AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #1 Skrevet 12. september 2017 Jeg er ufrivillig arbeidsledig, 30 år, småbarnsmor og huseier med mannen. Jeg har nå gått ledig i nesten to år, og bare fått avslag. Nav har tilbudt å melde meg på jobbklubb, som jeg takket ja til. Men jeg trenger et mirakel skal jeg overbevises. Mannen har to jobber, hvor begge dreier seg om vakttelefoner i perioder. Han må også gå kontrollrunder på helg. Og når vi i tillegg har barn som går i barnehage, er jeg nødt til å hente dem, da mannen er låst til vakttelefonene. Dette betyr i praksis at jeg er avhengig av å ha dagvakter, når mannen jobber som han gjør. I min forrige jobb hadde jeg bare dagvakter, som fungerte godt med mannens jobb. Men nå har jeg det ikke lengre Og er redd for at vi har mye problemer i vente.. For det første så er det ingen jobber å få i dag, og for det andre så er jeg avhengig av dagvakter eller en snill sjef som tilpasser. Og for det tredje er jeg 30 år og småbarnsmor. Hvem i all verden vil ønske å ansette meg, når hele Norge nå løper desperat etter arbeid? Anonymkode: bfa62...4e8
Miss.Wildfox Skrevet 12. september 2017 #2 Skrevet 12. september 2017 Føler med deg, skjønner det oppleves frustrerende og vanskelig. Vær tålmodig, din tid kommer. I mellomtiden, kanskje du har noen kreative hobbyer du kan få utløp for og som kanskje kan gi deg litt penger i kassa? Se muligheter, ikke begrensninger. Lykke til 😊 2
millennial Skrevet 12. september 2017 #3 Skrevet 12. september 2017 Hva slags jobber søker du? Hvordan ser cv din ut, og har du fått andre til å se på søknadene dine? Tar du kontakt med arbeidsgivere når du har sendt søknad eller bare venter du på svar? Føler med deg og det er en utrolig ekkel følelse å ikke ha jobb
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 ..føler også med deg Er litt der selv, men er alenemor og jobber i vikariat. Helt ufattelig vanskelig å få fast jobb. Har hatt vikariater i 5 år nå og vet ikke hvordan fremtiden min blir eller om jeg får betalt regningene mine. Jeg bor i Drammen og har erfaring/utdannelse innenfor økonomi og administrasjon. Skulle tro det var muligheter her, mener jeg. Men jeg trekker alltid det korteste strået i søknadsprosessen. Har ikke spisset nok kompetanse, har ikke bachelor. er for ung, er for gammel osv... Føler virkelig for å grave meg ned noen ganger - ganske ofte egentlig... Anonymkode: c5d06...977
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #5 Skrevet 12. september 2017 Ringevikar i helsevesenet. Det er ofte stort behov for folk som kan ta dagvakter. Anonymkode: b27a7...b92 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #6 Skrevet 12. september 2017 Har du utdanning? <3 Anonymkode: e9d98...ae4
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #7 Skrevet 12. september 2017 Bor du i en by? Søk på promotør jobb, de trenger folk nå (jobber med utdeling av smaksprøver blant annet)! Men det er mer midt på dag jobb..Ellers så føler jeg med deg, jeg har totalt 4(!) jobber, får bare smuler her og der. Veldig vanskelig jobbmarked nå Anonymkode: bfa40...a46 1
Christina82 Skrevet 13. september 2017 #8 Skrevet 13. september 2017 Du har ikke mulighet til å studere noe da fra neste år? 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #9 Skrevet 13. september 2017 En arbeidsgiver trenger ikke vite at du er småbarnsmor, det er ikke relevant for jobben så lenge den utlyses med dagtid arbeidstid. Er heller ikke noe som skulle hatt noe å si for en arbgiver om han eller hun visste du hadde barn så lenge du møter på jobb. Telefonselger kan alle bli det er alltid ledig og veldig fleksible arbeidstider. Vet at jobbmarkedet er vanskelig og desverre får få jobbe med det de faktisk vil. Man må ofte ta til takke med andre veier som bensinstasjonansatt, resepsjonist, vaskedame eller selger. Anonymkode: be1ad...4ab 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #10 Skrevet 13. september 2017 Kunne du begynt med noe sånn homeparty greier??? Tupperware, mary kay, forever.. Vet mange synes det er helt teit, emn det selger, du styrer dagene selv og NOE får du ihvertfall inn. (Nei jeg er ikke forhandler selv) Anonymkode: 69ad0...1d3
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11 Skrevet 13. september 2017 Ikke gi opp kjære deg, din tid vil komme Som en annen påpekte lengre her oppe, se muligheter ikke begrensninger. Kunne ikke sagt det bedre selv. For et halvt år tilbake tenkte jeg som deg. Men det snudde brått, og nå får jeg mange jobb tilbud. Dont give up! Anonymkode: 420ab...81e
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #12 Skrevet 13. september 2017 Hvilken erfaring og utdanning har du? Er det et alternativ å ta videreutdanning eller en helt annen type utdanning? Anonymkode: 7b8c0...9bb
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #13 Skrevet 13. september 2017 On 12.9.2017 at 3:24 AM, AnonymBruker said: Jeg er ufrivillig arbeidsledig, 30 år, småbarnsmor og huseier med mannen. Jeg har nå gått ledig i nesten to år, og bare fått avslag. Nav har tilbudt å melde meg på jobbklubb, som jeg takket ja til. Men jeg trenger et mirakel skal jeg overbevises. Mannen har to jobber, hvor begge dreier seg om vakttelefoner i perioder. Han må også gå kontrollrunder på helg. Og når vi i tillegg har barn som går i barnehage, er jeg nødt til å hente dem, da mannen er låst til vakttelefonene. Dette betyr i praksis at jeg er avhengig av å ha dagvakter, når mannen jobber som han gjør. I min forrige jobb hadde jeg bare dagvakter, som fungerte godt med mannens jobb. Men nå har jeg det ikke lengre Og er redd for at vi har mye problemer i vente.. For det første så er det ingen jobber å få i dag, og for det andre så er jeg avhengig av dagvakter eller en snill sjef som tilpasser. Og for det tredje er jeg 30 år og småbarnsmor. Hvem i all verden vil ønske å ansette meg, når hele Norge nå løper desperat etter arbeid? Anonymkode: bfa62...4e8 Tror du virkelig ikke folk som er ufrivillig singel, og ufrivillig barnløs, i samme alder, har det verre enn deg? Det er vanskelig å for meg å sympatisere med deg... Dere klarer dere alltids, dere har mannen din sin inntekt... Anonymkode: 4edf3...ed5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #14 Skrevet 14. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du virkelig ikke folk som er ufrivillig singel, og ufrivillig barnløs, i samme alder, har det verre enn deg? Det er vanskelig å for meg å sympatisere med deg... Dere klarer dere alltids, dere har mannen din sin inntekt... Anonymkode: 4edf3...ed5 Veldig reflektert, jeg er veldig enig med deg. Anonymkode: 3a5ff...f3f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #15 Skrevet 14. september 2017 On 9/13/2017 at 10:17 AM, AnonymBruker said: Kunne du begynt med noe sånn homeparty greier??? Tupperware, mary kay, forever.. Vet mange synes det er helt teit, emn det selger, du styrer dagene selv og NOE får du ihvertfall inn. (Nei jeg er ikke forhandler selv) Anonymkode: 69ad0...1d3 Å bli hatobjekt i familie- og vennesirkel? 7 minutes ago, AnonymBruker said: Veldig reflektert, jeg er veldig enig med deg. Anonymkode: 3a5ff...f3f Du har et interessant syn på hva reflektert betyr Anonymkode: 4ca06...864
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #16 Skrevet 14. september 2017 Har mannen din vakt hver uke? Hver dag? Hva med å bli ringevikar i barnehage, eller på skolen? Ofte trengs det assisstenter på skole, og noen ansetter til og med ufaglærte lærere som vikar. Det er jo på dagtid. Eller en Nisjebutikk i sentrum? cafe? Ringevikar på sykehjem? Da kan du sette deg opp på de dagene du vet at mannen din ikke har vakt. Anonymkode: 94dc8...6fd
himmeloghav Skrevet 16. september 2017 #17 Skrevet 16. september 2017 (endret) På 12. september 2017 den 3.24, AnonymBruker skrev: Jeg er ufrivillig arbeidsledig, 30 år, småbarnsmor og huseier med mannen. Jeg har nå gått ledig i nesten to år, og bare fått avslag. Nav har tilbudt å melde meg på jobbklubb, som jeg takket ja til. Men jeg trenger et mirakel skal jeg overbevises. Mannen har to jobber, hvor begge dreier seg om vakttelefoner i perioder. Han må også gå kontrollrunder på helg. Og når vi i tillegg har barn som går i barnehage, er jeg nødt til å hente dem, da mannen er låst til vakttelefonene. Dette betyr i praksis at jeg er avhengig av å ha dagvakter, når mannen jobber som han gjør. I min forrige jobb hadde jeg bare dagvakter, som fungerte godt med mannens jobb. Men nå har jeg det ikke lengre Og er redd for at vi har mye problemer i vente.. For det første så er det ingen jobber å få i dag, og for det andre så er jeg avhengig av dagvakter eller en snill sjef som tilpasser. Og for det tredje er jeg 30 år og småbarnsmor. Hvem i all verden vil ønske å ansette meg, når hele Norge nå løper desperat etter arbeid? Anonymkode: bfa62...4e8 Dagvakt på syke/aldershjem. Forklar situasjonen. Jobbe i barnehage? Butikk? Vikar på skole? Endret 16. september 2017 av himmeloghav
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #18 Skrevet 17. september 2017 Det er alltids noen som har behov for extrahjelp. Hør med kommunen Anonymkode: e39ea...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå