Gå til innhold

"Husvert" sier han bestemmer over meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke vær så underdanig! Kontakt husverten og klag, legg frem din side av saken og fortell at du har et vitne som var på besøk hos deg også. Alminnelig tv-titting, ikke noe bråk, det må være lov, kan du si til han. Ikke gå automatisk ut fra at den andre leieboeren blir trodd, det kan hende husverten vet om hvord ille han er....! (andre kan ha klagd før deg)

• Liker 4
Skrevet
On 9/12/2017 at 3:01 PM, Nana said:

Jeg ville kontaktet huseier asap og lagt frem saken. Kan godt hende at den andre leietakeren har gjort tilsvarende mot de som har bodd i din leilighet før deg

I så fall ville jeg faktisk krevd at utleier ordnet med ny bolig og flytting til deg ut kontraktsperioden, om han viste at hybelen var ubeboelig pga den andre beboeren.

Anonymkode: eb1ac...e52

Skrevet
På 12.9.2017 den 11.51, AnonymBruker skrev:

02800

Anonymkode: ce74c...9a3

Hvis han trenger seg inn - 112.

Skrevet

Hei alle sammen, takk for gode råd og tips. Jeg har nå fått registrert saken hos Politiet. Politidama jeg snakket med sa han ikke hadde rett til å gjøre noen av disse tingene og at man fint kan se på tv med lyd selv etter kl 23. Hun spurte om jeg ville anmelde han, jeg sa nei men loggførte saken. Hun anbefalte å kontakte huseier, dette vil jeg ikke, men vi ble enige om at jeg skal kontakte styret og bare ignorere denne mannen.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, mangekyousharingan skrev:

Hei alle sammen, takk for gode råd og tips. Jeg har nå fått registrert saken hos Politiet. Politidama jeg snakket med sa han ikke hadde rett til å gjøre noen av disse tingene og at man fint kan se på tv med lyd selv etter kl 23. Hun spurte om jeg ville anmelde han, jeg sa nei men loggførte saken. Hun anbefalte å kontakte huseier, dette vil jeg ikke, men vi ble enige om at jeg skal kontakte styret og bare ignorere denne mannen.

Å hvorfor vil du ikke kontakte utleier? 

Skrevet
Akkurat nå, MissPierce skrev:

Å hvorfor vil du ikke kontakte utleier? 

Fordi jeg er 100% sikker på at huseier kommer til å ta side med denne mannen.

Skrevet
1 minutt siden, mangekyousharingan skrev:

Fordi jeg er 100% sikker på at huseier kommer til å ta side med denne mannen.

Synes det høres veldig merkelig ut. Hva gjør at du er så sikker på det? 

• Liker 1
Skrevet
På 12.9.2017 den 12.39, Nastine skrev:

Ikke meg du siterte men.... Jeg hadde ikke orka det et minutt, men jeg hadde stått opp for meg selv og forklart ganske så tydelig hvor skapet skulle stå, ikke pokker om jeg hadde latt meg tråkke på slik!

Ja og når man ikke blir hørt så drar man.

Anonymkode: b67f8...67b

Skrevet (endret)
12 minutter siden, MissPierce skrev:

Synes det høres veldig merkelig ut. Hva gjør at du er så sikker på det? 

Før jeg flyttet inn her var huseieren veldig hyggelig på tlf (jeg har aldri møtt han) Men etter at jeg skrev under på kontrakten og flytta inn ringte jeg han. Startet samtalen med Hei og spurte hvordan det går med han. Da svarte han bare Bra. Jeg spurte om han er tilbake fra ferie (han hadde tidligere sakt at han skal på ferie) Hva er det du vil!!?? sa han tilbake. Jeg spurte om det er greit om jeg kjøper et lite skap til badet jeg kan legge under vasken som jeg kan ha håndkle ogsånt i. Om det er greit hvis jeg kjøper den, henter den, monterer den osv, om vi da kan trekke det fra leia. Da klikka han helt og sa at jeg må stå for det selv og kjefta på meg. 

Når jeg betalte den første leia sendte han meg melding og kjefta på meg for at jeg ikke har betalt i tide. Jeg hadde jo det, men det tar tid før banken overfører penger. 

Videre.. han er en gammel mann som bor i en annen by. Det var denne leietageren som viste meg leiligheten og ga meg nøklene. Han har bodd her i 5 år. Tviler på at huseier bryr seg om leietagerne sine, han vil bare ha penger. Han orker vel ikke å stresse med å finne en ny langsiktig leietager.

Jeg deler postkasse med han andre leietageren men jeg har ikke engang fått postnøkkel. 

Endret av mangekyousharingan
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Forklar situasjonen for huseier, be han komme usett på besøk, og sitte i stuen din mellom 22 og 23. Vent til mannen kommer brusende inn. Blir fort pinlig for utleier 1, og du får førstehåndsbevis. Dette skal du ikke finne deg i! 

Endret av Vackra
  • Liker 1
Skrevet
7 timer siden, mangekyousharingan skrev:

Før jeg flyttet inn her var huseieren veldig hyggelig på tlf (jeg har aldri møtt han) Men etter at jeg skrev under på kontrakten og flytta inn ringte jeg han. Startet samtalen med Hei og spurte hvordan det går med han. Da svarte han bare Bra. Jeg spurte om han er tilbake fra ferie (han hadde tidligere sakt at han skal på ferie) Hva er det du vil!!?? sa han tilbake. Jeg spurte om det er greit om jeg kjøper et lite skap til badet jeg kan legge under vasken som jeg kan ha håndkle ogsånt i. Om det er greit hvis jeg kjøper den, henter den, monterer den osv, om vi da kan trekke det fra leia. Da klikka han helt og sa at jeg må stå for det selv og kjefta på meg. 

Når jeg betalte den første leia sendte han meg melding og kjefta på meg for at jeg ikke har betalt i tide. Jeg hadde jo det, men det tar tid før banken overfører penger. 

Videre.. han er en gammel mann som bor i en annen by. Det var denne leietageren som viste meg leiligheten og ga meg nøklene. Han har bodd her i 5 år. Tviler på at huseier bryr seg om leietagerne sine, han vil bare ha penger. Han orker vel ikke å stresse med å finne en ny langsiktig leietager.

Jeg deler postkasse med han andre leietageren men jeg har ikke engang fått postnøkkel. 

At du må betale selv for skap du trenger, er ikke så veldig rart. Men den 12 måneders greia med at du må betale leie etter at du har gitt 3 måneders oppsigelse, er ikke lov. Er en grunn til at det heter 3 måneders gjensidig oppsigelse. Denne utleieren må ha tjent masse penger på denne måten, om den andre leieboeren har fått mange kastet ut. Postnøkkel må du kreve. Beste for din egen del er å kontakte advokat. Få ham eller henne til å se på kontrakten. Forhåpentligvis få deg ut av den, så du slipper å betale noe utover de 3 månedene med gjensidig oppsigelse. Kjøp en sikkerhetslås å ha på døra di, så han ikke kan låse seg inn hos deg flere ganger. Og ta lydopptak av alle ubehageligheter han måtte komme med.

Anonymkode: 128da...5d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde først sympati med deg og skulle komme med råd. Men du er så utrolig tafatt og forsvarer nærmest utleier og unnskylder leietakerens uakseptable oppførsel, som faktisk kan anmeldes. Du unnskylder deg for at du er til og dyrker offerrollen, og hvor vanskelig situasjonen kommer til å bli for deg hvis du ikke bare sporenstreks gjør som naboen sier. 

Herregud. Skaff deg noen baller, så kan du komme tilbake hit og spørre om råd.

Anonymkode: a4803...3dc

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, mangekyousharingan skrev:

Hvorfor deler du postkasse med den andre leieboeren? Må du be ham om å få posten din?

Skrevet

Når du ringer huseier, ikke vær hyggelig. Vær rett frem. Si at sånn og sånn er det, det er uakseptabelt. Du forventer at det ikke skjer igjen. Farvel. Ikke noe "hvordan var ferien", gamle menn blir bare sure av sånt. Da kommer man ingen vei ved å være hyggelig, man må være saklig og rett frem, ferdig snakka. 

Anonymkode: bf9e2...cf6

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...