Gå til innhold

Fått 40000, vet ikke hvorfor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nå nettopp at det har kommet inn litt over 40 000 på konto. Det eneste som står er "omkostninger". Er det en feil? Venter ikke penger. Fikk akkurat en relativt stor etterbetaling av nav, kan det ha noe med dette å gjøre? Står ikke noe på min side på nav. Noen som har opplevd det samme? 

Anonymkode: 7bc9d...cd4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk med banken hvor det er betalt fra. 

Det hender at noen betaler til feil konto. 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, stan skrev:

Sjekk med banken hvor det er betalt fra. 

Det hender at noen betaler til feil konto. 

De visste ikke noe mer om det som stod. Om noen har betalt feil er det jo rart å merke det som "omkostninger"? 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så nå nettopp at det har kommet inn litt over 40 000 på konto. Det eneste som står er "omkostninger". Er det en feil? Venter ikke penger. Fikk akkurat en relativt stor etterbetaling av nav, kan det ha noe med dette å gjøre? Står ikke noe på min side på nav. Noen som har opplevd det samme? 

Hvis du har fått en stor etterbetaling fra nav så kan det kanskje være skattepenger. Hvis du har gått over på uføretrygd så er kanskje skattereglene annerledes enn det du hadde før. Da regner de om skatten for den tiden du har fått tilbakebetalt for. Iallefall så gjorde de det med meg.

Jeg ville uansett ikke brukt pengene før jeg visste hvor de kom fra.

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, emilie123 skrev:

Hvis du har fått en stor etterbetaling fra nav så kan det kanskje være skattepenger. Hvis du har gått over på uføretrygd så er kanskje skattereglene annerledes enn det du hadde før. Da regner de om skatten for den tiden du har fått tilbakebetalt for. Iallefall så gjorde de det med meg.

Jeg ville uansett ikke brukt pengene før jeg visste hvor de kom fra.

Snakket med skatteetaten for en liten stund siden og de sa jeg ikke skulle føre opp etterbetalingen før neste selvangivelse. Har ikke gått over på uføretrygd. Fikk du pengene dine så fort? Jeg fikk etterbetalingen på torsdag 🤔 Egentlig regner jeg med at de snart bare forsvinner fra konto 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med skatteetaten for en liten stund siden og de sa jeg ikke skulle føre opp etterbetalingen før neste selvangivelse. Har ikke gått over på uføretrygd. Fikk du pengene dine så fort? Jeg fikk etterbetalingen på torsdag 🤔 Egentlig regner jeg med at de snart bare forsvinner fra konto 

Det er noen år siden, så jeg husker ikke helt hvor fort de kom. Men ble iallefall positivt overrasket da jeg overhodet ikke hadde regnet med disse pengene..

Skrevet

Wow. Jeg skal også bli naver.

Anonymkode: 89a31...f13

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det er mer lønnsomt å jobbe, vesentlig mer tilfredsstillende også. 

• Liker 8
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De visste ikke noe mer om det som stod. Om noen har betalt feil er det jo rart å merke det som "omkostninger"? 

De vet eieren av kontoen det er betalt fra.

Omkostninger kan jo passe for mange betalinger. Og den som betalte vet jo ikke at betalinger kommer til feil mottaker. Hvis vedkommende visste det ville jo feilen blitt rettet opp.

Men enn så lenge er pengene på din konto. Så lenge du ikke har avklart det kan du bli krevd pengene tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Hm står fortsatt bare "omkostninger "

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Gid det var så vel!

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Så du tror det er lønnsomt på lang sikt? :roll:

Anonymkode: 5af65...bc4

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være veldig ung. Det er vel ingen oppegående person som mener at en engangsutbetaling på 40 000 kr er spesielt mye i et langtidsperspektiv. Det er klart at det er mer lønnsomt å jobbe. 

En "naver" får uansett ikke en slik etterbetaling. Da har du misforstått begrepet "naver". 

Anonymkode: 7da05...a10

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...