Gå til innhold

Barn når mannen skal bli student. Stønad, råd osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen valgte yrkesrettet utdanning og har jobbet flere år som håndtverker. Nå er han lei, og vil skifte beite. Vi har funnet ut at han har lyst til å prøve seg på en høyere utdanning, og da altså minst tre år studier. Dette blir i så fall fra neste høst. Vi har også planer om å starte med prøving på å få barn fra sommeren av. Jeg vet at det er mye stønad som kan søkes om dersom man blir gravid under studiene, men er dette noe mannen også har krav på? Har noen andre erfaringer på dette området?

Anonymkode: 446d5...e0d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok et google søk og fant dette; 

http://www.superpapsen.no/2014/08/06/pappaperm-og-foreldrepenger-dette-har-du-rett-pa-2/ 

Jeg er student og har tjent null det siste året. Må jeg ta pappaperm?
Nei. Om du ikke har hatt inntekt de siste månedene har ikke far rett på foreldrepenger. Mor kan da søke om å overta hans permisjonstid. Eller enda bedre, han kan vente med å ta permisjon til han har fått jobb og vært i jobb 6 måneder. Permisjonen kan tas ut når som helst innen barnet fyller 3 år, men husk at han da må søke om utsettelse. Om dette er forenelig med mors permisjon og oppstart av barnehage er en helt annen sak.

Anonymkode: c5bbf...fe3

Skrevet

Snakker ikke nødvendigvis om pappa-perm, men hva med ekstra støtte fra f.eks. Lånekassen? 

Anonymkode: 446d5...e0d

Skrevet

Søk på Lånekassen din lånekalkulator,der må man legge inn samboers inntekt, barn, osv. Og får så vite mnd beløp. 

Jeg har barn, samboer og studerer. Jeg får lån og stipend på ca 9000 kro mnd. 23000 i august og januar. 4500 i juni og 0 i juli. Noe å tenke på at det blir stramt økonomisk. Disse summene er med tilleggene for barn. 

Anonymkode: 59aae...a48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...