AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Noen som vet hvor mye jeg kan få for bilen min i bytte mot en større bil, feks en brukt-suv? Har en Mazda 6 2009-modell som jeg har eid i 4 år i januar. Den har fått avskallet lakk under høyre forskjerm, og har noe steinsprutskader på panser og tak (som ikke synes, men har fått vite det av verksted). Har også noen riper i frontrute. Er brukt til hund. Skulle gjerne hatt en større bil nå som vi skal få en hund til, og det kan bli trangt i bagasjerommet med to hunder. Bilen hadde kjørt 96248 i februar, og akkurat nå har jeg ikke siste stand, men har kjørt tur/retur oslo-lillehammer to ganger, Oslo-Bergen 1 gang og Oslo-Rogaland 1 gang siden da. Anonymkode: d0891...f05
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Haha, det skjønner jeg jo! Skal ta en verdivurdering, men lurte på om noen andre har gjort det. Og om det er best å selge privat og kjøpe privat eller å gå via en forhandler. Jeg merker at jeg kan altfor lite om dette, eller om bil i det hele tatt. Anonymkode: d0891...f05
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Bare sjekk finn.no for tilsvarende biler du. Anonymkode: 89121...b84 1
Swift Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 (endret) Jeg mener det lønner seg å selge privat. Man kan få mer igjen for bilen enn hvis man tar innbytte. Ta en verdivurdering og kanskje du kan få tips og hjelp av en bilinteressert venn/bekjent med å selge bilen? Når det gjelder kjøp av ny bil er det jo bare å sjekke både hos forhandlere og privat, og eventuelt sammenligne priser. Nå har ikke jeg erfaring med billån, finansiering fra forhandler og 'sånne ting' så vet ikke hva som lønner seg mest økonomisk sett. Det virker likevel tryggere hos forhandler hvis du får kjøpt med garanti (som gjerne er i 3 mnd, 6 mnd eller 12 mnd etc, alt etter hva du ønsker og hva de tilbyr), men vær nøye på å lese gjennom hva garantien gjelder så du vet hva du har rett til og kan klage på om noe skjer. Endret 12. september 2017 av Swift 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #6 Skrevet 13. september 2017 Takk for svar, Swift!! Det virker billigere å kjøpe privat, men er så redd for å bli lurt, siden jeg ikke har peeeiling. Kjenner vel ikke noen som er utprega bilinteresserte heller. Men takk for tips om å sjekke priser både hos forhandler og privat. Er redd min har sunket i verdi fra de 190.000 jeg ga. Da var det å finne ut hva i alle dager slags bil jeg skal bytte i, da. Mazdaen har det jo ovehodet ikke vært noe tull med, eneste gang den har vært på verksted var da jeg klarte å kjøre på et autovern i et parkeringshus. Så må finne en stor, men problemfri større bil. Anonymkode: d0891...f05
Fjompen Skrevet 15. september 2017 #7 Skrevet 15. september 2017 Den har jo definitivt sunket i verdi på de fire årene du har brukt den, spesielt om du har bulket den, og brukt den til hund. Om du ikke har spesielt peil på bil, så ville jeg anbefalt å bytte den inn mot en annen modell hos en forhandler. Ja, du oppnår kanskje ikke samme salgssummen og du må betale litt mer for den nyere bilen, men det gir en trygghet at både en profesjonell part kjøper bilen din og at du får garanti på den nye.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #8 Skrevet 15. september 2017 Den er ikke bulka, men lakken har skalla av, spesielt bak utenfor bakluka (på kanten som går ut) og det er skalla av under på høyre skjerm. Sjekka også km stand, og den har kjørt nesten 150.000. Kjøringa inni autovernet ble bulk (noe voldsomt til bulk også), men det ble fiksa og tatt på forsikring. tror nok det lureste er å kjøpe via forhandler siden jeg ikke vet hva jeg driver med, ja. Lager meg en ny tråd om forslag til bil! Takk for råd!! Anonymkode: d0891...f05
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #9 Skrevet 15. september 2017 Lakking koster mye. Tap på 4 år. Ta kontakt med en forhandler Anonymkode: 6d5a4...03e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå