Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 21j her. 

For ca en uke siden så kom jeg innom en cafe, og så leverte jeg jobbsøknad og cv til daglig leder på en plass jeg vil jobbe. Jeg kjenner han litt fra før av, eller han vet godt hvem jeg er. 

Så spør jeg om de trenger noen ansatte der, da sier han de trodde det etterhvert, han jobba helt alene der den dagen og hadde noen slike dager. 

I dag så jeg de hadde lagt ut at de trengte noen, de måtte ha erfaring med kaffemaskiner og takle å jobbe under stress. 

Jeg ringte, men fikk ikke svar og la igjen en melding å sa jeg var interessert i jobben, og ville gjerne komme å møte. 

Jeg ble ringt oppigjen, jeg sa jeg kom innom med søknad, og han sa den lå i bunken med de andre, den så bra ut sa han, og skulle kontakte med neste uke om det ble interjuv. 

Jeg føler litt på at han kanskje ringte meg opp igjen for å være hyggelig siden han er jo en hyggelig person, og vi har jo fellesvenner, men synes det virker rart når han sa det og jeg søkte for en-to ukers tid siden. Føler han kanskje ikke synes jeg er bra nok til å ansettes? :( 

Anonymkode: 46815...40b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, det kan godt være at du ikke er kvalifisert til jobben? Men han tok jo kontakt med deg, så må jo bety at han er interessert. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, millennial skrev:

Altså, det kan godt være at du ikke er kvalifisert til jobben? Men han tok jo kontakt med deg, så må jo bety at han er interessert. 

Han tok vel kontakt bare fordi jeg ba han kontakte meg. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Selv om dere har felles venner, så betyr ikke det at du er garantert jobben.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han tok vel kontakt bare fordi jeg ba han kontakte meg. 

Okay, kanskje han gjorde det. Skjønner du ikke at svaret er ganske enkelt - enten så vil han ha deg på intervju eller så later han som han er interessert for å være hyggelig. Uansett hva som er utfallet, kom deg videre. Søk andre jobber. Ikke alle jobber du søker på kommer til å ønske å ansette deg.

Skrevet
8 minutter siden, Blair Waldorf skrev:

Selv om dere har felles venner, så betyr ikke det at du er garantert jobben.

TEnkte at det er kun derfor han ville kanskje ringe meg opp igjen pga vi har felles venner, ikke at han kommer til å ansette meg av den grunn det tviler jeg

Skrevet

I Afrika har de ikke tid eller ressurser til å tenke på slikt.

Anonymkode: 8f308...78c

• Liker 1
Skrevet

Hva er problemet egentlig? Du får bare vente og se om du får jobben. Så enkelt er det. Vi kan ikke spekulere i hvorfor sjefen ringer deg opp.

Anonymkode: 76743...aef

• Liker 3
Skrevet

Du blir ikke ansatt med mindre du er beste kandidat til jobben. Så enkelt er det. Ringer han deg er det fordi han ønsker å snakke mer med deg, IKKE at dere har felles venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...