Gå til innhold

Dette ville jeg gjort/vært for en kjæreste (er mann)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer ikke inn på partnermarkedet, mens samtidig føler jeg at jeg har så mye å tilby. Jeg er ofte lei meg når jeg tenker på dette. Jeg har hatt et kort forhold, og feilene jeg gjorde der er jeg veldig klar på å ikke gjøre igjen. Her er det viktigste jeg ville gjort for en eventuell kjæreste.

1. Være en god lytter og samtalepartner

- Jeg ville vist dama respekt ved å være en god lytter, og hatt en god dialog med henne. Jeg ville aldri startet konflikter, og hvis så skjedde ville jeg ikke latt det forbli uløst og latt det ulme over tid. Jeg ville ha snakket om det, og løst problemer.

2. Villig til å starte familie

- Jeg ønsker meg barn, og ikke noe finere hadde vært enn å ha en dame som var på bølgelengde med meg.

3. Vært trofast og ærlig mot henne

- Et ganske åpenbart punkt, men slett ikke alle følger reglen. Jeg ville aldri gjort noe for å såre henne. Heldigvis er jeg bygd med en veldig liten sperre for å ha dårlig samvittighet, så jeg kunne faktisk aldri løyet til henne.

4. Hennes nytelse foran min når det gjelder sex

- Jeg tenner så mye mer på å gi enn å få. Ingenting tenner mer enn tanken på å se dama har det godt. Jeg ville vært åpen og lærevillig i forhold til hvordan hun liker det.

Kanskje er dette punkter hvor man tenker; det burde jo være åpenbare krav. Men så vet man jo at mange forhold ikke er bra, hvor den ene partneren (ofte menn) ikke gjør nok for sin partner. Jeg er veldig bevisst på at får jeg sjansen, skal jeg være en god partner.

Noen ganger tenker jeg at jeg er for myk eller har for lite selvhevdelse, men hva mener dere? Selvhevdelsen min er helt i orden, men jeg ville satt den andre parten før meg.

Grunnen til at jeg ikke kommer inn på partnermarkedet er nok infløkt, men jeg føler at ting ved meg og som jeg mangler, setter en stopper for det. Både økonomi, jobb/karriere/status, samt litt tilbaketrukket personlighetstype sørger for det. I tillegg har jeg et lite sosialt nettverk. Kanskje jeg i større grad lager meg disse dealbreakerne, mer enn at det faktisk er det. Hva tenker dere?

Anonymkode: 4c621...3be

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle disse tingene er jo positive.

Men skal jeg være ærlig, så virker dette litt "textbook"-ting, som man leser at kvinner vil ha. Og ja, jeg vet at mange kvinner klager over at menn ikke lytter nok, ikke støtter dem nok, ikke gir nok i senga. Men er det helt tilfeldig at mange klager over disse tingene? Hvorfor er de med slike menn? Kanskje de bare prioriterer andre ting enn dette for en partner.

F.eks. - mange menn er ikke interessert i å sitte og ha lange samtaler om dagligdagse tema, som hva som skjedde på jobben. Mange kvinner ønsker å "lufte seg", ofte ang. tema som hverken kan løses eller er spesielt viktige. Og det kan være frustrerende for dem at mennene ikke orker mer. Men menns pragmatiske natur er også en styrke, og veier opp for denne overdrevne skravlingen ved å være løsningsorientert og sette strek. Noen ganger må man si "du, det her er ikke viktig. Dropp det".

Samme gjelder sex. Jeg tenner på å se en mann være tent, og det gjør de fleste. Hvorfor tror du så mange kvinner er fornøyd med et sexliv der de ikke får orgasme hver eneste gang? Fordi det ligger en tilfredsstillelse i å se ham "ta for seg" og nyte det.

Anonymkode: 9d4a2...de3

• Liker 1
Skrevet

Er du virkelig så desperat etter en kvinne? Du beskriver jo en slave.

Anonymkode: 830b6...15d

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Er du virkelig så desperat etter en kvinne? Du beskriver jo en slave.

Det gjør han da ikke.

Anonymkode: 075f4...a0b

• Liker 10
Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

Det gjør han da ikke.

Anonymkode: 075f4...a0b

Jo, lurer virkelig på hva han får tilbake....?

Han får ekstra mye ansvar, mindre nytelse under sex, og han er villig til å tilby henne hus og barn. Hva faen.

For en utrolig dårlig deal. Greit at fyren er ensom, men han burde da ikke legge seg bakpå for å få seg en dame?!

Skrevet

Du har jo gode intensjoner og vilje til å få til et bra forhold,men det du skriver,sier jo lite om hva du selv setter pris på og forventer i et forhild. Jeg tror også at de fleste,både før de får et forhold,og mens de er forelska,tenker mye likt deg. En vil jo være en god og nesten "perfekt"partner. Men det handler jo om samspill,og å "passe sammen".

Skrevet

For meg fremstår du som en smisker.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo flotte egenskaper, men tror du heller bør tenke over hva du er villig til å gjøre for å få kjæreste enn hva du er villig til å gjøre for kjæresten.  Det er jo veldig lett å fortelle om hvor fantastisk kjæreste man ville vært, det koster en jo ikke noe. Det er jo lett å si man ville gjort alt for kjæresten når man ikke trenger å gjøre det. 

Jeg kan jo si at jeg ville spist supersunt og trent daglig om jeg bare hadde hatt en egen kokk og personlig trener.  Lett å drømme seg bort også. 

Men man må jo forholde seg til det man har og da er jo spørsmålet om du er villig til å jobbe like mye for å få en kjæreste som du er villig til å jobbe for kjæresten. 

• Liker 2
Skrevet

Det er jo veldig enkelt å si at man skal gjøre ditt og datt, men så når det kommer til stykket så blir det ikke akkurat sånn. 

Hvordan man fungerer sammen kommer også an på og varierer veldig, så det blir feil å si at slik og sånn blir det. 

Men med rett dame kan det nok fungere. Bare ikke bli for snill sånn at det går utover deg selv. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer ikke inn på partnermarkedet, mens samtidig føler jeg at jeg har så mye å tilby. Jeg er ofte lei meg når jeg tenker på dette. Jeg har hatt et kort forhold, og feilene jeg gjorde der er jeg veldig klar på å ikke gjøre igjen. Her er det viktigste jeg ville gjort for en eventuell kjæreste.

1. Være en god lytter og samtalepartner

- Jeg ville vist dama respekt ved å være en god lytter, og hatt en god dialog med henne. Jeg ville aldri startet konflikter, og hvis så skjedde ville jeg ikke latt det forbli uløst og latt det ulme over tid. Jeg ville ha snakket om det, og løst problemer.

2. Villig til å starte familie

- Jeg ønsker meg barn, og ikke noe finere hadde vært enn å ha en dame som var på bølgelengde med meg.

3. Vært trofast og ærlig mot henne

- Et ganske åpenbart punkt, men slett ikke alle følger reglen. Jeg ville aldri gjort noe for å såre henne. Heldigvis er jeg bygd med en veldig liten sperre for å ha dårlig samvittighet, så jeg kunne faktisk aldri løyet til henne.

4. Hennes nytelse foran min når det gjelder sex

- Jeg tenner så mye mer på å gi enn å få. Ingenting tenner mer enn tanken på å se dama har det godt. Jeg ville vært åpen og lærevillig i forhold til hvordan hun liker det.

Kanskje er dette punkter hvor man tenker; det burde jo være åpenbare krav. Men så vet man jo at mange forhold ikke er bra, hvor den ene partneren (ofte menn) ikke gjør nok for sin partner. Jeg er veldig bevisst på at får jeg sjansen, skal jeg være en god partner.

Noen ganger tenker jeg at jeg er for myk eller har for lite selvhevdelse, men hva mener dere? Selvhevdelsen min er helt i orden, men jeg ville satt den andre parten før meg.

Grunnen til at jeg ikke kommer inn på partnermarkedet er nok infløkt, men jeg føler at ting ved meg og som jeg mangler, setter en stopper for det. Både økonomi, jobb/karriere/status, samt litt tilbaketrukket personlighetstype sørger for det. I tillegg har jeg et lite sosialt nettverk. Kanskje jeg i større grad lager meg disse dealbreakerne, mer enn at det faktisk er det. Hva tenker dere?

Jeg tror det har med litt andre ting å gjøre. Nr 1 2 og 3 er ting begge kjønn forventer av hverandre fra før av. Men hennes nytelse foran din egen? Det er slikt usikkre beta menn tenker. Kvinner vil ha en mann som er en mann rett og slett. Mandig og sterk. Ikle en bitch som gjør alt du sier. 

Jeg tror heller du skal bli selvstendig. Øve deg litt på dametekke og prøve å gjøre deg til den beste versjonen av deg selv. Begynn å tren. Kjøp nye klær. Få en ny frisyre. Ta solarium osv. Så heller ta det som det kommer. Da kommer damene automatisk. De elsker menn med selvtillit. De elsker også menn som ser bra ut. Og ser du bra ut får du også god selvtillit automatisk

Anonymkode: c3b40...51a

Skrevet

Helt vanlig alt det der så du er ikke noe unikt som kvinnene bare kaster seg etter bare du får sjansen til å vise dem det. 

For å fange og holde på noens interesse så er det væremåte som har noe å si. Nytter ikke å være verdens beste mann om man bare sitter i hjørnet og glor ned i bakken. Jobb med deg selv, det er væremåten din som er dealbreaker, ikke jobben eller statusen din. 

Anonymkode: 1510c...f40

• Liker 3
Skrevet

Med væremåte mener jeg kjemi, behagelig og fri personlighet, flørt, sexappeal, være interessant i samtaletemaer og kunne mye om ting, utstråle lidenskap for en hobby eller kampsak, få kvinnen til å føle seg både respektert og sexy. 

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det har med litt andre ting å gjøre. Nr 1 2 og 3 er ting begge kjønn forventer av hverandre fra før av. Men hennes nytelse foran din egen? Det er slikt usikkre beta menn tenker. Kvinner vil ha en mann som er en mann rett og slett. Mandig og sterk. Ikle en bitch som gjør alt du sier. 

Jeg tror heller du skal bli selvstendig. Øve deg litt på dametekke og prøve å gjøre deg til den beste versjonen av deg selv. Begynn å tren. Kjøp nye klær. Få en ny frisyre. Ta solarium osv. Så heller ta det som det kommer. Da kommer damene automatisk. De elsker menn med selvtillit. De elsker også menn som ser bra ut. Og ser du bra ut får du også god selvtillit automatisk

Ja og de elsker og menn som faktisk gir dem noe i senga😉

En som kikker inn og ut og kun tenker på seg selv fører til misnøye. Seff finnes kvinner som tolerer det da.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Ja og de elsker og menn som faktisk gir dem noe i senga😉

En som kikker inn og ut og kun tenker på seg selv fører til misnøye. Seff finnes kvinner som tolerer det da.

Enig, menn som tilber min nytelse er menn jeg også vil gi all nytelse, eksperimentere av med og ikke miste, menn jeg alltid vil huske og fantasere om i evig fremtid, de som tok meg med storm og la innsats i å gi meg multiorgasmer.  Menn som bare knuller for å booste sitt eget ego får max 2-3 runder med meg og blir sett på som waste of time i evig fremtid. 

• Liker 5
Skrevet

Punktene høres i og for seg vel og bra ut (bortsett fra at jeg personlig ikke vil ha barn, og at det siste punktet kun virker selvutslettende), men isolert sett betyr de ikke så mye som du tror. Inngangen til et forhold er gjensidig attraksjon, i bred forstand, og så kommer disse punktene attpå. Jeg kunne uten problemer fått usikre menn til å dyrke meg og grunnen jeg går på, men det er jo ikke det jeg ønsker meg. Det at noen er snill og grei og respekterer meg, fører ikke til noen attraksjon, men kreves snarere i tillegg til attraksjonen.

Anonymkode: d17c9...910

Skrevet

Så bra at du tenker over hva du vil tilby et forhold. Du lærte av det forrige forholdet og kommer fortsatt til å lære mye mer :) 

Du nevner at du sliter med å komme innpå partnermarkedet på grunn av lav selvfølelse og skam. "Du er ikke god nok". Tenker at du bare skal kaste deg ut i det og se det fine i deg selv, finn noen som ser det i deg.

Anonymkode: 27287...008

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er hva han foretrekker i senga selv. Han sier qt han blir tent av å se at dama nyter, da kan ikke du si hva han skal tenne på og hva slags sex han skal ha. Jesus!

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, meeeg9 skrev:

Det er hva han foretrekker i senga selv. Han sier qt han blir tent av å se at dama nyter, da kan ikke du si hva han skal tenne på og hva slags sex han skal ha. Jesus!

Word!

Men som svar til en del av dere; hvordan vise at jeg besitter disse kvalitetene? Jeg er jo tilbaketrukket av natur, og sliter med å hevde meg. Jeg frykter jeg er en typisk friend-zone type mann..

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Word!

Men som svar til en del av dere; hvordan vise at jeg besitter disse kvalitetene? Jeg er jo tilbaketrukket av natur, og sliter med å hevde meg. Jeg frykter jeg er en typisk friend-zone type mann..

Som jeg sa lenger opp: 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig alt det der så du er ikke noe unikt som kvinnene bare kaster seg etter bare du får sjansen til å vise dem det. 

For å fange og holde på noens interesse så er det væremåte som har noe å si. Nytter ikke å være verdens beste mann om man bare sitter i hjørnet og glor ned i bakken. Jobb med deg selv, det er væremåten din som er dealbreaker, ikke jobben eller statusen din. 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med væremåte mener jeg kjemi, behagelig og fri personlighet, flørt, sexappeal, være interessant i samtaletemaer og kunne mye om ting, utstråle lidenskap for en hobby eller kampsak, få kvinnen til å føle seg både respektert og sexy. 

I en tidlig bli kjent fase så er det ikke sånn at man kan manne seg å gå bort til en dame å si "Hei du var søt, jeg er en lojal og god mann som setter kvinnens nytelse høyt, vil du bli kjent med meg?" 

Det handler ikke om å hevde seg men du må gjøre kontakten interessant for henne ved å være en interessant person, så vil det etter flere dates komme mer passende anledninger til å snakke om moraler, familiestiftelse og trofasthet og hun vil merke at du er en god og omtenksom lytter med tiden (hvis du er det). Man kan ikke presentere seg med beskrivelse av hvordan man oppfører seg, det må man jo vise. Og for å få tid til å vise det og dermed vekke enda mer interesse, må du fange interessen hennes på andre måter først (eksempler i sitatet mitt kopiert over). 

Mange sjenerte og introverte er fulle av humor for eksempel, og som med alle innenfor dating så må man ut av komfortsonen og by på seg selv :)

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Når det kommer til sex og troskap så er det vel ikke så mye du får vist før du faktisk har sex og havner i forhold.  Men mange positive egenskaper kan man jo få vist gjennom venner.  Venner skryter jo ofte av hverandre, i hvert fall i min omgangskrets. I tillegg kan det jo være at jenter ser at du behandler andre bra, at du er en flink lytter, osv. Samt det kan være at noen av de du behandler bra begynner å like deg på en romantisk måte. 

Men klart det krever jo at du faktisk eksponerer deg for folk. Om du ikke gjør det så blir det jo vanskelig å vise at du har gode egenskaper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...