hotellpute09 Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Mannen min og jeg vurderer å få oss en hund. Jeg er vokst opp med små hunder, han har hatt stor. Vi bor i en ganske stor leilighet i en småby med masse turområder rundt og vi er glade i å gå tur. Tenker derfor at en mellomstor hund er best for oss. Vi vil gjern ha en hund som ikke røyter så mye, som er sosial og som liker aktivitet, men som ikke trenger milevis med tur hver dag. Mannen min jobber, men jeg er mye hjemme med hjemmearbeid i deltidsstilling. Hvilken hunderase burde vi velge? Det kan godt være vi velger en blandingshund for vi er ikke interessert i konkuransser og utstillinger etc. Men det hadde vært morsomt med noen innspill!
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Hvor mye tid er dere villige til å bruke på tur og hjernetrim? Anonymkode: 72a29...2d8
Tanuki Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Kamskje en mellompuddel? de røyter ikke, er smarte, lærer fort og trenger ikke flere timers løping hver dag.
Ella1 Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Vi hadde omtrent de samme ønskene som dere, valget falt på Tibetansk Terrier (det er ikke en terrier). Det er en mellomstor rase som er aktiv ute og rolig inne. Krever en del pelsstell, men kan klippes dersom man ikke skal stille den ut.
ArtyFarty Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Merk at raser som ikke røyter krever mye pelsstell. Selv om man klipper ned en puddel så må den gres og klippes ofte, og de drar med seg halve skogen inn selv om de er kortklipte. Hvor mye tur/aktivisering vil den få på en normal dag? Hvor mye tid er dere villige til å bruke på pelsstell?
Rosaprosa20 Skrevet 15. september 2017 #6 Skrevet 15. september 2017 Jeg tenker en mellompuddel vil være et godt alternativ. Husk at hvis du skal ha en hund som ikke røyter må du regne med mye pelsstell. Naboen vår har en mellompuddel, og den klipper de 2-3 ganger i året. Vi har også en "pelsrase" som vi klipper minst like ofte. Du kan gjøre det selv, men anbefaler hundefrisør i starten. Det koster nok opp mot 1000 kr for å klippe en mellompuddel, så husk å beregne dette i kostnadene. Ellers er puddel blandet med diverse retrievere blitt populære, men du vil nok få det samme problemet med pels der også.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #7 Skrevet 15. september 2017 Karelsk bjørnehund. Mellomstor, intelligent, morsom. Anonymkode: f299d...0a3
ArtyFarty Skrevet 15. september 2017 #8 Skrevet 15. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Karelsk bjørnehund. Mellomstor, intelligent, morsom. Du tuller nå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå