Gå til innhold

Espressomaskin med melkeskummer

Sanity

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen her som vil dele sine erfaringer med meg hvis de har en espressomaskin med melkeskummer?

Digger kaffe mocca og har lyst til å gå til anskaffelse av en espressomaskin.

-Hvilket merke har du?

-Er du fornøyd?

-Noen som har espressomaskin fra Bomann (Netthandelen)? Hvordan er den?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har Gaggia Classic. http://www.gaggia.no/

Den er vi kjempefornøyd med. Lager veeeeeeeeeldig god kaffe :-)

Ellers tror jeg Rancillo (?) den som de har på Kaffebrenneriet til salgs er veldig bra.

Ville ikke kjøpt noe Bomann maskin.

Har tidligere hatt en billig plastmaskin fra Delonghi, den var dårlig og gikk i stykker etter ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg en kaffekvern som maler kaffe også. (de fleste kutter, de skal du ikke kjøpe)

For en god kaffe er er utgangspunktet og kvaliteten på kaffen minst like viktg som selve maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også anbefale Gaggia classic! Veldig god maskin, enkel å bruke og gjøre ren. Lager veldig god kaffe, men vær obs på at kaffen du kjøper har riktig malingsgrad!! I tillegg er det mulig å få tilbehøret til denne maskinen i stål, veldig greit:)

Anbefaler en tur innom www.teaandcoffee.no , dette er en kjempegod nettside for alt innen kaffe og te...og sjokolade:) Gode priser og god service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Jeg har en Braun som jeg er delvis fornøyd med. Syns kaffen blir kjempegod, men den steamer melken dårlig. Det kommer alt for mye vann i den, og det blir rett og slett utvannet. Ikke noe godt.

Mamma har en innebygd kaffemaskin (en siemens til 17 000) og den er helt fantastisk. Der heller man bare hele kaffebønner direkte i maskinen og den fikser alt. Nydelig kaffe og steameren fungerer svært bra. Blir ikke utvannet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en DeLonghi Caffè Norma. Er fornøyd med denne, kjempefint melkeskum og god espresso. Det eneste er at vannet renner litt fort gjennom filteret, men ekstra finmalt kaffe fikser dette. Kostet vel 1500 for et år siden. Har blitt brukt nesten daglig siden, uten problemer.

Generelt har jeg god erfaring med DeLonghi, har vært borti tre forskjellige modeller, og alle har vært bra.

Hvis du går inn på www.kaffe.no finner du en test av espressomaskiner. Testen er ikke blitt oppdatert på et år, men gir likevel en pekepinn på hvilken maskiner som er best og hva du bør se etter ved kjøp. (Siden bruker frames, så kan ikke gi direkte link... Se i menyen i øverste høyre hjørne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...