Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen påstår at dette er et medisinsk fenomen, fordi lyset oppstår når blodtrykket faller så raskt. Hva tror du? 

Anonymkode: c026d...83d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så aldri noe lys.

Anonymkode: 102f7...1fd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så aldri noe lys.

Anonymkode: 102f7...1fd

Ok

Anonymkode: 400df...063

Skrevet

Flere?

Anonymkode: 4074e...a1b

Skrevet (endret)

Slettet.

Endret av omarel
Skrevet

Jeg fikk hjertestans under en operasjon for noen år siden. Det jeg opplevde var: "Jeg "svevde" over operasjonsbordet hvor jeg så de gjorde hjertekompresjoner på meg. Selvfølgelig var det lyst siden det skjedde under en operasjon. Mye lys da. Så ble det mørkt igjen." Våknet med fastvakt ca kl 0300 og skjønte ingen ting hvorfor hun satt der. Fikk full forklaring neste dag på hva som hadde skjedd av legen som opererte.

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen påstår at dette er et medisinsk fenomen, fordi lyset oppstår når blodtrykket faller så raskt. Hva tror du? 

Anonymkode: c026d...83d

Det er et medisinsk/biologisk fenomen. Det kan også fremkalles med ulike medisiner eller ved å utsette kroppen for visse typer påkjenninger.

Skrevet

Jeg tror ikke alt kan forklares biologisk/medisinsk... 

Anonymkode: 3062a...272

Skrevet

Jeg så ikke noe lys, men fikk en varm følelse i kroppen og det føltes helt ok å dø. 

Jeg tror, uten å vite selvfølgelig, at det er kjemikaliene hjernen utskiller når man dør som kan forklare flere kjente dødsfenomener. Jeg døde ikke brått, og derfor så jeg ikke noe lys? Hvis man dør kjapt, vil alle kjemikaliene utskilles fortere og man tror man ser lys?

Anonymkode: 5f16e...472

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke alt kan forklares biologisk/medisinsk... 

Anonymkode: 3062a...272

Jo, det kan det. Inkludert dette lyset.

• Liker 1
Skrevet

Snakket med folk som har hatt hjertestans.De sier det bare ble mørkt. Merket ikke noe

Anonymkode: 652e1...ffd

Skrevet

Jeg har svimt av ett par ganger der alt ble helt lyst, så støtter den teorien om blodtrykksfall hvertfall.

Anonymkode: e9ae6...06c

Skrevet
2 timer siden, jabx skrev:

Det er et medisinsk/biologisk fenomen. Det kan også fremkalles med ulike medisiner eller ved å utsette kroppen for visse typer påkjenninger.

Ok, men hvordan vil du forklare brukerens opplevelse av å sveve over operasjonsbordet? Vedkommende så det ble foretatt hjertekompresjoner. 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så ikke noe lys, men fikk en varm følelse i kroppen og det føltes helt ok å dø. 

Jeg tror, uten å vite selvfølgelig, at det er kjemikaliene hjernen utskiller når man dør som kan forklare flere kjente dødsfenomener. Jeg døde ikke brått, og derfor så jeg ikke noe lys? Hvis man dør kjapt, vil alle kjemikaliene utskilles fortere og man tror man ser lys?

Anonymkode: 5f16e...472

Min erfaring også.

Skrevet

I opptil 30-60 sekunder etter at døden inntreffer foregår det en elektrisk eksplosjon/utladning i hjernen. Målinger viser at i disse sekundene har hjernen meget høy aktivitet og en konsekvens av dette er at man har noen meget realistiske drømmer og da drømmer ofte er basert på sterke minner så er det ikke uvanlig at det er mennesker som en er nær og kjær man tenker på.

Disse drømmene kan være meget realistiske så det er ikke unaturlig at de som opplever dette tror at de har vært på den andre siden.  

Skrevet
2 timer siden, Den røde fare skrev:

IMG_0529.JPG

Dette er faktisk litt interessant. :jepp: 

Anonymkode: c4360...203

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men hvordan vil du forklare brukerens opplevelse av å sveve over operasjonsbordet? Vedkommende så det ble foretatt hjertekompresjoner. 

Opplevelsen er nettopp det, en opplevelse. Ikke reelt. Det de ser er det hjernen finner på, og hvis man har sett noen sykehusserier så er det lett å se for seg.

Det er gjort forsøk for å se om de faktisk ser det som skjer, blant annet ved å legge figurer på toppen av hyllene som kun er synlige hvis man svever over operasjonsbordet. De klarer ikke å se dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...