Gå til innhold

Permisjon og semesteravgift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har permisjon fra studier pga sykdom og lurer på om jeg kan betale semesteravgiften og fortsatt få studentrabatt?

Har ikke akkurat så veldig god råd og plutselig ble busskortet nesten dobbelt så dyrt, og så skulle jeg absolutt vært til tannlegen, men det har jeg ikke råd til.

Har en søknad om aap til behandling, men jeg vil uansett ikke få mer enn minstesats siden jeg ikke har jobbet nok.

Anonymkode: 69f0b...684

Skrevet

Du må jo være semesterregistrert ved universitet/høgskole for å få gyldig semesterbevis. Så lenge du kan bevise at du er student ved evt kontroll o.l kan du kjøpe rabatterte bussbilletter uten frykt for å få bot.

Skrevet

Det er vel uansett for sent nå. I alle fall for dette semesteret, da måtte den vært betalt innen 1. september. 

Anonymkode: 18b6f...ff5

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel uansett for sent nå. I alle fall for dette semesteret, da måtte den vært betalt innen 1. september. 

Anonymkode: 18b6f...ff5

Nei, på min studieinstitusjon er det 15. sep. 

Anonymkode: 19f53...3c6

Skrevet

Hvorfor gidde å spekulere i slike småbeløp?

Anonymkode: 36bee...517

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gidde å spekulere i slike småbeløp?

Anonymkode: 36bee...517

Småbeløp?? Jeg sparer 400 kroner i mnd på student-busskort, 500 kr på tannlegetime, 200 kroner på båten hjem osv. med studentrabatten. Det er enormt mye penger for noen som har 3-4 tusen utbetalt i måneden. 

TS: jeg ville ringt skolen og hørt om du skal betale avgift for å fortsatt kunne stå som student. 

Anonymkode: 84516...575

Skrevet

Ved UiO er det i alle fall helt problemfritt å betale semesteravgift og dermed få studentstatus uten å ta noen kurs.

Anonymkode: f5add...573

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...