AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Det virker nemlig ikke sånn. Og det irriterer meg. Jeg vil ikke ha mer innvandring til Norge. Føler meg allikevel ikke som en rasist. Hva tenker dere? Anonymkode: d9b6c...0cf 2
debattanten Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Selvfølgelig ikke, finnes ingen sammenheng mellom de to. Kun i hodet til enkelte tullinger der ute. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Så du vil stenge grensene helt? For arbeidsinnvandring også? Eller er det bare innvandring fra enkelte religiøse eller etniske grupper du ikke ønsker? Anonymkode: 8ba7d...72c 3
Cuntzilla Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Går fint an å være skeptisk til mer innvandring uten å være rasist. Et flertall av innvandrere er vel også hvite. Dog så er det litt spesielt å bare være mot innvandring, punktum. All innvandring liksom? Da vil jeg kanskje mene du er en egoist, nasjonalist, proteksjonist etc. Spørs jo helt på hva som er årsaken til at du er mot det. 4
Drizzt Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker nemlig ikke sånn. Og det irriterer meg. Jeg vil ikke ha mer innvandring til Norge. Føler meg allikevel ikke som en rasist. Hva tenker dere? Anonymkode: d9b6c...0cf De aller fleste som er mot innvandring ikke er rasister, så svaret er JA. 2
Taffelost Skrevet 12. september 2017 #7 Skrevet 12. september 2017 (endret) "Disse jævla utlendingene gjør ikke annet enn å voldta og knivstikke, også blir jeg beskyldt for å være rasist fordi jeg ikke ønsker dem i landet mitt!" Kan kanskje være det er noe med måten man formidler at man ønsker begrensninger når det kommer til innvandring. Endret 12. september 2017 av Taffelost 4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #8 Skrevet 12. september 2017 4 minutter siden, Cuntzilla skrev: Går fint an å være skeptisk til mer innvandring uten å være rasist. Et flertall av innvandrere er vel også hvite. Dog så er det litt spesielt å bare være mot innvandring, punktum. All innvandring liksom? Da vil jeg kanskje mene du er en egoist, nasjonalist, proteksjonist etc. Spørs jo helt på hva som er årsaken til at du er mot det. For min egen del er jeg etterhvert sterk motstander av innvandring, men på ingen måte rasist. Fordrar ikke Listhaug og retorikken hennes, men ser på den annen side at vi verken har kapasitet til å ta imot ekstremt mange flyktninger eller arbeidsinnvandrere for den saks skyld. Antallet nordmenn i jobb synker, og det må vi gjøre noe med. Anonymkode: d2a16...3ba 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #9 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, Taffelost skrev: "Disse jævla utlendingene gjør ikke annet enn å voldta og knivstikke, også blir jeg beskyldt for å være rasist fordi jeg ikke ønsker dem i landet mitt!" Kan kanskje være det er noe med måten man formidler at man ønsker begrensninger når det kommer til innvandring. Nettopp. Anonymkode: d2a16...3ba
Cuntzilla Skrevet 12. september 2017 #10 Skrevet 12. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: For min egen del er jeg etterhvert sterk motstander av innvandring, men på ingen måte rasist. Fordrar ikke Listhaug og retorikken hennes, men ser på den annen side at vi verken har kapasitet til å ta imot ekstremt mange flyktninger eller arbeidsinnvandrere for den saks skyld. Antallet nordmenn i jobb synker, og det må vi gjøre noe med. Anonymkode: d2a16...3ba OK, da er du mot innvandring av økonomiske årsaker og ikke rasistiske. Når det gjelder arbeidsinnvandring så er vel det noe vi tjener på (derom strides vel de lærde, men et rent minusprosjekt er det iallfall ikke), og det er jo heller ikke sånn at alle nordmenn som mistet jobben under oljekrisen kan gå rett inn i alle jobber som står ledige uten arbeidsinnvandring. Hun sykepleieren fra Litauen tok ikke en jobb som en nordmann hadde tatt ellers liksom, det er mangel på sykepleiere i Norge og vi må importere arbeidskraft. Men så har man bygningsbransje hvor jeg har forstått at de norske sliter med å konkurrere mot lavtlønnede polakker, så for dem er arbeidsinnvandring negativt fordi konkurransen blir skjev. Når det gjelder å slippe inn flyktninger så er det jo ikke akkurat en berikelse rent økonomisk, der går diskusjonen mer på hvor mye vi skal ta oss råd til. Det er vel her det går en kule varmt mellom de som mener vi må være solidariske og hjelpsomme, og de som mener vi har nok med oss selv og at ofre for krig får bli der de er og så kan vi eventuelt fly ned noe hjelpemannskap og hermetikk. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11 Skrevet 12. september 2017 31 minutes ago, Cuntzilla said: OK, da er du mot innvandring av økonomiske årsaker og ikke rasistiske. Når det gjelder arbeidsinnvandring så er vel det noe vi tjener på (derom strides vel de lærde, men et rent minusprosjekt er det iallfall ikke), og det er jo heller ikke sånn at alle nordmenn som mistet jobben under oljekrisen kan gå rett inn i alle jobber som står ledige uten arbeidsinnvandring. Hun sykepleieren fra Litauen tok ikke en jobb som en nordmann hadde tatt ellers liksom, det er mangel på sykepleiere i Norge og vi må importere arbeidskraft. Men så har man bygningsbransje hvor jeg har forstått at de norske sliter med å konkurrere mot lavtlønnede polakker, så for dem er arbeidsinnvandring negativt fordi konkurransen blir skjev. Når det gjelder å slippe inn flyktninger så er det jo ikke akkurat en berikelse rent økonomisk, der går diskusjonen mer på hvor mye vi skal ta oss råd til. Det er vel her det går en kule varmt mellom de som mener vi må være solidariske og hjelpsomme, og de som mener vi har nok med oss selv og at ofre for krig får bli der de er og så kan vi eventuelt fly ned noe hjelpemannskap og hermetikk. Asylinnvandringen går ikke en kule varmt på det du snakker om. Det er svært få av de som hevder de er solidariske som faktisk gir fra seg halve lønna si til flyktningeleirene. De hevder at de er så solidariske, men de er det på andre sine vegne. De bosetter seg ikke med familien i områder hvor hele nabolaget er fra Midt-Østen heller. Som kongen sa: Vi kan ikke ta imot hele Afrika. Hvor skal de "solidariske" bosette seg når det ikke er flere norske nabolag å bosette seg i? Anonymkode: 2bcf8...394 2
Cuntzilla Skrevet 12. september 2017 #12 Skrevet 12. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Asylinnvandringen går ikke en kule varmt på det du snakker om. Det er svært få av de som hevder de er solidariske som faktisk gir fra seg halve lønna si til flyktningeleirene. De hevder at de er så solidariske, men de er det på andre sine vegne. De bosetter seg ikke med familien i områder hvor hele nabolaget er fra Midt-Østen heller. Som kongen sa: Vi kan ikke ta imot hele Afrika. Hvor skal de "solidariske" bosette seg når det ikke er flere norske nabolag å bosette seg i? Anonymkode: 2bcf8...394 Det går jo en kule varmt i debatten om de så bare skulle hevde de er solidariske da.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #13 Skrevet 12. september 2017 44 minutes ago, Cuntzilla said: OK, da er du mot innvandring av økonomiske årsaker og ikke rasistiske. Når det gjelder arbeidsinnvandring så er vel det noe vi tjener på (derom strides vel de lærde, men et rent minusprosjekt er det iallfall ikke), og det er jo heller ikke sånn at alle nordmenn som mistet jobben under oljekrisen kan gå rett inn i alle jobber som står ledige uten arbeidsinnvandring. Hun sykepleieren fra Litauen tok ikke en jobb som en nordmann hadde tatt ellers liksom, det er mangel på sykepleiere i Norge og vi må importere arbeidskraft. Men så har man bygningsbransje hvor jeg har forstått at de norske sliter med å konkurrere mot lavtlønnede polakker, så for dem er arbeidsinnvandring negativt fordi konkurransen blir skjev. Når det gjelder å slippe inn flyktninger så er det jo ikke akkurat en berikelse rent økonomisk, der går diskusjonen mer på hvor mye vi skal ta oss råd til. Det er vel her det går en kule varmt mellom de som mener vi må være solidariske og hjelpsomme, og de som mener vi har nok med oss selv og at ofre for krig får bli der de er og så kan vi eventuelt fly ned noe hjelpemannskap og hermetikk. Du fremstiller det som om Norge aldri har tatt imot en eneste asylsøker. Norge har tatt imot hundretusener, og da er det ikke "vi har nok med oss selv" men "vi har nok med å integrere de som allerede er i Norge" som noen mener. Anonymkode: 2bcf8...394 2
Cuntzilla Skrevet 12. september 2017 #14 Skrevet 12. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du fremstiller det som om Norge aldri har tatt imot en eneste asylsøker. Norge har tatt imot hundretusener, og da er det ikke "vi har nok med oss selv" men "vi har nok med å integrere de som allerede er i Norge" som noen mener. Anonymkode: 2bcf8...394 Det gjør jeg da slettes ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #15 Skrevet 12. september 2017 Just now, Cuntzilla said: Det gjør jeg da slettes ikke. Det gjør du. Du mener skillelinjen går mellom de "solidariske" og de som mener vi har "nok med oss selv". Hundretusener har fått opphold i Norge allerede. Da er det overhodet ikke snakk om at nordmenn har nok med seg selv. Det er bare Sverige i hele verden som har tatt imot flere asylsøkere i forhold til folketallet enn Norge. Å fremstille nordmenn som mener at man må ha pause som at nordmenn har nok med seg selv er totalt usaklig. Anonymkode: 2bcf8...394 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #17 Skrevet 12. september 2017 7 minutes ago, Cuntzilla said: Det går jo en kule varmt i debatten om de så bare skulle hevde de er solidariske da. Det er jo du som fremstiller de som solidariske og hjelpsomme fordi de ønsker masseinnvandring til Norge, den absolutt dyreste formen for hjelp, og uten at de selv behøver å grave i lommeboka si. Anonymkode: 2bcf8...394 1
Cuntzilla Skrevet 12. september 2017 #18 Skrevet 12. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjør du. Du mener skillelinjen går mellom de "solidariske" og de som mener vi har "nok med oss selv". Hundretusener har fått opphold i Norge allerede. Da er det overhodet ikke snakk om at nordmenn har nok med seg selv. Det er bare Sverige i hele verden som har tatt imot flere asylsøkere i forhold til folketallet enn Norge. Å fremstille nordmenn som mener at man må ha pause som at nordmenn har nok med seg selv er totalt usaklig. Anonymkode: 2bcf8...394 Javel, så praktisk at du vet hva jeg mener da, da kan du fortsette denne debatten med deg selv imens jeg går og legger meg. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #19 Skrevet 12. september 2017 2 minutes ago, Cuntzilla said: Javel, så praktisk at du vet hva jeg mener da, da kan du fortsette denne debatten med deg selv imens jeg går og legger meg. Det er jo du som hevder du vet hva innvandringsskeptikere mener og fremstiller en karikatur av skillelinjene. Anonymkode: 2bcf8...394 1
Kittykat Skrevet 12. september 2017 #20 Skrevet 12. september 2017 (endret) Ja, det vil jeg tro. Jeg er lik som deg. Jeg er skeptisk til masseinnvandring og det å ha null kontroll på hvem som kommer inn i landet, men er ikke rasistisk av den grunn. Men jeg har ikke noe i mot innvandring generelt. Endret 12. september 2017 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå