AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Vi er to allergikere som har teppegulv på soverommet. Fikk det renset før sommeren . Hvor ofte bør det støvsuges? Vi har holdt oss til to ganger i uka og da gjøres det ordentlig, også under selve senga (under senga er egentlig litt tungvint så har vurdert å bare gjøre det en gang i uka) og tørker av listene med en støvklut bak senga før støvsuging. Men er to ganger for lite? Hva gjør dere andre som har teppegulv? Går ofte barbent men tenker på alt man drar med seg av skitt og støv Anonymkode: 62b63...74c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 Vokste opp med teppegulv på soverommet (fram til det ble bytter ut med parkett da jeg var 12) Mitt beste råd er å fjerne teppegulvet. Det blir aldri rent nok. Hvilken farge hadde vennet da dere renset gulvet? Var det mørkt/skittent så vet du hva du bør gjøre. Anonymkode: 40e13...869
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #4 Skrevet 13. september 2017 Vi bor på hybel og dessuten gir teppet varme (har ikke varmekabler på soverommet) så det er ikke noe alternativ å ta det vekk. Vannet var ganske skittent så derfor lurer jeg på hvordan best vedlikeholde det etterpå. Anonymkode: 62b63...74c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #5 Skrevet 13. september 2017 Jeg ville ha støvsuget det hver dag. Jeg har støvmiddallergi og tørrmopper gulvene hver dag, det er svært mye støv som vi ikke ser og dette vil jo legge seg i teppet på rommet hvor dere sover flere timer hver natt. Anonymkode: fcd7b...2f7
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 Du burde rense det flere ganger, slik at vannet til slutt blir helt rent. Jeg tenker at det holder nok med en støvsuging i uka. Støvet ligger i teppet, det virvles ikke opp på samme måte som på et vanlig tregulv eller belegg. Anonymkode: 0d34a...11f 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #7 Skrevet 13. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ha støvsuget det hver dag. Jeg har støvmiddallergi og tørrmopper gulvene hver dag, det er svært mye støv som vi ikke ser og dette vil jo legge seg i teppet på rommet hvor dere sover flere timer hver natt. Anonymkode: fcd7b...2f7 Ja jeg ser den :/ 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde rense det flere ganger, slik at vannet til slutt blir helt rent. Jeg tenker at det holder nok med en støvsuging i uka. Støvet ligger i teppet, det virvles ikke opp på samme måte som på et vanlig tregulv eller belegg. Anonymkode: 0d34a...11f Har vel kommet fram til en konklusjon at vi støvsuger to ganger i uka. Jeg synes det er litt tungvint å dra fram senga for å få støvsugd skikkelig under (er lita og spe) da senga er tung. Men kanskje ikke nødvendig å støvsuge skikkelig under senga mer enn en gang i uka og heller konsentrere seg om området rundt senga den andre gangen? Anonymkode: 62b63...74c
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du burde rense det flere ganger, slik at vannet til slutt blir helt rent. Jeg tenker at det holder nok med en støvsuging i uka. Støvet ligger i teppet, det virvles ikke opp på samme måte som på et vanlig tregulv eller belegg. Anonymkode: 0d34a...11f Vi har ikke tilgang til rensemaskin (studenter og leier) Som sagt så fikk vi det renset rett før sommeren. Og holdt på til vannet ble klart. :-) Anonymkode: 62b63...74c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Er dere like nøye hver gang dere støvsuger? Sånn typ under senga osv? Anonymkode: 62b63...74c
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 Renser en gang i året ca, støvsuger 1-2 ganger i uka. Tepper virvler ikke opp støvet slik glatte gulv gjør, så jeg synes egentlig teppe gjør det mindre støvete. Du kan også ha vanish på teppet, da kommer det skitne opp og det er lett å tørke vekk med en fuktig klut til slutt. Har kjæledyr da, om jeg ikke hadde det hadde jeg nok bare støvsugd 1 gang i uka. Om det er tungvint å støvsuge under senga, vurder sånne sengekapper som sperrer for, da kan det umulig komme like mye støv under Anonymkode: 9f1dc...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #11 Skrevet 15. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Renser en gang i året ca, støvsuger 1-2 ganger i uka. Tepper virvler ikke opp støvet slik glatte gulv gjør, så jeg synes egentlig teppe gjør det mindre støvete. Du kan også ha vanish på teppet, da kommer det skitne opp og det er lett å tørke vekk med en fuktig klut til slutt. Har kjæledyr da, om jeg ikke hadde det hadde jeg nok bare støvsugd 1 gang i uka. Om det er tungvint å støvsuge under senga, vurder sånne sengekapper som sperrer for, da kan det umulig komme like mye støv under Anonymkode: 9f1dc...7d5 Tusen takk for fine råd! :-) Kanskje vi skaffer slike sengekapper etter hvert Anonymkode: 62b63...74c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå