Gå til innhold

Mulig å klare generell studiekompetanse på under 1 år? Etter 23/5 regelen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig å klare dette frem til sommeren? Jeg har 2 barn, kan si opp jobben og bruke dagene til p studere når barna er på skole og bhg. Jeg er ganske skoleflink, bortsett fra i engelsk som jeg stinker i😩

Anonymkode: d37b7...ea6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig. Fagene du trenger for 23/5 er superenkle.

Anonymkode: 923a3...949

• Liker 1
Skrevet

Jada, så lenge du leser det du skal så går det fint. Jeg gjorde det på ett år alene med ett barn. Går nå på universitetet. Gikk veldig mye bedre enn jeg trodde :)

Anonymkode: 31d93...28e

Skrevet

Jeg har to barn og 80% fast jobb, det gikk kjempegreit med 23/5 for meg😄 Lykke til!

Skrevet

Det greier du nok. Hvis du klarer deg uten inntekten, så har du rett på utdanningspermisjon fra jobb også ;)

Skrevet

Jeg blir mer overrasket over de som ikke klarer det. 

Anonymkode: 78007...6b2

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å stå på, så fikser du det. Likevel, så er det faktisk mange som klarte å stryke på matteeksamen 1P og 2P da jeg tok fag. Og gjorde det rimelig dårlig i norsk skriftlig...

Anonymkode: 1ca5a...568

Skrevet

Få greier det på ett år. Norsk foreksempel er jo er veldig stort fag. De fleste som begynner med å ta alt på ett år ender opp med å dele fagene på to...  

Anonymkode: a622f...f8e

Skrevet

Dette klarer du. Jeg var aldri skoleflink å klarte det greit. 

Sett opp en streng timeplan, det gjorde jeg. En stoppeklokke kan være veldig smart å bruke når du studerer. Jeg brukte en stoppeklokke satt til x antall timer. Når tiden gikk ut ga jeg meg selv en premie, facebook tid, tv-spill, film, etc, hva enn. Jeg satte av alt mellom 2-3-4-5 timer daglig til kun ett fag. F.eks mandag: Norsk i 4 timer. , Tirsdag: Matematikk  4 timer. etc. Norsk og matematikk krever mye av tiden din, resten leser du deg raskt til. Læreplanen i Norsk er enorm. 

Matematikken kan være vanskelig, de aller fleste sliter med den praktiske matematikken, men du sier at du er skoleflink fra før så dette bør gå greit. Jeg fikk f.eks 5 i 1T men bare 2, deretter 3 i 1P.. jeg er veldig glad i teoretisk matematikk, praktisk? not so much. Så pass på at du velger matematikken du er god i/forstår raskt.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...