AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Vi skal straks selge i et nokså tregt boligmarked og ønsker å gjøre det vi kan for å få boligen til å se mest mulig innbydende ut. Når dere er på visning, hvordan liker dere at ting er? Hva får dere til å føle dere komfortable? Hva ville dere likt å bli møtt med i en potensiell ny bolig? Vi har selvfølgelig gjort alle standardtingene som å male overflater, ryddet ut mye møbler og stylet slik at farger går litt igjen. Er det noen som har noen gode tips? Megleren foreslo blant annet å ha på litt rolig, hyggelig musikk i bakgrunnen og servere litt å drikke. Anonymkode: aac87...a0d
Grønt blad Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 På åiæo åiæoJeg,Jeg liker at det er rent og ryddig uen for æmange personlige gjenstander som f.eks. familiebilder. Gjerne friske blomster uten særlig duft i stua og fyr o peisen om det er peisovn, men intet must. Med en gang noe blir påtatt, blir jeg mistenkelig. Duftlys er nei-nei. Jeg hadde nok foretrukket at det ikke var musikk, da det er fort gjort å ikke treffe musikksmaken til potensielle kjøpere, som da kanskje ubevisst ikke vol føle at boligen er helt den riktige for dem. 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #3 Skrevet 15. september 2017 Fyr i peisen og gjærbakstlukt er så kleint. Samme med masse lys på badet. Tilfelfige henslengt pledd og saueskinn. Nå må det komme noe mere orginalt fra folk Anonymkode: a421d...ecc 2
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Følelser er det som selger. Skap en hyggelig, lun stemning. Lyssetting er viktig (altså lamper). Jeg foretrekker at man har fyr i peisen for å vise at den kan brukes (ikke alt fungerer alle steder alltid...). Det skal være rent og ryddig, det sier seg selv. Ikke personlige gjenstander som familiebilder. Det skal ikke -se- stylet ut, selv om det er det. Unngå å gjøre alt "alle andre" gjør. Ha friske blomster! Det viktigste er å få folk til å ønske at de bor der. Anonymkode: ec830...9c6 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 Det verste jeg vet når jeg er på visning er leiligheter som er overstylet. Pådekket festbord, nybakte boller og duftlys etc. gir meg alltid følelsen av at megler prøver å dra oppmerksomheten vekk fra noe negativt. Musikk virker på meg som et forsøk på å avlede oppmerksomheten fra uønsket støy etc. Ellers er jeg som regel fornøyd hvis boligen er normalt ryddig og ren. Personlige gjenstander bør ryddes vekk og det samme med unødvendig "nips" som får det til å se rotete eller trangt ut. Også greit å gå gjennom overfladisk slitasje. Jeg har vært på visninger med hakk i gulv og overflater, flasset maling, riper og løse skruer. Selv hvis standarden er eldre så foretrekker jeg boliger som er brukt pent og av eiere som har tatt vare på omgivelsene sine og ikke latt ting forfalle. Anonymkode: eaad7...c94 5
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 På 12.9.2017 den 20.00, AnonymBruker skrev: Vi skal straks selge i et nokså tregt boligmarked og ønsker å gjøre det vi kan for å få boligen til å se mest mulig innbydende ut. Når dere er på visning, hvordan liker dere at ting er? Hva får dere til å føle dere komfortable? Hva ville dere likt å bli møtt med i en potensiell ny bolig? Vi har selvfølgelig gjort alle standardtingene som å male overflater, ryddet ut mye møbler og stylet slik at farger går litt igjen. Er det noen som har noen gode tips? Megleren foreslo blant annet å ha på litt rolig, hyggelig musikk i bakgrunnen og servere litt å drikke. Anonymkode: aac87...a0d Hadde det vært musikk på i bakgrunnen når jeg var på visning ville jeg blitt skeptisk! Hadde tenkt det var for å overdøve støy fra naboer el.... Litt stearinlys og god varme Evt fyr i peisen, er mitt tips! Anonymkode: e254b...8b9 3
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 Hvis det står musikk/radio på eller er tent duftlys/bakt boller eller noe annet som dufter så blir jeg skeptisk. Tørk støv før visning (husk taket og kroker). Den visningen jeg var mest fornøyd med så var eieren tilstede. En megler vil aldri kunne svare på alle spørsmålene, men det kan du som faktisk har bodd i boligen. Anonymkode: 31fc4...f7d 3
Gjest Coolaid Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 På 12.9.2017 den 20.00, AnonymBruker skrev: Vi skal straks selge i et nokså tregt boligmarked og ønsker å gjøre det vi kan for å få boligen til å se mest mulig innbydende ut. Når dere er på visning, hvordan liker dere at ting er? Hva får dere til å føle dere komfortable? Hva ville dere likt å bli møtt med i en potensiell ny bolig? Vi har selvfølgelig gjort alle standardtingene som å male overflater, ryddet ut mye møbler og stylet slik at farger går litt igjen. Er det noen som har noen gode tips? Megleren foreslo blant annet å ha på litt rolig, hyggelig musikk i bakgrunnen og servere litt å drikke. Anonymkode: aac87...a0d Drit i musikken den er bare plagsom når man skal på visning. Jeg hadde nok takket nei til drikke, det er ikke det jeg er der for. Jeg liker heller ikke pågående meglere som skal "selge". Jeg leser prospektet og spør om jeg lurer på noe. Ryddig, rent og pent uten for mye stæsj er det jeg foretrekker. Jeg vil kunne se mulighetene for meg og mine ting i boligen.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis det står musikk/radio på eller er tent duftlys/bakt boller eller noe annet som dufter så blir jeg skeptisk. Tørk støv før visning (husk taket og kroker). Den visningen jeg var mest fornøyd med så var eieren tilstede. En megler vil aldri kunne svare på alle spørsmålene, men det kan du som faktisk har bodd i boligen. Anonymkode: 31fc4...f7d Og jeg liker ikke at eier er til stede på visning. Har vært på en visning hvor eier var til stede og det gjorde at jeg ikke turte påpeke for mannen hva som måtte endres ved boligen, hva jeg ikke likte/ikke passet for oss osv. Så da måtte vi gå rundt i stillhet og huske på ting slik at vi fikk snakket om boligens utfordringer i bilen på vei hjem. Anonymkode: e7d42...4f2 6
Arkana Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Jeg liker at det er rent og ryddig, at man kan se at hjemmet er tatt vare på og at det er enkel tilgang til skap og alt annet man vil se nærmere på. Jeg liker også at megler er kjent med huset og området og kan svare godt på spørsmål. Jeg vil ikke ha eier til stede på visningen. Fyr i peisen, tente lys, lukt av nystekte boller og friske blomster i vase er helt uvesentlig. Jeg går ikke på visning for å få servering og jeg kjøper ikke et hus jeg ikke liker bare fordi telysene var så koselige eller dere serverte meg kaffe og konfekt. Hvordan dere har møblert huset er også fullstendig uvesentlig så fremt ikke huset er så fylt av møbler at man ikke får et godt inntrykk av rommene og planløsningen. Fjern gjerne unødvendige møbler og ting slik at rommene blir luftigere og ryddigere. Endret 8. oktober 2017 av Arkana 3
2shy Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 4 timer siden, Arkana skrev: Jeg liker at det er rent og ryddig, at man kan se at hjemmet er tatt vare på og at det er enkel tilgang til skap og alt annet man vil se nærmere på. Jeg liker også at megler er kjent med huset og området og kan svare godt på spørsmål. Jeg vil ikke ha eier til stede på visningen. Fyr i peisen, tente lys, lukt av nystekte boller og friske blomster i vase er helt uvesentlig. Jeg går ikke på visning for å få servering og jeg kjøper ikke et hus jeg ikke liker bare fordi telysene var så koselige eller dere serverte meg kaffe og konfekt. Hvordan dere har møblert huset er også fullstendig uvesentlig så fremt ikke huset er så fylt av møbler at man ikke får et godt inntrykk av rommene og planløsningen. Fjern gjerne unødvendige møbler og ting slik at rommene blir luftigere og ryddigere. Jeg er delvis uenig med deg, og delvis enig. Syns heller ikke eier skal være tilstede på visning. Det er selgers plikt å opplyse megler om alt som er viktig å vite, som megler ikke selv er klar over. Samarbeid og god kommunikasjon mellom megler og selger er veldig viktig. Alt dreier seg om å få kjøper til å "få følelsen". Det er ingenting i veien med å skape stemning, og hva slags stemning man skaper, avhenger helt av årstid. Helt meningsløst å tenne i peisen i juli. Men i november skaper det en god atmosfære med peis og kubbelys. Det skal selvsagt ikke være 100 lys tent. Re opp sengen fint, gjør at det ser ut som et rom man har lyst til å sove i. Møbler er absolutt viktig. Feil møblering kan gjøre at rommene ser upraktiske og mindre ut. God ventilasjon/gjennomluftning slik at inneluften føles god. Mennesker er visuelle, og mange klarer ikke se for seg annet enn det de ser der og da på visning. Jeg tar alltid høyde for at folk mangler kreativitet når jeg skal selge bolig selv. Når det gjelder duftlys er jeg enig. Duftpinner, plug-ins. Jeg blir skeptisk. Men jeg tror at i de fleste tilfeller så dreier det seg om at folk bruker dette til vanlig, syns det lukter godt, og at det er en bra ting. De fleste jeg kjenner har en eller annen form for duft hjemme. Jeg syns at friske blomster er fint. Til slutt, en dyktig megler som følger opp er selvsagt helt essensielt. 1
Arkana Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 3 timer siden, 2shy skrev: Alt dreier seg om å få kjøper til å "få følelsen". Det er ingenting i veien med å skape stemning, og hva slags stemning man skaper, avhenger helt av årstid. Helt meningsløst å tenne i peisen i juli. Men i november skaper det en god atmosfære med peis og kubbelys. Det skal selvsagt ikke være 100 lys tent. Re opp sengen fint, gjør at det ser ut som et rom man har lyst til å sove i. Møbler er absolutt viktig. Feil møblering kan gjøre at rommene ser upraktiske og mindre ut. God ventilasjon/gjennomluftning slik at inneluften føles god. Mennesker er visuelle, og mange klarer ikke se for seg annet enn det de ser der og da på visning. Jeg tar alltid høyde for at folk mangler kreativitet når jeg skal selge bolig selv. Nei, det er absolutt ingenting i veien med å skape stemning og som du sier må man ta høyde for andre personligheter enn en selv. For min del lar jeg meg i svært liten grad påvirke av stemningen eller møbleringen i huset når jeg er på visning og jeg klarer fint å se for meg rommene i bruk selv om de er tomme eller er møblert på en måte jeg ikke liker. Jeg skjønner at ikke alle er slik, det er vel derfor meglere snakker om telys og bolleduft, så jeg forstår at man ønsker å ha det slik på visning. For meg som synes dette er unødvendig dill og ikke faller for hus på grunn av duft eller eiers interiørstil er det bare merkelig, men som sagt skjønner jeg at man er ulik og at man selvsagt ønsker å fri til alle typer mennesker. Å re sengen og lufte ut setter jeg derimot ikke i samme kategori som blomster og telys. Det handler om å ha det ryddig. Hvis noen ikke engang gidder re sengen sin før en visning ville jeg lure på om dette gjenspeiler hvordan de ellers har tatt vare på boligen. 1
2shy Skrevet 9. oktober 2017 #13 Skrevet 9. oktober 2017 På 8. oktober 2017 den 21.59, Arkana skrev: Å re sengen og lufte ut setter jeg derimot ikke i samme kategori som blomster og telys. Det handler om å ha det ryddig. Hvis noen ikke engang gidder re sengen sin før en visning ville jeg lure på om dette gjenspeiler hvordan de ellers har tatt vare på boligen. Jeg mente mer å re sengen innbydende. Man kan re sengen forferdelig kjedelig, og man kan re den "lun". Jeg var på en visning en gang hvor de ikke hadde kastet bæsje-bleien til minsten, så det stinket på badet. Trivelig
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #14 Skrevet 10. oktober 2017 Fiks ting som ikke er helt i orden. For.eks en ledning som henger og slenger, en lampe på halv åtte eller en list som mangler. Ser jeg sånne halvferdige greier tenker jeg at eieren er en som ikke har ting på stell. Hva dukker da opp etter et evt kjøp? Anonymkode: ec830...9c6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2017 #15 Skrevet 10. oktober 2017 Da jeg kjøpte min, så var det kanelsnurrer her. Det fine med det, var at det lokket over en av naboene, som kunne svare på spørsmål megler ikke klarte, og som var avgjørende for om jeg ønsket legge inn bud eller ikke. Det vil si, naboen kunne svare på hvordan det var med festing og støy i nabolaget, og om det var tillatt med dyr. I prospekt stor det dyrehold etter søknad til styre, og det var det megler også kunne si, mens naboen kunne si at dyr ikke var noe problem, og heller ikke utekatter. Anonymkode: 68a22...d5f
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 10.10.2017 den 19.07): Da jeg kjøpte min, så var det kanelsnurrer her. Det fine med det, var at det lokket over en av naboene, som kunne svare på spørsmål megler ikke klarte, og som var avgjørende for om jeg ønsket legge inn bud eller ikke. Det vil si, naboen kunne svare på hvordan det var med festing og støy i nabolaget, og om det var tillatt med dyr. I prospekt stor det dyrehold etter søknad til styre, og det var det megler også kunne si, mens naboen kunne si at dyr ikke var noe problem, og heller ikke utekatter. Anonymkode: 68a22...d5f Naboen på visning er FY Anonymkode: 8d69c...ea3 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Naboen på visning er FY Anonymkode: 8d69c...ea3 Vanlig i Oslo, møtte flere naboer da jeg kjøpte i fjor. Han ene skulle også selge, så vet ikke om han ville spre ordet til potensielle interesserte. Men jeg stilte noen gode spørsmål til han som megler ikke kunne svare på. Men endte opp med å ikke by på noen av leilighetene. Ellers så jeg naboleiligheten der jeg kjøpte var til salgs kort tid etter at jeg hadde flyttet inn. Var fristende å se på hvordan de hadde løst noen praktiske ting. Men da var det påmelding pga korona, så droppet det. Anonymkode: df408...d62 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Gjærbakst og duftlys er klassiske tegn på at eier ønsker å skjule mugglukt. Anonymkode: cbde4...280 2
Nooni Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 (endret) Hvis jeg ellers finner boligen attraktiv så kan dette øke kjøpelysten hos meg: - Rent og ryddig i alle rom - også i skap og skuffer (jeg er nemlig av dem som åpner dem og blir glad av organisering). - Bort med all nips i alle rom. Rene flater, kun såpeting på badet, litt krydderting på kjøkken, en oppredd seng på soverommet med fine tekstiler. - Fyr på peisen - For meg er det viktigere at dere har bygd smarte oppbevaringsløsninger og viser hvordan dette kan løses i kjeller, bod, soverom, gang enn at for eksempel at kjøkkenet er nytt. - Fremhev utebelysningen. Endret 27. desember 2020 av Nooni 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vanlig i Oslo, møtte flere naboer da jeg kjøpte i fjor. Han ene skulle også selge, så vet ikke om han ville spre ordet til potensielle interesserte. Men jeg stilte noen gode spørsmål til han som megler ikke kunne svare på. Men endte opp med å ikke by på noen av leilighetene. Ellers så jeg naboleiligheten der jeg kjøpte var til salgs kort tid etter at jeg hadde flyttet inn. Var fristende å se på hvordan de hadde løst noen praktiske ting. Men da var det påmelding pga korona, så droppet det. Anonymkode: df408...d62 Vi har noen drittnaboer og de kan bare ødelegge visningen Anonymkode: 8d69c...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå