Gå til innhold

Indisk rød kokos-saus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har vært på vår lokale indiske resturang har jeg noen ganger fått servert en rød saus som smaker veldig kokos-aktig, den er kjempenamme men jeg husker aldri hva jeg bestiller.. :-( Noen som vet navnet på sausen? Det beste hadde jo selvfølgelig vært en oppskrift :P

Kan godt hende det bare var en spesialitet på dette stedet, som nå dessvere er stengt av mattilsynet :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje ikke akkuratt det du er ute etter, men hvis du får tak i rød curry pasta, kan du blande ett par ss med dette sammen med en boks kokosmelk (kan bli veldig sterk, så du må prøve deg litt frem ang, mengden med pasta)

Når dette har kokt litt, kan du f.eks blande inn kylling og grønnsaker og servere med ris.

Super godt!

Gjest Anonymous
Skrevet
Kanskje ikke akkuratt det du er ute etter, men hvis du får tak i rød curry pasta, kan du blande ett par ss med dette sammen med en boks kokosmelk (kan bli veldig sterk, så du må prøve deg litt frem ang, mengden med pasta)

Når dette har kokt litt, kan du f.eks blande inn kylling og grønnsaker og servere med ris.

Super godt!

Enig, det er kjempegodt, og står og putrer på ovnen min akkurat nå. Men det er egentlig Thai-mat, hvis det er den samme rød-curryen vi mener. Hvis du vil ha indisk smak, så kan du kjøpe en Tikka-masalapasta, for eksempel. Den kan også blandes med kokosmelk.

Skrevet

Takk for ideer!

Jeg får vel prøve meg fram selv litt.. :)

Skrevet

Korma smaker kokos, men er mer gul enn rød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...