AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Er det noen som går sultne til sengs? Anonymkode: dfd8e...355
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Så klart er det det. "Vanlige" familier, hjemløse mennesker, barn, eldre osv. Anonymkode: 889a5...1b0 4
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Det er MANGE. Jeg har ei venninne i hjelp oss å hjelpe, du vil ikke tro hvor mange matposer de deler ut til enslige, familier, narkomane, voksne som har havnet litt utenfor osv. Anonymkode: 182aa...226 6
Djungelvrål Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 (endret) Det var en gutt på 10 år fra en innvandrerfamile som døde av sult i Oslo for ikke så alt for lenge siden. Da han døde veide han 14 kg. Jeg tror ikke så mange dør av underernæring i Norge men det er nok noen som dør av feilernæring. Så lenge man kan kjøpe kneip til 5 kr og en stor pose pasta til 10 kr er det rart om noen sulter her til lands. Endret 11. september 2017 av Mystix 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #5 Skrevet 11. september 2017 Jeg gikk ned 12 kg på 2 mnd, og levde bare på ris og havregrøt laget på vann. Da barna mine måtte få litt bedre mat. Jeg var sykemeldt, og hadde sosialstønad søknad inne. Det tok 4 mnd, før jeg fikk sykepenger, og 3,5 mnd før jeg fikk sosialstønad. Prøvde å søke om nødhjelp flere ganger, men de nektet meg å levere søknaden. Sa at sosialstønaden ville komme på konto innen 3 dager, selvfølgelig bare løgn. Har aldri ringt så mye til nav før. Og er veldig glad for at det ikke er sånn vi har det daglig. Anonymkode: 674ee...d2a
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #6 Skrevet 11. september 2017 Det skal jeg love deg at det gjør. Jeg er en av dem. Gått sulten i mange år. I dag er jeg trygdet, etter mye tull fram og tilbake, og nav som gjemte papirer. Når ekstra utgifter dukker opp, går det ut over matbudsjettet før neste utbetaling. Det er ikke noe som heter buffer, sosialt liv, eller å gå ut hvis du er trygdet. Veldig kjedelig, og veldig ensomt. Venner forsvinner, og det er veldig sårende. Anonymkode: 210e8...ec1 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 Jeg jobber med en som sier at han har gått sulten fordi han ikke har penger. Men han jobber mer enn meg og han bor i leiligheten til en kompis for liten leie, så jeg vet ikke hvorfor han ikke har penger til mat. Jeg lurer på om han bare er hårløs når det kommer til hans egen personlige økonomi. Anonymkode: c7a25...19a
minister-mio Skrevet 11. september 2017 #8 Skrevet 11. september 2017 to barn i Norge som har dødd av sult har jo vært i media de siste årene
mangekyousharingan Skrevet 11. september 2017 #9 Skrevet 11. september 2017 (endret) Jeg hat gått sulten til sengs flere måneder i strekk, jeg har levd på brødskiver og vann i flere måneder i strekk også. Jeg er student og hele studielånet gikk til husleie, månedskort og andre livsnødvendige utgifter. Mat hadde jeg ekstremt sjeldent råd til. Jeg gikk ned 20 kilo på 1.5-2 år. Pga sult og alt stress. Jeg havna også i en ekstrem gjeldsknipe med masse inkassoer som de faktisk fortsatt sender meg sms og ringer for å true meg med høyere renter og omkostninger hvis jeg ikke betaler. Noe som førte til at jeg gikk ned enda mer i vekt pga stress. Endret 11. september 2017 av mangekyousharingan
Djungelvrål Skrevet 11. september 2017 #10 Skrevet 11. september 2017 4 minutter siden, minister-mio skrev: to barn i Norge som har dødd av sult har jo vært i media de siste årene En av de hadde vel anoreksia? Da er det jo en sykdom som gjør at hun sulter seg. 1
minister-mio Skrevet 11. september 2017 #11 Skrevet 11. september 2017 Akkurat nå, Mystix skrev: En av de hadde vel anoreksia? Da er det jo en sykdom som gjør at hun sulter seg. stemmer
Djungelvrål Skrevet 11. september 2017 #12 Skrevet 11. september 2017 4 minutter siden, mangekyousharingan skrev: Jeg hat gått sulten til sengs flere måneder i strekk, jeg har levd på brødskiver og vann i flere måneder i strekk også. Jeg er student og hele stipendet gikk til husleie, månedskort og andre livsnødvendige utgifter. Mat hadde jeg ekstremt sjeldent råd til. Jeg gikk ned 20 kilo på 1.5-2 år. Pga sult og alt stress. Jeg havna også i en ekstrem gjeldsknipe med masse inkassoer som de faktisk fortsatt sender meg sms og ringer for å true meg med høyere renter og omkostninger hvis jeg ikke betaler. Noe som førte til at jeg gikk ned enda mer i vekt pga stress. Fikk du ikke studielån, er jo de færreste som klarer seg på bare stipend hvis de ikke jobber ved siden av og/eller har lån?
mangekyousharingan Skrevet 11. september 2017 #13 Skrevet 11. september 2017 Akkurat nå, Mystix skrev: Fikk du ikke studielån, er jo de færreste som klarer seg på bare stipend hvis de ikke jobber ved siden av og/eller har lån? Jo, beklager, jeg mente studielån, jeg blander alltid sammen disse av en eller annen grunn.
Djungelvrål Skrevet 11. september 2017 #14 Skrevet 11. september 2017 3 minutter siden, mangekyousharingan skrev: Jo, beklager, jeg mente studielån, jeg blander alltid sammen disse av en eller annen grunn. Og ingen muligheter til å låne mer eller å jobbe litt ved siden av?
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #15 Skrevet 11. september 2017 2 minutter siden, Mystix skrev: Og ingen muligheter til å låne mer eller å jobbe litt ved siden av? Jeg er i samme situasjon, ikke mulig å få jobb her. Over 300 søkere til butikkjobber, men de vil ha folk med tidligere erfaring Finnes ikke jobber for ufaglærte, de jobbene er bemannet av svensker og øst-europeere. Hadde vært fint om vi hadde et system der norske kan få jobben før de tar inn søkere fra andre land, da hadde det vært så mye enklere. Anonymkode: fab45...616 2
mangekyousharingan Skrevet 11. september 2017 #16 Skrevet 11. september 2017 1 minutt siden, Mystix skrev: Og ingen muligheter til å låne mer eller å jobbe litt ved siden av? Ingen mulighet til å låne mer. Jeg søkte på alle mulige stillinger, selv vaskehjelp. Jeg fikk ikke jobb. Eller jeg hadde faktisk mulighet til å jobbe hos apple sin kundeservice men det var en fulltid stilling og de krevde at jeg skulle slutte på skolen. Det var ikke aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #17 Skrevet 12. september 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal jeg love deg at det gjør. Jeg er en av dem. Gått sulten i mange år. I dag er jeg trygdet, etter mye tull fram og tilbake, og nav som gjemte papirer. Når ekstra utgifter dukker opp, går det ut over matbudsjettet før neste utbetaling. Det er ikke noe som heter buffer, sosialt liv, eller å gå ut hvis du er trygdet. Veldig kjedelig, og veldig ensomt. Venner forsvinner, og det er veldig sårende. Anonymkode: 210e8...ec1 Det kommer vel helt an på hvor høy trygden er. Det finnes da flere på trygd som har mer utbetalt enn meg som jobber fulltid. Mange på trygd som har både egen bolig, hytte, ny bil, motorsykkel, reiser til syden hvert år osv osv. Mens andre trygdede lever på et eksistensminimum. Anonymkode: f4233...ca6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #18 Skrevet 13. september 2017 Ja, min eks påstod nå i hvertfall det. Men han kan da skylde seg selv. Jeg kastet han ut pga økonomisk rot, så er han for lat/stolt til å gå på nav og hevder han sulter og at det er så synd på han. Han hadde ikke gått ned i gram i vekt sist jeg så han så vet ikke helt hvor sant det er. Sikkert like sant som resten av løgnene han forteller. Anonymkode: 5dffb...1df
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #19 Skrevet 13. september 2017 På 12.9.2017 den 0.48, minister-mio skrev: to barn i Norge som har dødd av sult har jo vært i media de siste årene Og han ene var offer for omsorgssvikt mens hun andre hadde en psykisk sykdom. Ikke relevant i denne sammenhengen Anonymkode: 8a523...db7 2
minister-mio Skrevet 14. september 2017 #20 Skrevet 14. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Og han ene var offer for omsorgssvikt mens hun andre hadde en psykisk sykdom. Ikke relevant i denne sammenhengen Anonymkode: 8a523...db7 Hvilken sammenheng sikter du til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå