AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Har gått VG1 helse og sosial, VG2 helsefagarbeider+ påbygg. Jeg har lyst å bli helsesekretær. Har ikke ungdsomsrett så måtte vel tatt fagene som privatist. Kan jeg bare ta eksamen i de da eller hvordan virker det? Evt er det jo å få jobb som det uten utdanning, om noen går med på det. Så kan man vel ta fagbrev pga erfaring i jobben etter 5(??) år. Anonymkode: 21be1...ecc
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Kan du ikke bare søke og se om du får jobben? Anonymkode: da6cd...f9f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Du mangler jo alle programfag for vg2 helseservice og for vg3 helsesekretær. Anonymkode: ed6db...07b
Sandie Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har gått VG1 helse og sosial, VG2 helsefagarbeider+ påbygg. Jeg har lyst å bli helsesekretær. Har ikke ungdsomsrett så måtte vel tatt fagene som privatist. Kan jeg bare ta eksamen i de da eller hvordan virker det? Evt er det jo å få jobb som det uten utdanning, om noen går med på det. Så kan man vel ta fagbrev pga erfaring i jobben etter 5(??) år. Anonymkode: 21be1...ecc Du kan melde deg opp til privatisteksamen når du vil j,og lese på egen hånd.Men vær obs på at du må ha praksis fra et legekontor for å bli klar til tverrfaglig vg3 eksamen.Ellers kan det bli vanskelig å lære seg datasystemene,prøvetaking og laboratoriearbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå