AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Synes du det er greit å knipse eller klaske (lett) på fingrene/hånden?Hva er liksom grensen?Eller hva med å dra barne etter klærne eller armen? Anonymkode: 412cf...5b3
Pupperulla Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Nei, jeg hverken knipser eller drar.
hotellpute09 Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Nei, det syntes jeg ikke er greit. Barna får ingen logisk forklaring som forelder dem om konsekvens, bare et smekk. Lærer ingenting av det! 1
Daisy_B Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Det har jeg aldri hatt behov for å gjøre. Merkelig problemstilling. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 Nei ingen av delene er greit Anonymkode: 1310a...188
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #7 Skrevet 12. september 2017 Vis meg det mennesket som ikke har dratt med seg en vrang unge Anonymkode: 759b4...19b 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #8 Skrevet 12. september 2017 Nei, det gjør jeg ikke noe. Vold løser aldri noe. Og hva kan man lære ungen av å knipse den? Tar for eksempel 1åringen på tvn hele tiden, og man knipser, så skjønner jo ikke ettåringen at det er kun tvn han ikke kan ta på, og blir da usikker på egne leker og omsorgspersonene.. Man lærer altså barnet å bli usikker. Er det en treåring med trass, så lærer han kun at han får vondt og at mamma og pappa er slemme. Skal man knipse en syvåring for å ha kløpet eller knipset søsteren sin? Veldig urettferdig for barnet, han får knips av mamma, men får ikke lov til å gjøre det samme selv.. Anonymkode: 4fcaa...052 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #9 Skrevet 12. september 2017 Å dra etter klærne/armen har jeg dessverre gjort, jeg syns allikevel ikke det er greit, det er virkelig noe jeg har sagt unnskyld for (rett etterpå), og som jeg håper og forsøker forebygge at skjer igjen. Å knipse syns jeg er ren vold/straff. Helt uakseptabelt. Men noen ganger MÅ ungen flyttes, stoppes, løftes, og jeg har vært så sint at det har blitt gjort i affekt. Ikke greit. Anonymkode: 327a5...0f7 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #10 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å dra etter klærne/armen har jeg dessverre gjort, jeg syns allikevel ikke det er greit, det er virkelig noe jeg har sagt unnskyld for (rett etterpå), og som jeg håper og forsøker forebygge at skjer igjen. Å knipse syns jeg er ren vold/straff. Helt uakseptabelt. Men noen ganger MÅ ungen flyttes, stoppes, løftes, og jeg har vært så sint at det har blitt gjort i affekt. Ikke greit. Anonymkode: 327a5...0f7 Det er forskjell på å dra ett barn i armen fordi at man må gå, ungen må flytte seg, eller som jeg måtte, dra til meg en liten jente som holdt på å ramle uti en bekk. Det er forskjell på å bære med seg en trassende unge og dra ungen i armen fordi man er sinna. Noen ganger må barn styres, og så lenge man ikke er sinna og lager en utrygg situasjon, så er ikek det farlig. Anonymkode: 4fcaa...052 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #11 Skrevet 12. september 2017 Kommer an på hva du mener med knipse og alder på ungen, dersom det er en 7 år gammel unge som har fått beskjed om å ikke ta mer enn 2 godis fra skåla før middag, og så strekker ut hånda og mora knipser eller dasker lett på hånda til ungen og har en blid tone så helt greit, men om det gjør vondt og/eller skal brukes som straff så er det selvfølgelig ikke greit. Anonymkode: 46e2d...4a8 2
MilleMolle Skrevet 12. september 2017 #12 Skrevet 12. september 2017 Nei Jeg lærer barnet mitt at det ikke er lov å slå, knipse og lugge andre. "Gjør som jeg sier, men ikke som jeg gjør" fungerer ikke. Jeg skal være en trygg base for barnet mitt, å knipse vil kun gjøre henne utryg.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #13 Skrevet 12. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å dra ett barn i armen fordi at man må gå, ungen må flytte seg, eller som jeg måtte, dra til meg en liten jente som holdt på å ramle uti en bekk. Det er forskjell på å bære med seg en trassende unge og dra ungen i armen fordi man er sinna. Noen ganger må barn styres, og så lenge man ikke er sinna og lager en utrygg situasjon, så er ikek det farlig. Anonymkode: 4fcaa...052 Vet jo det, men jeg har altså gjort det i affekt, flere ganger, fordi jeg var illsint (og ungen rasende). I sånne situasjoner vet jeg at det er viktig at jeg ikke blir like sint selv, det bare eskalerer hvis jeg drar han med meg hardt/med makt fordi jeg er like sint og orker ikke mer dilldall. Men altså, nettopp det, til spørsmålet, det er ikke greit, det løser ingen ting. Nappe litt i en genser fordi man skal skynde seg, hive ungen unna en bil, eller gjøre kort prosess og løfte og bære en trassig toåring hjem, det er noe annet, enn å ta hardt i armen/dytte/dra som "straffereaksjon " i en konflikt, eller som ren straff. Ikke greit. Anonymkode: 327a5...0f7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #14 Skrevet 12. september 2017 Knipsing ser jeg på som overtramp. Å dra et barn unna som ikke vil flytte seg (når andre vil forbi, eller dra det unna for at det ikke skal hoppe i en søledam med bursdagsklærne på etc), er for meg helt normalt. Da er det ett fett om man drar i armen eller i jakkeermet. Akkurat som å løfte opp barnet og bære det i seng selv om det ikke vil legge seg. Anonymkode: 63e2d...ef1
Gjest GoldenLioness Skrevet 12. september 2017 #16 Skrevet 12. september 2017 Er det greit om jeg knipser eller slår deg på fingrene? Vi snakket om små mennesker! Hvorfor skal det være egne regler innenfor voldskategorien som er "akseptert" fordi de er barn? Ingen som helst form for fysiske avstraffelse er OK verken for mennesker eller dyr.
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. september 2017 #17 Skrevet 12. september 2017 Selvfølgelig ikke. Hva hadde du sagt om noen gjorde det på deg?
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. september 2017 #18 Skrevet 12. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på hva du mener med knipse og alder på ungen, dersom det er en 7 år gammel unge som har fått beskjed om å ikke ta mer enn 2 godis fra skåla før middag, og så strekker ut hånda og mora knipser eller dasker lett på hånda til ungen og har en blid tone så helt greit, men om det gjør vondt og/eller skal brukes som straff så er det selvfølgelig ikke greit. Anonymkode: 46e2d...4a8 Gjelder det voksne også, knipser du de også, om de tar snop før middag?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #19 Skrevet 12. september 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Å dra etter klærne/armen har jeg dessverre gjort, jeg syns allikevel ikke det er greit, det er virkelig noe jeg har sagt unnskyld for (rett etterpå), og som jeg håper og forsøker forebygge at skjer igjen. Å knipse syns jeg er ren vold/straff. Helt uakseptabelt. Men noen ganger MÅ ungen flyttes, stoppes, løftes, og jeg har vært så sint at det har blitt gjort i affekt. Ikke greit. Anonymkode: 327a5...0f7 Uff a meg, i Norge blir man helt nevrotisk av å være foreldre . Å dra en unge i armen..kontakt BV! Anonymkode: a11ce...849
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #20 Skrevet 12. september 2017 8 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Gjelder det voksne også, knipser du de også, om de tar snop før middag? Nei voksne som spiser snop før middag, pleier jeg å skjelle ut, men siden unger er mer sensitive så får de et lett dask på hånden . Anonymkode: a11ce...849
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå