AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Jeg og mannen er uenige om hvor mye vår tiårige datter skal bidra hjemme. Jeg setter litt krav om hjelp til å sette i og tømme oppvaskmaskin, gå ut med søppel, dekke bord og rydde eget rom, mens mannen stort sett gjør alt dette for henne og mener hun bør slippe fordi hun er så ung. Hva gjør deres barn på ca samme alder, bidrar de noe hjemme? Anonymkode: faf8e...d8b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Hun bruker mye tid på å gjøre seg flid med leksene sine. Rydder opp etter seg selv og sitt rom. Legger sine klær til vask hver dag. Hun setter sin tallerken, glass og bestikk i oppvaskmaskinen etter middag. Jeg må derfor aldri gå og rydde opp etter henne, men utover det kreves ingenting. Hun har i perioder fått støvsuge, vaske osv, men da har hun tjent litt penger på det 🙂 Anonymkode: 8f08c...d06 1
Pedagogen Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Min sønn legger henger opp og legger sammen klær, tar ut søpla og klipper plenen. Og hjelper til ellers om jeg ber han. Han er 11 nå men hadde samne oppgavene også som 10åring. Han får 100kr i uken for dette, mesteparten av de sparer han på konto. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Min tiåring skifter på alle senger i huset. Tar inn og ut av oppvaskmaskin . Støvsuger og vasker. Vasker klær, bretter klær . Vasker trappen. Og lager middag tre ganger i uken. Anonymkode: e3077...0ca 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Skifte på sengen sin, holde orden i klær, dvs legge skittentøy til vask og brette det sammen og legge det bort, vaske eget bad, rydde ut av oppvaskmaskinen to dager i uken, holde rommet sitt rent. Anonymkode: 86cfe...571
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min tiåring skifter på alle senger i huset. Tar inn og ut av oppvaskmaskin . Støvsuger og vasker. Vasker klær, bretter klær . Vasker trappen. Og lager middag tre ganger i uken. Anonymkode: e3077...0ca Anonymkode: d12b5...af0 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #7 Skrevet 12. september 2017 Min 10 åring rydder opp etter seg etter å ha spist middag, legger sine klær inn i skuffer, kaster søppel, tar ut og inn av oppvaskmaskinen, gir hunden mat (innimellom), rydder i yttergangen ved behov og holder rommet ryddig. Han får ukepenger. Anonymkode: 335fc...c75
oslojente1980 Skrevet 12. september 2017 #8 Skrevet 12. september 2017 Min 11 åring lager matpakke, dekker på bordet, rydder etter seg og setter i oppvaskmaskinen, legger klær i skittentøykurven, tar opp matpakke og drikkeflaske fra sekken. Rydder håndkler og sengetøy tilbake i skapet 1
Supernova17 Skrevet 12. september 2017 #9 Skrevet 12. september 2017 Veldig lite for å være ærlig. Men når jeg først spør om noe, gjør han det gjerne.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #10 Skrevet 12. september 2017 Rydder og støvsuger rommet, rydder etter seg når han har spist, legger klærne i skittentøyskurv og gir hunden mat Anonymkode: a5e7b...9c7
Anciol Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 Han Rydder gangen , og rommet sitt,tar ut bosset og hjelper til med å legge i maskinen
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #12 Skrevet 13. september 2017 11 åring. Rydder rommet sitt, tar ut av oppvasmaskin, lager matpakke, tar ut søppel, dekker bordet... Det varierer veldig. Det skjer ofte at han protesterer ( spesielt rundt oppvaskmaskin), men sånn er det bare Anonymkode: 71e40...953 1
sonush Skrevet 13. september 2017 #13 Skrevet 13. september 2017 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Min 10 åring rydder opp etter seg etter å ha spist middag, legger sine klær inn i skuffer, kaster søppel, tar ut og inn av oppvaskmaskinen, gir hunden mat (innimellom), rydder i yttergangen ved behov og holder rommet ryddig. Han får ukepenger. Anonymkode: 335fc...c75 Min 10-åring gjør det samme. Får ingen lønn for strevet. Og får ukepenger på kortet. 50 kr. Tillegg for spesielle ting eks en tur i badeparken. Endret 13. september 2017 av sonush
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #14 Skrevet 13. september 2017 Min 10 åring, rydder etter seg selv, og rydder rommet. Går med søpla noen ganger. Anonymkode: e31a5...3ea
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #15 Skrevet 13. september 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Min tiåring skifter på alle senger i huset. Tar inn og ut av oppvaskmaskin . Støvsuger og vasker. Vasker klær, bretter klær . Vasker trappen. Og lager middag tre ganger i uken. Anonymkode: e3077...0ca Gjør denne 10-åringen lekser? Leker h*n? Fritidsaktiviteter? Anonymkode: 32a17...316
Hedda-78 Skrevet 13. september 2017 #16 Skrevet 13. september 2017 Min er 9. Bortsett fra å rydde opp etter seg selv (sette egen tallerken i oppvaskmaskin, skittentøy i kurven, henge opp yttertøy, rydde opp etter lek osv) har han ingen faste oppgaver han må huske på selv og gjøre hver uke. Men jeg krever at han hjelper til når jeg ber om det, og det varierer litt utfra behov og hva som passer. Jeg avbryter ham selvsagt ikke leksearbeid for at han skal dekke bordet! Men når jeg ber ham om å gjøre noe, aksepterer jeg ikke et nei. Han har omsider skjønt at "Vil du dekke bordet, er du snill?" faktisk ikke er et spørsmål, det er en ordre formulert på en høflig måte. Andre ting han kan gjøre på forespørsel er å vaske trappa, vaske over gulv, støvsuge, gå ut med søppel, henge opp klær (hvis det ikke er veldig mange plagg), brette sokker og sortere klær, klippe plen under oppsyn, vaske vinduer innvendig (resultatet er jo sånn middels, men det gjør ingenting), hente ved, måke litt snø med spade (ikke snøfresen), dekke på frokost, sette på kaffe, hjelper til å kutte grønnsaker osv. Får ikke ukepenger.Han er så sparsommelig av seg at pengene han får i julegave varer hele året.... 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #17 Skrevet 13. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Gjør denne 10-åringen lekser? Leker h*n? Fritidsaktiviteter? Anonymkode: 32a17...316 Lol tror dette var ironisk ment;) Eller hva? Anonymkode: facd2...16b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #18 Skrevet 13. september 2017 Ryddet inn/ut av oppvaskmaskinen Holder rommet ryddig til enhver tid Henger opp tøy fra vaskemaskinen, bretter håndklær fra tørketrommelen Hjelper til med matlaging Smører egen matpakke Lager morgenkaffen til oss i helgene Hjelper til med å skifte på sengene Hjelper til med å rydde hver torsdag kveld før vaskehjelpen kommer fredag formiddag Fluffer opp stueputene hver kveld før sengetid Går ut med søpla ved behov Anonymkode: e147d...3bc
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #19 Skrevet 14. september 2017 Datteren min på 10 har som oppgave å rydde og støvsuge rommet 1 gang i uken, og får 50 kr i ukepenger for dette. Ellers hjelper hun meg å vaske badet og gå med søpla innimellom hvis jeg spør henne 😊 Anonymkode: 92036...587
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #20 Skrevet 14. september 2017 Min niåring gjør ingen ting. Rydder på rommet sitt av og til. Anonymkode: 21278...ade
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå