Gå til innhold

Burde jeg droppe jobb intervjuet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

J19 

Har et jobbintervju for en klesbutikk etter skolen i dag, men gruer meg forferdelig mye.. 

Har hatt deltids jobb tidligere, selve jobben gikk veldig fint, fikk masse skryt av sjefen, men jeg er så utrolig usikker på meg selv, som gjorde at jeg sluttet..

Det største problemet er de andre ansatte. Er redd for at de syns jeg er rar, eller prater for lite.. Men kunder har jeg ingen problem å snakke med, der er jeg kjempe utadvent. Sjefen min har også veldig "høy status", noe jeg vanligvis ikke bryr meg om, men nå gjør det meg redd.. 

Hvordan kan jeg slutte å bry meg om hva andre tenker om meg? Jeg må vell ikke forandre personlighet kun for å tilfredstille den jeg jobber med? 

Er redd for at de jeg jobber med vil egentlig at jeg skal slutte, fordi jeg er kjedelig eller annerledes.. 

Anonymkode: 6b324...fd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jobbe for å leve. Det kommer ikke til å være bedre i andre jobber du søker. Så her må du bare søke, og jobbe deg gjennom usikkerheten din. Angst blir ikke bedre av at du unngår alle ubehagelige situasjoner, tvert imot kan det forverre angsten siden du bekrefter ovenfor deg selv at ja, her er det best å rømme. 

Så jo, du bør gå på intervjuet, og ja, det kan godt hende det blir fryktelig ubehagelig i jobben, men sånn er det. Du kan ikke nave resten av livet fordi du er redd for at de andre på jobb ikke liker deg. 

Anonymkode: 7c1a0...f87

Skrevet

Klart du skal gå! :) Ikke tenk så langt fremover, tenk kun at du skal ta intervjuet og gjøre ditt beste der. Øvelse gjør mester, og om så var, neste gang er du mindre usikker, har mer selvtillit og vokser på det :) Blir du tilbudt jobben, så prøv iallfall, gi det 3 mnd, eller 6 mnd, eller 1 år, et eller annet mål som passer deg at du skal "holde ut" så vil jeg tro at når du kommer til målet, så har det nok gått bedre og du trives bedre enn hva du tror nå på forskudd. 

Lykke til :) Dette fikser du!

Anonymkode: 97d9b...7c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...