Gå til innhold

Matbutikk, hvor handler du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kiwi, sjekker ellers uketilbudene til Coop Obs og Spar på nett og tar turen dit når de har "mine varer" til 40% avslag, noe de passe ofte har. 

Anonymkode: 15023...069

• Liker 1
Skrevet (endret)
6 timer siden, BritneyBitch skrev:

Jeg handler inn endel i Sverige eller Danmark når jeg er der, og hver uke går jeg gjennom alle tilbudsavisene og hamstrer inn gode tilbud fra butikkene som har noe jeg trenger. Kjøper feks inn masse gulost når det er på tilbud til 69,90,- per kg, samme med kjøttdeig, koteletter, pålegg og vaskemidler osv., slik at jeg aldri trenger å kjøpe slike ting til fullpris. Resten kjøper jeg på Rema eller Extra. Har de fleste kjedene i nærheten av der jeg bor. 

Fryser du ned kjøttpålegget eller osten da, eller spiser du så store mengder gulost at den er holdbar den tiden det tar deg å spise opp alle tilbuds-ostene?

Jeg har dårlig med fryserplass, så jeg får sjelden utnyttet tilbud på den måten.

Endret av Million
Skrevet
4 hours ago, Million said:

Fryser du ned kjøttpålegget eller osten da, eller spiser du så store mengder gulost at den er holdbar den tiden det tar deg å spise opp alle tilbuds-ostene?

Jeg har dårlig med fryserplass, så jeg får sjelden utnyttet tilbud på den måten.

Ja, det gjør jeg, men gulost holder seg også veldig lenge i kjøleskapet i uåpnet pakke. Jeg spiser ikke enormt mye ost. Jeg har kombikjøleskap med 111 liters frys, så det er ikke voldsomme greier jeg har plass til jeg heller. Derfor prioriterer jeg gode tilbud på dyre varer, og fryser alt ned i porsjoner så jeg slipper å kaste bort plass på innpakningen. Koteletter kjøper jeg feks kun når de er på tilbud til 39,90,- per kg, og fryser ned to og to i fryseposer. Jeg oppbevarer heller ingenting unødvendig i fryseren, og planlegger måltidene slik at jeg slipper å fryse ned mengder av rester som aldri blir spist. Iskrem i boks feks tar mye plass, så hvis jeg vil ha is, kjøper jeg stykkis eller en mindre boks slik at den blir spist opp med en gang.

Det er mye av de samme tilbudene som går igjen, så jeg kjøper bare inn nok til at jeg har det jeg trenger frem til neste gang produktet evt kommer på tilbud. Det er ikke snakk om hoarding :D

• Liker 1
Skrevet (endret)

Har både Bunnpris, Coop Mega, Kiwi, Rema 1000 og Coop Prix i nærheten (5 minutters kjøretur maks) - handler mest på Coop Mega (fordi butikken og utvalget er størst) og Bunnpris (fordi jeg bor 1 minutt unna). 

Ellers liker jeg Coop OBS da de alltid har masse tilbud og butikken er enorm, men den ligger ca 20 minutter unna med bil, så blir ikke så altfor ofte at jeg drar der. 

Endret av Epiphany
  • Liker 1
Skrevet

Bruker mest Kiwi, det er den butikken i mitt nærmiljø med best frukt og grønt. Bruker Meny om jeg skal ha noe spesielt og gjerne Rema om jeg skal ha mye. 

• Liker 1
Skrevet

Vi gjør ukeshandel enten på en bestemt Rema i nærheten, som er stor, har godt utvalg og er billig, eller Coop Obs. Vi supplerer fra Meny fordi de har spesielle varer som vi ikke finner andre steder. Vi har ellers både Prix, Mega, Kiwi og Joker i nærheten, men der handler vi aldri fordi de har for dårlig utvalg. Vi handler også en del i Sverige 2-3 ganger i året. 

Forøvrig liker jeg butikker hvor man må putte mynt i handlevognen for det er de eneste butikkene det er orden i handlevognene. På butikkene uten mynt står handlevognene tilfeldig slengt enten over hele parkeringsplassen eller folk lar dem stå bare rett utenfor kassen til og med. Da må personalet bruke tid på dette framfor å fylle hyller, sitte i kassen eller noe annet nyttig. Det er virkelig helt utrolig at voksne mennesker er så egoistiske og late at de må trues med å bli fratatt en tikrone for at de skal gjøre noe som burde være helt selvsagt.

• Liker 2
Skrevet

Foretrekker å handle på Kiwi siden de er billigst, i tillegg til at det er de som er nærmest meg.

Men skal jeg ha noe spesielt er det Mega jeg drar til. Et godt utvalg, men dessverre til en veldig stiv pris. Så det blir veldig sjeldent, selv om jeg skulle ønske jeg hadde god nok økonomi til å handle der hele tiden. Kjempegodt å ha masse å velge mellom, både billigversjoner og dyrversjoner.

Anonymkode: 1554f...93b

• Liker 1
Skrevet

På Coop og CC pga. de har mye økologisk.

De fleste grønnsakene høster jeg forresten selv nå så trenger ikke gå på butikken for å kjøpe dem, har blitt medlem i en andelsgård - anbefales!

Anonymkode: bd237...a6d

Skrevet (endret)

Primært handler vi fra nettbutikken til Meny og/eller Spar. De har ofte tilbud, og godt utvalg. Bruker dem til storhandling, handler da gjerne for 2-3 uker av gangen. Til tross for at Meny og Spar i seg selv ikke er spesielt billige butikker, opplever vi nettbutikken deres gjerne har mange gode tilbud, og dermed blir det ikke noe spesielt dyrere å handle der kontra f.eks Kiwi. Og det er veldig deilig å få storhandelen hjemlevert, siden vi bor i en blokk uten heis, og heller ikke har bil. 

Ved supplering bruker vi primært Kiwi, da de gjerne er billigst, og også nærmest her vi bor.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Hovedsakelig Rema da handelen vår blir billigst der og de har det aller meste. Supplerer med Coop og Kiwi alt ettersom.

• Liker 1
Skrevet

Kiwi er nærmest, rema her i byen har bare dårlig parkering, meny har best utvalg og best frukt. Så veksler på meny og kiwi. Reiser litt ekstra for å handle på meny 

Anonymkode: 21feb...a7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...