Gå til innhold

Vinterklær til skolebarn.... whaaat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifjor hadde 1 klassingen to vinterdresser- en fra name it og den andre fra troll. Begge var for øvrig utrolig gode.

Det viste seg at mange barn allerede i 1 klasse bruker jakke/bukse. Litt synd... eller rettere sagt var det 50/50. Jenta ville derfor heller ha jakke og bukse i stedet for dress. Hun ville det fordi jentene hun går med om morgenen har alle todelt, i tillegg blir hun henta på SFO så da er det enklere at hun bare tar på seg jakke.

Dermed måtte jeg gå til innkjøp av en vinterjakke (didriksons), og siden ALLE gode vinterbukser til 130cm var utsolgt ble det heller en billig Mckinley til 200 fra g sport.

I år har jeg derimot tenkt å være tidlig ute og ha alt på plass.

Hvor kjøper dere med 2-4 klasse vinterklær fra, gjerne merke.

Akkurat nå står det mellom Didriksons vinterbukse. Skikkelig bra merke. Dessverre har de fleste nettbutikker ikke størrelsen igjen...

Ellers tenker jeg å gå til innkjøp av en forholdsvis dyr bukse (950-,) fra Polarn o Pyret. Ikke kjøpt så dyrt plagg før- Men man må jo nesten det siden klærne blir dyrere når ungene blir eldre. 

En tredje løsning blir Skogstad fra g sport til 6/700, men føler ikke den holder like bra.

Så hva slags erfaring har dere med polarn? Vurderer å finne didriksons str 140/150 i en nettbutikk og bare bestille...

Og hva har skolebarna i år? Tenkte vi kan hjelpe hverandre da jeg tipper flere er i samme båt.

Jenta er en av de høyeste på trinnet, om ikke den lengste, hehe.

Satser på at viking gtx fra ifjor passer.

Å ja, vi er utlendere. Dette har ingen ting med saken å gjøre- men merker at det er veeldig mange her inne som absolutt må poengtere at innvandrerbarna har dårlig utstyr, selvfølgelig vet jeg de ikke mener alle innvandrerbarn, men pytt sann. Ikke- vestlig er vi også ;)  

Anonymkode: 2b521...2cd

Skrevet

Jeg har ikke prøvd alle de merkene, men jeg har testet bukser og jakker fra Polarn O Pyret. Jeg kan ikke si jeg merker noe særlig forskjell på det merket fra et annet, og jeg har prøvd både noe rimeligere og dyrt.

Det går også an å se etter vintertøy på Finn, jeg sjekker alltid der først. 

Anonymkode: 3fb22...e33

Skrevet

Vi har brukt selebukse fra HM. Helt ok. Jakker har vi arva. 

Anonymkode: cf35a...804

• Liker 3
Skrevet

Stormberg er også ok.

Anonymkode: cf35a...804

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Å ja, vi er utlendere. Dette har ingen ting med saken å gjøre- men merker at det er veeldig mange her inne som absolutt må poengtere at innvandrerbarna har dårlig utstyr, selvfølgelig vet jeg de ikke mener alle innvandrerbarn, men pytt sann. Ikke- vestlig er vi også ;)  

Innvandrerbarn er jo de som har mest merkeklær?

Anonymkode: e8ef9...561

• Liker 5
Skrevet

Vi har brukt KappAhl sine vinterklær i alle år, kjempefornøyde med de! 

Anonymkode: e62bc...f07

• Liker 3
Skrevet

Vi har hatt vinterbukse fra Polarn o Pyret flere år på rad. Vi er veldig fornøyd med den! Den er veldig varm, jeg vet jo ikke hvor dere bor, men er det sjelden kaldere enn rundt null grader kan den bli varm... (vi bor på Indre Østlandet, og der er den helt fin!!)

Har ikke prøvd Skogstad vinterklær, men skallklærne deres er helt upåklagelige!

Hvis du har Coop Obs i nærheten pleier de å ha HH sin vinterbukse. Den er også grei (men passer barn som er smale i fasongen).

Da jentungen var liten var vi fornøyd med Reflex-dress.... Har de vinterbukser også kanskje?

Skrevet

Sjekk ut isbjörn of sweden også, absolutt det beste 😊

Anonymkode: ba8aa...30c

Skrevet

De Skogstad-buksene (modell Tord om jeg husker rett) er utrolig slitesterke og gode. 

Isbjørn er også veldig bra men prisen er drøy i forhold.

• Liker 1
Skrevet

Vi er veldig fornøyd med Skogstad sine todelte til barnehagebarn. 

Anonymkode: d314c...1ac

• Liker 1
Skrevet

Etter 4 barn, så har jeg prøvd mye, men Skogstad er det aller, aller beste merke jeg har brukt til barna, og bruker det til meg selv! Har aldri opplevd ødelagte jakker, bukser osv. De er pene i formen, og har masse som passer. For meg er det ikke noe alternativt å bruke noe dyrere. Brukte Reima da de var minier og nybegynnere i barnehagen. Etter det KUN Skogstad. Mange gode barneklær, men de dyrere klærne er ikke bedre - kun dyrere pga merket..... :) Skogstad ha så mye fint. Her vi bor, er det en egen butikk på senteret :) 

Skrevet

Synes også Skogstad er veldig bra! Vi har Skogstad og reima til våre barn. Minus 14åringen, som har en Bergans dunjakke. Løp

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Snabeltann skrev:

Synes også Skogstad er veldig bra! Vi har Skogstad og reima til våre barn. Minus 14åringen, som har en Bergans dunjakke. Løp

Jeg har også Bergans dunjakke til ungdommen :) 

Skrevet

Her har ikke vintertøyet kommet i butikkene, om du venter noen uker så er det nok bedre utvalg. Vi er kjempefornøyd med HellyHansen, bruker nesten ikke annet både i allværstøy nå på høsten og vintertøy. Slitesterkt og bra. Kjøper på XXL.

Anonymkode: 78636...274

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ifjor hadde 1 klassingen to vinterdresser- en fra name it og den andre fra troll. Begge var for øvrig utrolig gode.

Det viste seg at mange barn allerede i 1 klasse bruker jakke/bukse. Litt synd... eller rettere sagt var det 50/50. Jenta ville derfor heller ha jakke og bukse i stedet for dress. Hun ville det fordi jentene hun går med om morgenen har alle todelt, i tillegg blir hun henta på SFO så da er det enklere at hun bare tar på seg jakke.

Dermed måtte jeg gå til innkjøp av en vinterjakke (didriksons), og siden ALLE gode vinterbukser til 130cm var utsolgt ble det heller en billig Mckinley til 200 fra g sport.

I år har jeg derimot tenkt å være tidlig ute og ha alt på plass.

Hvor kjøper dere med 2-4 klasse vinterklær fra, gjerne merke.

Akkurat nå står det mellom Didriksons vinterbukse. Skikkelig bra merke. Dessverre har de fleste nettbutikker ikke størrelsen igjen...

Ellers tenker jeg å gå til innkjøp av en forholdsvis dyr bukse (950-,) fra Polarn o Pyret. Ikke kjøpt så dyrt plagg før- Men man må jo nesten det siden klærne blir dyrere når ungene blir eldre. 

En tredje løsning blir Skogstad fra g sport til 6/700, men føler ikke den holder like bra.

Så hva slags erfaring har dere med polarn? Vurderer å finne didriksons str 140/150 i en nettbutikk og bare bestille...

Og hva har skolebarna i år? Tenkte vi kan hjelpe hverandre da jeg tipper flere er i samme båt.

Jenta er en av de høyeste på trinnet, om ikke den lengste, hehe.

Satser på at viking gtx fra ifjor passer.

Anonymkode: 2b521...2cd

-Loppemarked

-Kappahl

-Armani

Anonymkode: 2ce78...54a

Annonse
Skrevet

Jeg synes KappAhl har veldig bra uteklær til prisen👍

Skrevet

jeg skjønner ikke hvorfor alle vinterbukser må være så vid nede ved føttene jeg???? jeg er FOR de med strikk nede.. tips??

Anonymkode: 717f7...5ec

• Liker 1
Skrevet

Vi pleier å gå for Kappahl.

Anonymkode: f2784...1de

Skrevet

Vi kjøper det meste på Sport Outlet. Der et alt satt ned som regel minst 50%, og eneste som er galt med det er at det er fjorårets modell/farge, eller det er feilmerket (f.eks. står lorum ipsum-tekst). 

Anonymkode: 9e08e...afb

Skrevet

Nå forstår eg ikkje kvifor TS' opprinnelse er nevnt, men det er av betydning kor du bur (dvs klima) i dag.

Vår 2. klassing i fjor fekk et 2-delt sett fra Firefly (gsport) som me var veldig fornøyde med. Hadde dress fra Didrikson i tillegg (fjorårets som framdeles passa). Syns jo sjølv at 2-delt var veldig greitt og praktisk for henne. 

Årets 1. klassing har fjorårets heildress (hellyHansen), og kjem nok også til å bruke dunjakke (arva bergans) og skibukse (arva skogstad).

Her er det mykje snø om vinteren, men ikkje grisekaldt (dvs relativt vått klima). Går mykje på ski/ute. 

Kan eg slenge på at mellomlag (dvs god ull) er like viktig som ytterlaget?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...