du å rydde etter noen, du slipper sex, du kan se hva du vil på tv, du kan trene og ta gå - og joggeturer uten at det virker flaut, du gjør akkurat som du vil, tida di utenom jobb er det kun DU som bestemmer over, 100%. Det er ingenting i livet ditt som en mann kan gjøre bedre - er det det da?

Anonymkode: b23b4...8b9

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Møt han, gi det en siste sjanse, og funker det, er det jo fint, hvis ikke, gi opp. Det er det beste tipset jeg kan gi deg, GI OPP. Slett alt av datingapper, ikke tenkt på mannfolk. Ha det fint med deg selv, vær sammen med venninner. Å være singel er så utrolig undervurdert. Ikke trenger du å lage mat, ikke trenger du å rydde etter noen, du slipper sex, du kan se hva du vil på tv, du kan trene og ta gå - og joggeturer uten at det virker flaut, du gjør akkurat som du vil, tida di utenom jobb er det kun DU som bestemmer over, 100%. Det er ingenting i livet ditt som en mann kan gjøre bedre - er det det da?

TS her. Slippe sex? I all verden, hvem ønsker ikke å ha sex? og jeg funker nå sånn at jeg helst bør ha følelser for å ha sex, ellers er det jo ikke noe problem å ordne det. Sex og generelt fysisk nærhet er nok det jeg savner aller mest.

Som sagt har jeg vært singel i 2 1/2 år (2 år før jeg begynte å kikke etter ny mann), og før det har jeg vært i langvarig forhold (gift). Jeg har det bra alene, har det fint med venner og ungene osv, men etter 2 år så savner jeg likevel noen å dele gleder og sorger med, og noen å gjøre ting sammen med. Jeg er ikke det minste i tvil om at jeg ønsker en kjæreste. Det er ikke alltid venninner har tid og mulighet, alle har jo familie å ta hensyn til. Men takk, faktisk så motiverte du meg akkurat til å fortsette å lete.:fnise: Og i alle fall gi han jeg har kontakt med en sjanse.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slipper sex??? Skal det være en målsetning? Hvem vil vel ikke ha sex? 

Anonymkode: dc92c...59a

• Liker 1
Skrevet

Ga opp nettdating etter kun et år- Traff en okei fyr som ble med meg hjem fra byen. Men nå liker jeg gå ut å treffe nye folk da😊 

Anonymkode: 32658...c24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...