AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Kan dere spise alle varer som det ikke står "inneholder spor av nøtter" på? Anonymkode: 0e8f7...7ba
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 For det første så er ikke nøtter nøtter,og for det andre er det veldig indivuelt. Noen er hyperalergiske og unngår da selvsagt dette,mens andre som ikke er så alergiske at de kan dø så er ikke det alltid så nøye Anonymkode: cfafd...a29
tussi84 Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Veldig individuelt. Noen møtte allergikere kan spise 1..små mengder av nøtter så lenge tar medisin. 2. Spise små mengder av kan inneholde spør av nøtter. Andre allergikere kan spise 1. Ingenting av nøtter 2. Små mengder med spor av nøtter Mens noen er så allergiske at 1. Det kan ikke være produkter som inneholder nøtter eller spør av nøtter innenfor feks samme rom eller i et hus.. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2017 #4 Skrevet 12. september 2017 Spørsmålet var vel ikke om de kan spise nøtter, men om de kan spise alle andre matvarer ENN der det står "inneholder spor av nøtter" Anonymkode: 8a09e...34f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 På 13.9.2017 den 0.06, AnonymBruker skrev: Spørsmålet var vel ikke om de kan spise nøtter, men om de kan spise alle andre matvarer ENN der det står "inneholder spor av nøtter" Anonymkode: 8a09e...34f Og hvis du leser svarerene så har vi svart på det? Anonymkode: cfafd...a29 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #6 Skrevet 14. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvis du leser svarerene så har vi svart på det? Anonymkode: cfafd...a29 Nei, dere har svart på om nøtteallergikere kan spise ting som inneholder nøtter. Anonymkode: 8a09e...34f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #7 Skrevet 14. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, dere har svart på om nøtteallergikere kan spise ting som inneholder nøtter. Anonymkode: 8a09e...34f Og hva er det du lurer på da? Om nøtteallergikere kan spise det som ikke inneholder nøtter? Lol. Anonymkode: 69ae7...fdf
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hva er det du lurer på da? Om nøtteallergikere kan spise det som ikke inneholder nøtter? Lol. Anonymkode: 69ae7...fdf Det er ikke jeg som lurer, men TS. Og ja, det var i alle fall det vedkommende lurte på, om nøtteallergikere kan spise alt hvor det ikke står at produktet inneholder spor av nøtter. Anonymkode: 8a09e...34f
HalldirV2 Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Jeg er litt forvirret selv, fordi ifølge to allergitester jeg har tatt så er jeg allergisk mot nøtter, de kalte det kryssallergi...aner ikke hva det vil si. Jeg reagerer riktignok på hasselnøtter, men ikke på andre nøtter. Så noe særlig allergi kan jeg strengt tatt ikke ha, derfor spiser jeg nøtter med unntak av hasselnøtter. Dette er vel innafor?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 24 minutter siden, HalldirV2 skrev: Jeg er litt forvirret selv, fordi ifølge to allergitester jeg har tatt så er jeg allergisk mot nøtter, de kalte det kryssallergi...aner ikke hva det vil si. Jeg reagerer riktignok på hasselnøtter, men ikke på andre nøtter. Så noe særlig allergi kan jeg strengt tatt ikke ha, derfor spiser jeg nøtter med unntak av hasselnøtter. Dette er vel innafor? Hvis man er allergisk mot nøtter behøver ikke det å bety alle typer nøtter. Du kan feks bare være allergisk mot hasselnøtter. Anonymkode: 8a09e...34f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #11 Skrevet 25. februar 2020 Stusser veldig på at det står ''kan inneholde spor av'' hva vil det si da? Hvor stor kan dette ''sporet'' været? Er det snakk om mikroskopisk som man ikke kan se under forstørrelsesglass engang? Eller er det hele kjerner liksom?? :/ Anonymkode: ccdad...885
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #12 Skrevet 25. februar 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stusser veldig på at det står ''kan inneholde spor av'' hva vil det si da? Hvor stor kan dette ''sporet'' været? Er det snakk om mikroskopisk som man ikke kan se under forstørrelsesglass engang? Eller er det hele kjerner liksom?? 😕 Anonymkode: ccdad...885 Det vil si at de lager produkter med nøtter på samme fabrikk. Og det kan jo da komme spor av nøtter, da som sveve støv. For de fleste går dette bra. Men det er jo noen svært få som har ekstrem allergi og må holde seg unna dette. Jeg har nøtte allergi, men spiser det med spor av. Spiser ikke nøtter, og tror min nøtteallergi har blitt verre i det siste. For datteren min satt 2 m unna meg, og åpnet en pose peanøtter og da reagerte jeg. Anonymkode: d9bd3...8f4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2020 #13 Skrevet 25. februar 2020 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil si at de lager produkter med nøtter på samme fabrikk. Og det kan jo da komme spor av nøtter, da som sveve støv. For de fleste går dette bra. Men det er jo noen svært få som har ekstrem allergi og må holde seg unna dette. Jeg har nøtte allergi, men spiser det med spor av. Spiser ikke nøtter, og tror min nøtteallergi har blitt verre i det siste. For datteren min satt 2 m unna meg, og åpnet en pose peanøtter og da reagerte jeg. Anonymkode: d9bd3...8f4 Så det betyr ikke at produktene er laget på samme maskiner osv?.. Går uansett utifra at det blir vasket grundig før de lager andre produkter, det er jo ofte strenge kontroller på slikt... Men hvis det bare snakk om støv fra nøtter, så tenker jeg det ikke er så farlig for de fleste nei... 2m unna er jo ikke så langt, det kan jo ha kommet noe nøtter på deg når du satt så nært... Hva med matbutikker? Der har de jo nøtter i løsvekt som folk kan ta oppi selv... Kan du spise f.eks tørket aprikos eller andre slike produkter? Disse er ofte laget av samme fabrikk, f.eks ''Den lille nøttefabrikken'' men de inneholder jo ikke nøtter, men tenker likevel at sjansen for kryssreaksjoner kan være større der? Huff er ikke enkelt dette nei.. Anonymkode: ccdad...885
FrankDrebin Skrevet 29. februar 2020 #14 Skrevet 29. februar 2020 Jeg kan det. De skriver jo "kan inneholde spor av nøtter" på absolutt alt, så det hadde ikke vært mye jeg kunne ha spist dersom jeg hadde latt være. Er allergisk mot hasselnøtt, forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå