AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 En skikkelig sur kollega spiser alltid lunchen alene locked inne på kontoret. Så kommer hun kun ut til kaffe. Muligens sosial angst? 😦😰 Anonymkode: c2f0d...875
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 Populært innlegg #2 Skrevet 12. september 2017 Eller hun er rett og slett introvert, og trenger litt alenetid i løpet av dagen for å lade batteriene. Eller hun liker ikke å bruke pausen sin på å høre på alt mulig vås kolleger snakker om i lunsjen. Jeg er både introvert og har lav toleranse for fotballpreik og frp-forherligelse, så jeg spiser ofte lunsj alene ved pulten min. Det gjør at jeg er mye lettere i hodet etter lunsj, og jobber bedre. Jeg er ikke sur, jeg blir bare sliten i hodet av folk, og spesielt folk som snakker om dritkjedelige/provoserene emner. Anonymkode: e262d...804 72
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Mulig. Men hun må jo lære seg å omgås folk i arbeidslivet som hun hater. Hvis ikke har hun tapt...😢 Hun har ti års arbeidserfaring og burde jo ha litt trening? 🤷♂️ Anonymkode: c2f0d...875
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eller hun er rett og slett introvert, og trenger litt alenetid i løpet av dagen for å lade batteriene. Eller hun liker ikke å bruke pausen sin på å høre på alt mulig vås kolleger snakker om i lunsjen. Jeg er både introvert og har lav toleranse for fotballpreik og frp-forherligelse, så jeg spiser ofte lunsj alene ved pulten min. Det gjør at jeg er mye lettere i hodet etter lunsj, og jobber bedre. Jeg er ikke sur, jeg blir bare sliten i hodet av folk, og spesielt folk som snakker om dritkjedelige/provoserene emner. Anonymkode: e262d...804 Det at du synes de er kjedelige gir deg ikke mange venner...? Anonymkode: c2f0d...875
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette er noe du skal bry deg om i det hele tatt? Hvorfor spekulere i diagnoser og eventuelle grunner? La vedkommende gjøre det hun ønsker, det skader ingen. Anonymkode: ec250...ff6 29
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Det at du synes de er kjedelige gir deg ikke mange venner...? Anonymkode: c2f0d...875 Man trenger da ikke venner på jobb!?! Anonymkode: 2c8d9...748 23
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #7 Skrevet 12. september 2017 La nå folk få spise i fred. Samme hva grunnen hennes er, la henne få spise der hun vil spise, uten å gi henne en diagnose tatt ut av det blå. Jeg liker ikke å spise lunsj sammen med folk i slike jobbsettinger, da jeg har behov for stillhet når jeg spiser. Jeg nyter de tretti minuttene jeg får ha i fred, der jeg får kose meg med maten min og nettaviser, uten å måtte sitte og svare på meningsløst småprat. Det er tross min matPAUSE, ikke din sladderklubb. Jeg skjønner meg ikke på dere, som har et slikt kontrollbehov over hvor folk spiser. En nordlending på en skole hvor jeg var vikar, kom inn og kalte meg "en jævla asosial søring", og sa at jeg "burde faen med dra mæ ut av kontoret". Nå viste det seg at han var interessert i meg, og ønsket muligheten til å snakke med meg, men folk er ikke riktig kloke. La folk få spise der de vil, uten at de trenger å være asosial, introvert, eller ha sosial angst... Anonymkode: c3ec3...632 31
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #8 Skrevet 12. september 2017 Jeg gjør ofte det samme og er verken sur eller har sosial angst. Jeg har en lederstilling og hvis jeg tar spisepause sammen med de andre får jeg knapt fred til å tygge maten fordi de alltid har tusen ting de vil ha min mening om. Jeg synes også det er godt med en liten timeout for meg selv, så jeg spiser på kontoret og tar kaffen med de andre Anonymkode: ca365...b0d 10
Minlillesky Skrevet 12. september 2017 #9 Skrevet 12. september 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: En skikkelig sur kollega spiser alltid lunchen alene locked inne på kontoret. Så kommer hun kun ut til kaffe. Muligens sosial angst? 😦😰 Anonymkode: c2f0d...875 Så fint for henne da. Om det er det som skal til for at resten av arbeidsdagen hennes blir bra, så er jo det fint. Virker som hun kan være introvert. Introvert er jeg og. Vi trenger alene tid. Jeg spiser alene i lunsjen som oftest og møter kollegaer til kaffe iløpet av arbeidsdagen. Ikke alltid jeg sier noe, men jeg lytter til det de har å si og svarer kort .Passer meg perfekt. Introverte er ulike. Men mange sier at vi kan virke sure, men det er vi ikke. Vi har bare behov for å lade opp, alene. Vi blir tom av å være for mye sosial. Noen tåler mer enn andre når det gjelder introverte. Felles for introverte er jo at vi ikke liker småprat og unødvendig prat om været osv. Vi liker å prate mer om dypere ting og andre ting som er mer interessant for oss. 6
Perle Skrevet 12. september 2017 #10 Skrevet 12. september 2017 Skjønner kollegaen din godt. Hadde jeg også gjort. 5
SPOCA Skrevet 12. september 2017 #11 Skrevet 12. september 2017 Hva får deg til å tro at hun er sur? Som en som er introvert selv så skjønner jeg henne godt. Selv spiser jeg alltid på plassen min, men det betyr ikke at jeg er sur. 8
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #12 Skrevet 12. september 2017 Jeg takler ikke at andre ser på når jeg spiser. Skal jeg få i meg maten må jeg være alene. Dette er noe som henger igjen etter ekstrem mobbing på barneskolen. Jeg jobber med problemet, og klarer nå å drikke litt vann f.eks på trening, men det må være fra uåpnet flaske fra butikken for at ikke noen skal tro at det er noe annet enn vann i flaska (jeg ble beskyldt for å ha litt av hvert i matpakken på skolen). Anonymkode: 9aaa8...a98 1
Violetta Skrevet 12. september 2017 #13 Skrevet 12. september 2017 (endret) Kollegaer er ikke venner. Jeg skjønner henne godt. Det blir heller ikke bedre når kollegaene kaller deg sur og prøver å stille diagnoser på deg. Endret 12. september 2017 av Violetta 3
Sirah Skrevet 12. september 2017 #15 Skrevet 12. september 2017 Tidligere hadde jeg en veldig stressende jobb og der likte jeg best å spise lunch alene. Man var ofte helt kjørt i hodet etter mange timer med stress og de 20 minuttene hvor jeg kunne sitte helt i ro og bare glo i veggen var jeg helt avhengig av for å kunne fortsette resten av arbeidsdagen. Det hadde ingenting med at jeg hverken var sur eller ikke likte kollegene mine. Etter disse 20 min gikk jeg inn på pauserommet og tok en kopp kaffe og skravlet. Det var mange som gjorde det på denne måten. De andre pausene hadde vi alltid sammen, men akkurat matpausen var for mange hellig. Nå har jeg en helt annen type jobb og jeg elsker og skravle i matpausen. Men nå trenger jeg heller ikke å lade på samme måte som tidligere. 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #16 Skrevet 12. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig. Men hun må jo lære seg å omgås folk i arbeidslivet som hun hater. Hvis ikke har hun tapt...😢 Hun har ti års arbeidserfaring og burde jo ha litt trening? 🤷♂️ Anonymkode: c2f0d...875 Hun kan da helt fint omgås folk og være flnk til det, uten å bruke PAUSEN sin på jobb til det. For det er faktisk det det er: man har rett på PAUSE på jobb. Den kan man fritt bruke som man vil. Man kan fint omgås folk man ikke liker ellers mens man jobber, men har man rett på pause, så har man rett på pause. Anonymkode: e262d...804 13
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #17 Skrevet 12. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at du synes de er kjedelige gir deg ikke mange venner...? Anonymkode: c2f0d...875 Jeg har en god tone med mange på jobb, også de fleste kolleger. Men jeg har ikke behov for at de skal være bestevennene mine Jeg synes mange av dem er dritkjedelige, ja, og da velger jeg gjerne å holde meg unna. Hva så? Hvorfor skal jeg bruke pausen min på ting som suger energi ut av meg i stedet for å gi meg energi? Venner har jeg plenty av utenom jobb... Jeg er på jobb for jobbe, ikke for å få bestevenner. Anonymkode: e262d...804 10
Trude.lutt Skrevet 12. september 2017 #18 Skrevet 12. september 2017 Hva med å spørre henne istedenfor fremmede på nettet? Kjenner du henne? Har du gjort noe for å bli kjent med henne? 1
makkapakka Skrevet 12. september 2017 #19 Skrevet 12. september 2017 Det er jo fornuftig det å ikke smitte andre med sure oppstøt. Skulle ønske at alle sure gjorde dette
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #20 Skrevet 12. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mulig. Men hun må jo lære seg å omgås folk i arbeidslivet som hun hater. Hvis ikke har hun tapt...😢 Hun har ti års arbeidserfaring og burde jo ha litt trening? 🤷♂️ Anonymkode: c2f0d...875 Det å høre på gørrkjedelige samtaler ved lunsjen har egentlig ingen funksjon i arbeidslivet. Så lenge vedkommende gjør jobben sin og kan samarbeide ser jeg ikke helt hva som er problemet her. Når man er så opptatt av hva andre gjør som du er virker det mer som at du er taperen her. Anonymkode: b837d...272 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå