AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Har ein 10 mnd gamal hannhund som har starta og sikle det siste døgnet. Han har ikkje sikla slik før. Er ikkje fråde, kun klart sikkel som kan dryppe litt. Han er ikkje slapp, kroppsspråket visar ikkje noko tegn på smerte. Han leikar og ter seg normalt. Er ein spisshund type buhund. Har starta med mindre mat då han har litt kvalpefeitt forsatt, ikkje mykje. Veg 15 kg. Har tenkt at det kanskje er matlukt som får han til å sikle, men det skjer gjennom heile dagen utan at det er matlukt med i bilde. Har haurt at lukten av brunstige tisper kan løyse ut sikling? Min aller fyste hannhund, so er ikkje so erfaren med slikt. Anonymkode: 83cb9...e58
Tabris Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Sikling kan komme av mye forskjellig. Løpetid i området, tannverk, kvalme, matlukt... er det løpetid som er årsaken så vil du også se en mer intens oppførsel ute (mer snusing, draing i bånd,markering osv). Hvis du ikke merker noen forskjell der, og siklingen fortsetter, så ville jeg vurdert en tur til dyrlegen for å luke ut tannverk eller andre problemer.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Løpetid! Det lukter sikkert skikkelig damer rundt om kring, og han er ung og på vei inn i sin andre pubertert, hvor han oppdager damer, og alle hormonene er i full sving. Da min hund var på den alderen var det sikling og piping og kaving av en annen verden! Anonymkode: c742d...262
Neptunsnigel Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 (endret) Takk for raske svar! I går klaga kjerringa på at han peip ein del, gravde i golvet og var rastlaus. Vi har vertfall ei tispe i bygda som eg veit om. Han er mykje ute ilag med meg når eg er i fjøset og ellers på gårdstunet. Såg i går han trava rundt og sikla. Han har sikkert fått lukta på tispe. Har hatt to tispar tidligare, so er i "litt" ukjent tereng med hanhunden sin pubertet. Eg skal fylge med. Har heldigvis godt innegjerda gårsdtun, om han då ikkje finn på og grave seg ut Endret 12. september 2017 av Neptunsnigel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå