Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jobbintervju for 2 dager siden, og sjefen skal ringe i løpet av kvelden for å gi beskjed om jeg får den eller ikke. 

Men på intervjuet nevnte han ikke noe om hvilken lønn jeg får, er det naturlig å spørr om det da? 

Vil jo vite hvor mye jeg tjener i timen

Anonymkode: 7e50e...386

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lønnstilbud kommer gjerne sammen med jobbtilbud. 
Men det er også naturlig å spørre om lønnsnivåer på jobbintervju, men da får man som oftest bare ca-tall eventuelt tariffavtaler. 

Skrevet

Jeg har aldri fått vite lønn før jeg får arbeidskontrakten jeg... Har bare fått vite hvilke tariff de evt. bruker - og den informasjonen har kommet sammen med jobbtilbudet

Anonymkode: 930d1...85c

Skrevet

Det er veldig vanlig at du ikke får vite lønn før du evt får et tilbud, eller de ringer deg for å snakke om lønn før de setter opp kontrakten. Jeg har aldri fått vite lønnen på et intervju, det har alltid vært i en telefonsamtale når de sier at de holder på å sette opp et tilbud. 

Det er som regel frarådet å spørre om lønn på intervjuet. Det kan du heller forhandle når du får tilbudet/de ringer deg på forhånd. 

Anonymkode: 2d013...220

Skrevet

Lønn har alltid vært et tema når jeg har vært på intervju. Vanligvis tar de det opp selv (spør om mine forventninger til lønn), men om ikke spør jeg (og da spør jeg om lønnsnivået deres). Jeg jobber i en sektor der dette er vanlig, men jeg ser jo over at dette tydeligvis ikke gjelder over alt.

Jeg ville sjekket opp lønn før jeg takket ja, ihvertfall.

Anonymkode: c61ee...baa

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lønn har alltid vært et tema når jeg har vært på intervju. Vanligvis tar de det opp selv (spør om mine forventninger til lønn), men om ikke spør jeg (og da spør jeg om lønnsnivået deres). Jeg jobber i en sektor der dette er vanlig, men jeg ser jo over at dette tydeligvis ikke gjelder over alt.

Jeg ville sjekket opp lønn før jeg takket ja, ihvertfall.

Det er vanlig at de spør hva du har i lønn i dag,  og hva du forventer å få.  Men de kommer sjelden med tall på nøyaktig hva de er villige til å gi. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig at de spør hva du har i lønn i dag,  og hva du forventer å få.  Men de kommer sjelden med tall på nøyaktig hva de er villige til å gi. 

Nettopp. Man får en pekepinn på hvor landet ligger.

Det ser ikke ut som om lønn er diskutert i det hele tatt i TS sitt tilfelle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...