Gå til innhold

Ang. bindingstid på treningssenter og økt pris

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg meldte meg inn på et treningssenter for ca. et halvt år siden. De har bindingstid på 12 måneder, som de fleste senter. Jeg, som er student, fikk da studentmedlemskapet på 429,- i måneden inkludert alle gruppetimer. Skrev under og alt var da greit. I går fikk jeg plutselig faktura på hele 569 kr, som gjelder f.o.m. neste måned, da de visstnok hadde skrudd opp prisen! Studentmedlemskapet har de plutselig fjernet, i tillegg til at de har økt prisen for et vanlig medlemskap fra 529,- til 569,-. Det er da dette medlemskapet jeg automatisk ble overført til. For meg vil dette si en økning på 32,6 %! Har de virkelig lov til å gjøre dette?

Ble ikke engang informert eller tilbydd å få melde meg ut. Etter å ha kontaktet treningssenteret ble jeg informert om at de nå har formet et nytt medlemskap for de som ikke ønsker gruppetimer til 399,-/måned. Dette fikk jeg visstnok "lov" til å bytte til, men jeg signerte jo et medlemskap inkludert gruppetimer, noe jeg fortsatt ønsker å benytte meg av. Jeg tvinges da til å betale 569,- /måned helt frem til bindingstiden min har gått ut, hvis jeg ønsker å beholde de samme tilbudene som jeg hadde fra da jeg signerte.

Hva kan jeg gjøre i denne situasjonen? Noen som vet hvilke regler som gjelder her?

Hilsen "ei som føler seg lurt"

Endret av Lillypad87
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg virker det mest logisk at du enten får beholde det medlemskapet du hadde til bindingstiden er over, eller får mulighet til å avslutte medlemskapet tidligere. Det er jo helt fjernt om de bare kan øke prisen på et medlemskap helt ut av det blå. 

Anonymkode: 21cc3...6e7

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For meg virker det mest logisk at du enten får beholde det medlemskapet du hadde til bindingstiden er over, eller får mulighet til å avslutte medlemskapet tidligere. Det er jo helt fjernt om de bare kan øke prisen på et medlemskap helt ut av det blå. 

Anonymkode: 21cc3...6e7

Takker for svar! Ja, det er helt fjernt. Slu, er vel ordet. Jeg får vel ta en prat med de "face to face" og høre hva de sier da. Og be de bla fram bevis på at de har lov til slikt (noe jeg tviler på at de har).

Skrevet

Sto det noe i kontrakten du skrev under på? Ellers ville jeg dratt inn og hørt med dem, det er jo ikke greit. 

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Epiphany skrev:

Sto det noe i kontrakten du skrev under på? Ellers ville jeg dratt inn og hørt med dem, det er jo ikke greit. 

Ikke som jeg kan huske, men jeg var vel litt kjapp og tenkte at det var en standard medlemskontrakt. Forundrer meg ikke om de har noe lurt med liten skrift. Om så er det fortsatt ganske sykt å sette opp en pris på over 30 %(!) under bindingstiden. Skal uansett snakke med de neste gang jeg drar dit. Spent på hva de sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...