Gå til innhold

Hva liker å se på visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal straks selge i et nokså tregt boligmarked og ønsker å gjøre det vi kan for å få boligen til å se mest mulig innbydende ut. 

Når dere er på visning, hvordan liker dere at ting er? Hva får dere til å føle dere komfortable? Hva ville dere likt å bli møtt med i en potensiell ny bolig?

Vi har selvfølgelig gjort alle standardtingene som å male overflater, ryddet ut mye møbler og stylet slik at farger går litt igjen.

Er det noen som har noen gode tips? Megleren foreslo blant annet å ha på litt rolig, hyggelig musikk i bakgrunnen og servere litt å drikke.

Anonymkode: 234f9...354

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det enkelt for potensielle kjøpere å forestille seg hvordan det er for dem å bo der. Hvem er målgruppen?

Fjern det meste av personlige eiendeler, gjør leiligheten luftig ved å fjerne møbler og pyntegjenstander som tar mye oppmerksomhet, gjør at badet får spa-feeling med duftlys og pene håndkle... Var noen tips jeg fikk da jeg solgte. 😊

Skrevet
Akkurat nå, Mona123 skrev:

Gjør det enkelt for potensielle kjøpere å forestille seg hvordan det er for dem å bo der. Hvem er målgruppen?

Fjern det meste av personlige eiendeler, gjør leiligheten luftig ved å fjerne møbler og pyntegjenstander som tar mye oppmerksomhet, gjør at badet får spa-feeling med duftlys og pene håndkle... Var noen tips jeg fikk da jeg solgte. 😊

Takk for tips! Målgruppen er førstegangskjøpere/unge par, evt enslige foreldre. Som sagt har vi ryddet ut mye møbler, og også personlige ting. Hvor viktig er det å rydde i skap o.l?

Ts

Skrevet

Skap er ikke så viktig. Så lenge det ikke er rot eller søppel går det nok fint! Du kan jo tenke litt på hva som fikk deg til å kjøpe boligen? 

Skrevet

Jeg ser i skapene hvis det er skyvedørsgarderober. Og er generelt opptatt av smarte boder og oppbevaringsplass og vil se inni det også.

Tenn gjerne et stearinlys i vinduet, men for all del ikke duftlys noen steder.

Skrevet
1 time siden, Mona123 skrev:

Skap er ikke så viktig. Så lenge det ikke er rot eller søppel går det nok fint! Du kan jo tenke litt på hva som fikk deg til å kjøpe boligen? 

Det er det som er problemet. Vi inngikk leiekontrakt usett, og etter en del år spurte vi eieren om vi kunne kjøpe boligen av han. Etter det har vi totalrenovert den, så jeg har ikke så mye å gå etter :sjenert:. Vi har heller ikke vært på så mye visninger, og alle har ulike ønsker og tanker om ting, så da tenkte jeg å høre flere sider av saken :). Takk for svar!

TS

Skrevet
44 minutter siden, Macaroni skrev:

Jeg ser i skapene hvis det er skyvedørsgarderober. Og er generelt opptatt av smarte boder og oppbevaringsplass og vil se inni det også.

Tenn gjerne et stearinlys i vinduet, men for all del ikke duftlys noen steder.

Det er skap på garderobene, og de følger med leiligheten, så jeg tenker jo også at det er naturlig at folk vil kikke i skapene. Er bare så redd for at overfylte (vi har ikke så mange steder å lagre tingene vi rydder bort) skap vil ubevisst gi en dårlig følelse hos potensielle kjøpere. 

TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er skap på garderobene, og de følger med leiligheten, så jeg tenker jo også at det er naturlig at folk vil kikke i skapene. Er bare så redd for at overfylte (vi har ikke så mange steder å lagre tingene vi rydder bort) skap vil ubevisst gi en dårlig følelse hos potensielle kjøpere. 

TS

*skapdører

Skrevet (endret)

Friske blomster.

Kjøp noen (et par-tre) buketter med pene, enkle vaser til (hvis du ikke har vaser fra før) og plasser strategisk rundt i leiligheten. Gjerne farger på blomstene som matcher interiøret forøvrig. F.eks. én farge i stua på buketten som står der, og en annen farge på buketten på kjøkkenbordet, som matcher fargene på kjøkkenet osv. Sett gjerne en orkidé i et par vinduer, en enkel hvit orkidé er pent.

Legg frem NYE og rene håndklær på badet, en pent brettet bunke eller to på badet. Såper i samme farge. Et lite duftlys i matchende farge. Håndklærne skal ikke være brukt! Fjern og gjem unna skittentøysdunken. Sett den i bilen om nødvendig mens visning er. Ingen vil se eller lukte folks skittentøy. Dessuten tar den/de opp plass, og det blir mere luftig om de er fjernet.

Fjern alle private fotoer av familie etc. Alle bilder av folk, rett og slett. Naturbilder og nøytrale bilder kan få henge, men har du mange, fjern en del. Kun et par-tre-fire stk igjen, avhengig av størrelsen på de.

Fjern alle synlige håndklær, kluter, koster og rengjøringsmidler fra kjøkkenet. Putt det inn i underskapene. Skur vasken nedi, så metallet skinner. Ingen vil se en sur og flekkete vask med sprutrester av gårdagens middag smurt utover sidene.

Fjern så mye dilldall som mulig i hyller i stua og soverom og på alle benker, vinduskarmer og overflater. Duker og 99% av pyntegjenstander UT. På en benk bør det kun stå f.eks. en vase med FRISKE blomster. Har du flere visninger med noen dagers mellomrom, bytt blomster til neste visning, så du har friske blomster som ikke henger med hodene eller ser slappe ut og halvvisne. Sett frem et fat med frukt eller grønnsaker på kjøkkenbenken. Igjen, friske varer, og bytt om de holder på å bli slappe og visne. 

Er det noen møbler som kan fjernes? En lenestol eller to som kan settes hos naboen eller på loftet mens visning pågår? Det lønner seg å fjerne overmøblering, ting som gjør at det ser fullt ut. Det blir mere luftig og åpent med færre møbler.

Leiligheten skal fremstå som et blankt lerret, med bare akkurat nok ting og møbler der til at interesserte kan forestille seg hvordan det vil bli innredet med DERES egne ting. De er ikke interesserte i din smak og dine ting. Vis minst mulig av det, med mindre det er helt soleklare kunstgjenstander av stor verdi eller dekorgjenstander av designere som er kjent. Da kan noen få ting stå fremme.

Leiligheten skal selvsagt også være RENVASKET på visning. Jeg har opplevd å komme på visning og se edderkoppvev i vinduskarmene, og grus og sand som knaste på gulvet. Skitne vinduer det knapt gikk å se ut av, blant annet. Det er direkte uappetittelig å gå på visning i skitne boliger.

Endret av Million
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Vi skal straks selge i et nokså tregt boligmarked og ønsker å gjøre det vi kan for å få boligen til å se mest mulig innbydende ut. 

Når dere er på visning, hvordan liker dere at ting er? Hva får dere til å føle dere komfortable? Hva ville dere likt å bli møtt med i en potensiell ny bolig?

Vi har selvfølgelig gjort alle standardtingene som å male overflater, ryddet ut mye møbler og stylet slik at farger går litt igjen.

Er det noen som har noen gode tips? Megleren foreslo blant annet å ha på litt rolig, hyggelig musikk i bakgrunnen og servere litt å drikke.

Hvilken type bolig selger dere?  Tenker det varierer litt avhengig av målgruppe?

Skrevet

Boligen bør være mest mulig strippet synes jeg. All nips og annet dilldall forstyrrer og bør begrenses. Er kun der for å se boligens beskaffenhet.  Ikke hvordan nåværende eier bor der. 

Anonymkode: aed2f...76c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...