AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Jeg har tenkt meg til fjells førstkommende fredag til mandag, og jeg rekker da 3 turer, fortrinnsvis i samme område. Jeg holder til på Østlandet, men kan mer enn gjerne kjøre 5-7 timer for å komme til et flott fjellområde. Jeg er glad i toppturer, og ellers flott fjellandskap og norsk natur. Ønsker da å gå turer lørdag, søndag og mandag, følger med på værmelding i ulike områder (selvom man aldri kan være sikker i fjellet). Har dere tips til områder der det er 3 fine (topp)turer man kan gå? Setter stor pris på alle forslag Anonymkode: ba8e2...5f5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #2 Skrevet 13. september 2017 Punkt en, er som du er inne på, værmeldinga. Kan du være interessert i å gå fra hytte til hytte? Skal du gå alene? Jeg og noen venner gikk på Galdhøpiggen en dag, og på Fannaråken en dag senere. Vi hadde bil og kjørte mellom stedene, i tillegg overnattet vi på DNT-hytter (Fannaråkhytta er vel Norges høyestliggende, over 2000moh). Sunnmøre har jo flotte toppturer, både i Tafjordfjella og i området rundt Ørsta. Slogen er flott bl.a. Værmeldingen er litt variert for helgen, men har du gode klær og sko kan du nok få fine turer. Tafjordfjella har et fint rutenett av DNT-hytter, og du kan gå på bl.a Pyttegga og Karitind. Romsdalen er et eldorado, med Romsdalshorn som et høydepunkt, men her er det også klatring. Sjekk ut området rundt Åndalsnes. Anonymkode: 8e34b...f68
Gjest Froning Skrevet 13. september 2017 #3 Skrevet 13. september 2017 På 12.9.2017 den 7.52, AnonymBruker skrev: Har dere tips til områder der det er 3 fine (topp)turer man kan gå? Setter stor pris på alle forslag Hvor sprek er du ?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 15 timer siden, Froning skrev: Hvor sprek er du ? Ganske sprek! men skal gå alene, så det må være forsvarlig Anonymkode: ba8e2...5f5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Punkt en, er som du er inne på, værmeldinga. Kan du være interessert i å gå fra hytte til hytte? Skal du gå alene? Jeg og noen venner gikk på Galdhøpiggen en dag, og på Fannaråken en dag senere. Vi hadde bil og kjørte mellom stedene, i tillegg overnattet vi på DNT-hytter (Fannaråkhytta er vel Norges høyestliggende, over 2000moh). Sunnmøre har jo flotte toppturer, både i Tafjordfjella og i området rundt Ørsta. Slogen er flott bl.a. Værmeldingen er litt variert for helgen, men har du gode klær og sko kan du nok få fine turer. Tafjordfjella har et fint rutenett av DNT-hytter, og du kan gå på bl.a Pyttegga og Karitind. Romsdalen er et eldorado, med Romsdalshorn som et høydepunkt, men her er det også klatring. Sjekk ut området rundt Åndalsnes. Anonymkode: 8e34b...f68 Tusen takk for tips! Anonymkode: ba8e2...5f5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 Innerdalstårnet her helt fantastisk, men det er kanskje litt langt unna? Du kan først gå opp til Innerdalen og campe der ei natt, enten Innerdalshytta eller Renndølsetra (veldig koselig!). Du kan også slå opp telt. https://mrfylke.no/Morotur/Turar/Innerdalstaarnet http://www.innerdalturisthytte.no http://www.innerdalen.com Du kan også sjekke ut sunnmørsalpene https://www.62.no/no/skreddersydde-turer/aktiviteter/topptur/?gclid=EAIaIQobChMI2KKcuP-j1gIV24eyCh24dgkWEAAYASAAEgIfs_D_BwE Anonymkode: 374cf...e27
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 Husk at uavhengig av værmelding, kan det bli temmelig kaldt i høyfjellet på denne årstiden. Du MÅ ha med god lue og varme votter, pluss vindtett, selvfølgelig. Anonymkode: 351a8...3a2
Gjest Froning Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 Turer fra Rondvassbu i Rondane er veldig fine og utfordrene Enkelte av turene kan du fint ta selv, mens andre kan være litt i grenseland alene. Husker jwg fikk Ringenes Herrevibber av de turene. Det ligger ved Otta i Gudbrandsdalen så kjøreavstand til Dovre og Jotumheimen hvis du vil gå andre steder er ikke allverdens. God tur uansett hva du bestemmer deg for
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Saudehornet Anonymkode: d21a8...781
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 TS igjen! Det ble Rondane i september, det var fantastisk! Neste uke skal jeg på ny ferd til fjellheimen. Er veldig nysgjerrig på sunnmøre, og ønsker å gå noen fine topper! Hvordan er det på denne tiden av året? Har dere noen tips til område, samt overnatting og noen topper i grei avstand fra hverandre og overnattingen? Altså slik at jeg kan bo på samme sted i 3-4 netter, og gå turer i samme område Anonymkode: ba8e2...5f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå