AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Jeg er 20+5, og har de siste dagene hatt mye kynnere. Har kjent de siden uke 14, men nå synes jeg de har tatt seg opp i styrke og antall. Det er slik at jeg ikke får sove i kveld på grunn av de. De er ubehagelig og småvonde. Jeg har to barn på 2 og 3 år fra før, jobber 100% (men hjemmekontor 2 dager i uken) i en jobb som er psykisk krevende, og pendler 8 mil til jobb (16 mil t/r). De siste tre ukene har barna sovet ganske dårlig, så har blitt lite søvn om nettene og full rulle om dagen. Kjenner jeg er ganske sliten pga dette. Samtidig hjelper det ikke med en jobb som er krevende psykisk. Kan kynnerne øke når man får for lite søvn/ blir sliten? Jeg hadde kynnere i de to andre svangerskapa, men ikke så mye som nå. Kjenner jeg er sliten, men føler litt på det ift å være sykemeldt. Vi er for få på jobb, og føler veldig på det om jeg skulle bli borte nå. Er hyppige kynnere grunn til å få en ekstra time hos lege/jordmor? Jeg er den typen som sjelden drar til lege, men jobber med å senke terskelen i svangerskapet.. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette innlegget, for er jo bare lege eller jordmor som kan vurdere situasjonen min.. Men vil gjerne høre deres erfaringer ift jobb, familie og kynnere. Hva gjorde du for å få det bedre? Anonymkode: 503ba...a71
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Dra til legen, det kan være at du f.eks. har urinveisinfeksjon. Jeg hadde masse kynnere rundt uke 20 og det var urinveisinfeksjon. Ellers ingen symptomer. Anonymkode: dd8f9...058
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Jeg stresset mye i mitt 3. svangerskap rundt uke 19-20 og fikk ekstreme kynnere. Såpass at jeg trodde en natt at jeg var i fødsel. Gikk til gynekolog for oppfølging for å passe på at de ikke påvirker livmorhalsen, og tross de kraftige kynnerne holdt den hele veien. Hadde jeg aldri trodd! Men ja, stress kan påvirke kynnerne. Jeg måtte roe ned. Gå istedet for å småløpe. Telle til ti og bare puste mer med magen. Anonymkode: 938a4...bf3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå