Gå til innhold

Student uten ungdomsrett. Barn. Økonimi.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet dette er individuelt. Men hvordan er DIN økonomi når du er student og har barn? 
Da tenker jeg utenom evt samboer sin. 
Har selv 3 barn. Ha kommet inn på studier, og er litt engstelig for økonomien. Har mulighet for å jobbe litt da det er deltidsstudier. Tenkte ta litt nattevakter i helger og.

Jeg har rett på støtte fra lånekassen noen år til. (Vil helst kun ha stipend og ikke lån men) 
Den blir vel påvirket av samboers inntekt. Så har jeg barnetrygd for 3 + litt lønn evt. Det burde vel være overkommelig?
Lever selvsagt etter slik økonomien tilsier. Men her i huset vil jeg i det minste betale barnehagen, mat, telefonregning og som regel handler jeg det barna trenger av klær etc.

Noen tanker omkring dette og hvordan løsne dere det? :)

Anonymkode: bd096...c94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økonomi* i overskriften for dere som vil påpeke det :P 

Skrevet

Hvis du går inn på lanekassen.no kan du finne støttekalkulatoren :) Her legger du inn antall barn, samboers årsinntekt og prosent studiebelastning (75 %, 67 % eller 50 % når det er deltid) så får du opp hvor mye du får i mnd og hva som er omgjøringslån og vanlig lån :) 

Skrevet

BArnehage kan bli dekt av nav

Anonymkode: 67b79...d13

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

BArnehage kan bli dekt av nav

Anonymkode: 67b79...d13

jaaa men da er man vel ha barna i studentbarnehage eller være under en viss grense i årlig inntekt? Mulig jeg tar feil. Det hadde jo vært fantastisk, men forventer ikke det. Vi klarer oss jo langt bedre enn andre som trenger det mer.

Skrevet
1 time siden, boblevann skrev:

Hvis du går inn på lanekassen.no kan du finne støttekalkulatoren :) Her legger du inn antall barn, samboers årsinntekt og prosent studiebelastning (75 %, 67 % eller 50 % når det er deltid) så får du opp hvor mye du får i mnd og hva som er omgjøringslån og vanlig lån :) 

Stemmer! Takk den hadde jeg helt glemt. 50% er deltid ja, det å var jeg usikker på :P

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer! Takk den hadde jeg helt glemt. 50% er deltid ja, det å var jeg usikker på :P

75 % og 67 % er også deltid - studiebelastningen tror jeg du finner på studiets nettside på skolens hjemmesider :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...