Gå til innhold

Matbutikk, hvor handler du og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv handler jeg mye på Spar, fordi de har gode tilbud hver uke. De har også et godt vareutvalg, med varer som ikke finnes på Coop Ekstra og Rema. 

Handler også endel på Rema, men minst på Coop Ekstra. Meny har vi ikke her vi bor. Vi har Kiwi, men det er 2 mil unna, så der er jeg sjelden.

På Rema handler jeg fordi jeg liker de produktene de har for å få til lettvint middag. Liker de ferdige suppene de har i pose, og også gryterettbasisene. De er faktisk veldig gode! I tillegg har de laget til grønnsaker, kjøtt/fisk og sauser så man får en god middag uten for mye jobb. Jeg vet veldig godt at jeg har falt for det konseptet, og at de tjener på meg sånn sett :) Men det er helt greit! Derfor handler jeg mye på Rema.

Coop Ekstra har også diverse produkter som de andre ikke har, så der er jeg innom av og til. Men de har aldri så gode tilbud som Spar. Og jeg liker ikke at de utelukker endel produkter fordi de har Coop-merket som er enerådende. Da må jeg gå til andre butikker for å kjøpe de merkene jeg vil ha. Jeg opplever ikke at de andre butikkene gjør det. En annen ting er at Coop-butikkene ofte har vogner man må putte inn mynt på. Jeg støtter ikke butikker som bruker det. Derfor bruker jeg kun kurv hvis jeg går inn i en Coop-butikk som vil ha mynt for vogner, og dermed handler jeg mindre der. Det er sjelden jeg har mynt til en vogn. 

Skrevet

Vi handler mye på Rema fordi det er billig - og enda billigere med "ti på topp" som de nå har. Det blir Rema fremfor de andre billigkjedene rett og slett fordi den er nærmest der vi bor. (Vi har også Meny Helgø enda nærmere, og selv om de har enda bedre utvalg, så er de mye dyrere).

Anonymkode: 30784...e16

Skrevet

Jeg handler stort sett hos Kiwi, for de er nærmest og billigst. I tillegg har de det utvalget som er nødvendig...    

Jeg boikotter Coop-butikkene, på grunn av deres samarbeid med Petter Northug. Jeg synes ikke at en dømt fyllekjører burde fått betslt i dyre dommer for å representere noe som helst... 

Anonymkode: fb6f4...eee

• Liker 2
Skrevet

Kiwi eller rema. De er alltid billigst og matcher de fleste tilbud de andre kjedene kjører.

Skrevet

Handler stort sett på Kiwi, men også litt på Rema og Meny. Liker Kiwi best fordi den er den hyggeligste å handle i, pluss at den er billig.

Skrevet (endret)

Jeg har egentlig ikke noe mønster, hyppigst på Meny, Rema og Kiwi. Coop ekstra, Coop Mega, Coop Obs og Spar forekommer også iblant. Styrer unna Joker da de både er dyre og har et forferdelig dårlig utvalg! Mattilbud-appen er gull verdt så vi følger med på tilbud hos alle kjedene og handler litt ut i fra disse.

Endret av Nappetass1
Skrevet

Her jeg bor, ligger Rema, Coop Prix og Kiwi nærmest vegg i vegg. Coop har ofte best frukt/grønt, Rema har brødet jeg foretrekker og hos Kiwi har jeg avtalekort på bind. Hvor jeg går, kommer altså an på hva som står på handlelista. 

Anonymkode: 7b2de...792

Skrevet (endret)

I mitt nærområde har jeg Kiwi, Rema og Coop Mega. Jeg handler mest på Kiwi og Rema, fordi de har mye billigere priser enn Coop. Men en gang i blant skal jeg ha noe de ikke fører hos billigbutikkene, så da går jeg på Coop og kjøper det. Men resten av dagens handel tar jeg hos Kiwi, ikke Coop, for de er så dyre. Da bruker jeg heller tiden det tar å gå i to butikker.

Selv når Coop har tilbud på f.eks. sjokolade, blir sjokoladen billigere på Rema pga deres mye lavere pris i utgangspunktet, samt at man får ti-på-ti rabatten når man er sjokoholiker som meg ;-)

Kiwi har flere merker jeg liker. Handler helst der. På Kiwi får man 1% i bonus via Trumf også. I tillegg har jeg et kredittkort fra Ya-bank som gir valgt rabatt hver måned. Jeg velger alltid rabatt på dagligvarer, og får da 3% på alt i dagligvarer jeg betaler med kortet. (betaler selvsagt hele fakturaen når den kommer, så ikke noe forskjøvet kreditt med renter her!) Tilsammen får jeg altså 4 % i rabatt på dagligvarer på Kiwi.

Rema har dyttet ut mange gode kvalitetsmerker til fordel for billigmerke-skvip, så det er litt dumt. Uff, glemmer ikke de "hotte" panerte kyllingvingene de solgte på Rema.... forferdelig smak, smakte våt papp. Ikke var de hot krydret heller, de smakte som sagt papp og ikke noe krydder eller kylling. Dette var Remas egetproduserte skvip.

Eneste grunnen til at jeg fastholder å handle på den lokale skitne Rema butikken, er 10-på-10 rabatten på en del ting jeg kjøper ofte; melk, saft, et par typer middagsvarer, juice, brus etc.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet

Jeg pleide før i tiden alltid å handle på Rema fordi de hadde de gule Yumyum-nudlene, og sotra seafood sin røkelaks der det brune bukfettet var skåret bort, i tillegg til å være billig. Jeg hadde da ingen butikk i gangavstand, så handlet alltid på vei hjem fra jobb. Nå i dag pleier jeg alltid å irritere vettet av meg når jeg handler på Rema fordi jeg synes de er så ufattelig dårlige til å merke ting med priser. Jeg synes jeg stadig står med en vare i hånden og prøver å finne ut hva den koster.

Men etter jeg flyttet så handler jeg mest på Kiwi fordi det ligger i gangavstand fra der jeg bor, samtidig som de har omtrent samme prisen som Rema. Når det gjelder Meny, Spar, Joker og Bunnpris, så handler jeg sjelden der. Dette er jo Norgesgruppen på lik linje med Kiwi, og de har derfor omtrent det samme vareutvalget.

- Spar er som en kiwi, bare at de i tillegg har ferskvaredisk og er omtrent 10% dyrere på alt.

- Meny er som kiwi, bare at de har ferskvaredisk og et bredere sortiment av varer med litt høyere kvalitet. Ting er ca. 20% dyrere for identiske produkter som kiwi har. Av de ekstra varene de har i sortimentet, så er dette som regel bare varer som er så dyre at man likevel ikke handler de, så derfor er det like greit å bare gå til kiwi i utgangspunktet.

- Joker og bunnpris er som kiwi, bare dyrere og med dårligere utvalg. Er ikke uten grunn at bunnpris kalles "Blodpris".

Handler av og til på coop også, men har bitt meg merke i at mye av de billigere og litt "spennende" varene de har som man ikke finner andre steder, rett og slett ikke er så gode. Jeg kjøpte noen kyllingboller og ostepanetter som var fulle i brusk og ben som la seg mellom tennene. Har kjøpt salami der som smaker karbonade osv. Jeg synes mye av billigvarene deres ikke er like bra som f.eks. eldorado og first price. De bruker de kjipeste råvaremne de får. (Men de har ting som er bra også, da)

Jeg synes det er ufattelig synd at ICA forsvant. De var ikke så billige, men de hadde et bra og spennende utvalg. Meny er dritt i forhold.

Anonymkode: 70090...a4c

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Coop OBS og Coop  Extra, syns de har best utvalg, bra tilbud også er jeg coop medlem. En sjelden gang er jeg innom Kiwi.

Skrevet

Handler på den som er nærmest. Gidder ikke bruke tid på det...

Skrevet

KIWI, da det er det rimeligste alternativet her jeg bor.

Anonymkode: 7be2f...d32

• Liker 1
Skrevet (endret)

:blink: *Gulp*

Nærbutikken her et Kiwi så da blir det den. Ellers Meny og Jacobs, grunnet større utvalg. 

Endret av Peanut
Skrevet

Handler på Kiwi - nesten uansett. Det er vanvittig mye billigere enn andre steder. Den andre butikken som er nærmest er Bunnpris, og det er jo svindyrt. Betaler 700 kroner for samme handlevogna på bunnpris som jeg betaler 500 for på kiwi :P 

Anonymkode: 8d9e0...fca

• Liker 1
Skrevet

Dersom jeg har tid så handler jeg frukt og grønt hos innvandrerbutikker, ellers blir det KIWI

Tørrvarer handler jeg gjerne hos Rema 1000, men dersom det finnes First Price i det jeg skal ha, handler jeg på Bunnpris :) 

Anonymkode: f2acf...ca3

Skrevet

Kiwi, er den som er nærmest. Skal jeg ha noe de ikke har av ferskvare er Spar noen hundre meter unna

Skrevet

Kiwi. Billig, vår lokale kiwibutikk er svært oversiktlig, ren og pen, betjeningen er alltid så hyggelige. 

Lille Asia, vår nærmeste innvandrerbutikk (finnes det noe bedre navn? De som driver butikken er riktignok opprinnelig fra Asia, men de er i og for seg ikke innvandrere siden de er født og oppvokst her)  Uansett, de har veldig mye jeg ikke får tak i andre steder. Har også veldig billig krydder

MaxiMat (Nordby i Sverige). Storhandler der ca 1 gang pr mnd  

Ellers kan det hende at jeg er innom Meny en gang i blant

Skrevet

Basisvarer på kiwi. Resten på andre butikker. Ville helst kjøpt alt på kiwi,men her har de dårlig/lite utvalg på frukt og grønt. Dårlig på å plukke ut råtne og dårlige frukt og grønt

Anonymkode: 4bd9c...00f

Skrevet

Kjenner jeg er litt bortskjemt nå. Har asiabutikk, Kiwi, Rema, Coop Mega og 2 bakeri/konditoriutsalg i tøffelavstand. Veksler litt på hvor jeg handler. 

Anonymkode: d782e...069

Skrevet

Jeg handler inn endel i Sverige eller Danmark når jeg er der, og hver uke går jeg gjennom alle tilbudsavisene og hamstrer inn gode tilbud fra butikkene som har noe jeg trenger. Kjøper feks inn masse gulost når det er på tilbud til 69,90,- per kg, samme med kjøttdeig, koteletter, pålegg og vaskemidler osv., slik at jeg aldri trenger å kjøpe slike ting til fullpris. Resten kjøper jeg på Rema eller Extra. Har de fleste kjedene i nærheten av der jeg bor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...