Gå til innhold

Hvordan lykkes som Assisterende Butikksjef?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg foretatt et spennende karriereskifte i en spennende bransje. Jeg hadde min første opplæringsdag som assisterende butikksjef idag. I og med at jeg stiller høye krav til meg selv, får jeg følelsen av at jeg må "lære alt fortest mulig nå" .

Er det slik at man jobber ofte alene, uten butikksjefen tilstede? Det kan være perioder hvor begge jobber sammen også. Kanskje til og med en annen fra deltid.. (får vite mer om det etterhvert)... 

Men hva er deres beste tips på det å lykkes som assisterende butikksjef? 

Dette er i skjønnhetsbransjen hvor alt med lagerbestilling og plassering allerede er forhåndssbestemt. Man får prognoser på hvor mye som bør bestilles, og så kan man sikkert justere det oppimot hvor mye selve butikken selger. Vareplasseringer og nye møbler osv er allerede designet for oss så vi vet hva som skal hvor osv.. 

Sitter og tenker på den store åpningen vi skal ha om noen uker... 11 paller kommer vi da til å styre med. 

Tar i mot alle gode tips med stor takk! :)

Anonymkode: 81296...a5f

Skrevet

Og så må jeg være ærlig og si at jeg er veldig opptatt av at assisterende butikksjef får bidra med like mye og få like mye ansvar som butikksjefen. Og ikke bare fungere som en selger i butikk. Så klart utgjør det 95% av stillingen, men det er også mye annet som også må gjøres.. Jeg regner da med at de har laget en klar skille på hva som er ass.butikksjefs arbeidsoppgaver og hva som er butikksjefs oppgaver. 

Min nye butikksjef fyller 40 år...!! Og jeg som assisterende butikksjef fyller 26 år..  Vi er da på en avdeling. Tonen er heldigvis veldig god mellom oss. Mye vi kan lære av hverandre.  Men er redd for at hun vil dominere for mye.. håper ikke det da jeg også vil utvikle meg og bidra så mye som mulig... 

På den andre avdelingen er sjefen 28 år og ass.butikksjef 23 år... 

Tanker og innspill? 

Skrevet

dytt

Skrevet

Føler jeg har sett tusen tråder av deg allerede. SLAPP AV! Gratulerer med jobben, du klarer fint stillingen som assisterende butikksjef uten svar fra kg. Er dette en butikk i en kjede, er nok det reelle ansvaret mindre enn det kanskje virker som du ser for deg.

Anonymkode: a4241...d49

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...