Gå til innhold

Nettstudie 60stp heltid, Lånekassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utdannet lærer som har jobbet noen år, men ønsker å ta et år med norsk på fulltid. Skal flytte til neste år, så tenker uansett det er en grei overgang før jeg begynner å søke ny jobb.

Jeg har sett på litt studier, og ser at de har bl.a norsk nettstudium på hivolda. Jeg ønsker ikke å flytte dit, for jeg skal jo flytte et annet sted til neste år, og der er det ikke norsk på byens høgskole. 

Her er studiet jeg tenker på: https://studietilbod.hivolda.no/nn/program/norar-avg

Spørsmålet mitt er da; Får jeg full studiestøtte om jeg tar dette studiet? Altså 100 000 (eller hvor mye det er nå) i løpet av året, og 40% omgjort til stipend om jeg består? Eller er det noen særskilte regler for et slikt nettstudie?

Anonymkode: e7574...982

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå står det på den siden at studiet er stengt for søking, men det skal være støttet av lånekassen. Jeg har gått hele bachelorgraden min nettbasert, og jeg hadde fullt lån fra lånekassen. Hvis du består alle fag og ikke bor hjemme hos foreldrene dine får du 40 % omgjort til stipend

Anonymkode: 8e50e...482

• Liker 1
Skrevet
17 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå står det på den siden at studiet er stengt for søking, men det skal være støttet av lånekassen. Jeg har gått hele bachelorgraden min nettbasert, og jeg hadde fullt lån fra lånekassen. Hvis du består alle fag og ikke bor hjemme hos foreldrene dine får du 40 % omgjort til stipend

Ja, den er stengt. Men jeg skal søke neste år. Bare planlegger i god tid på forhånd :) 

Takk for svar! 

Har hørt at man ikke får fullt lån ved nettstudie, men kan hende det bare gjelder for deltidsstudier.. 

Skrevet

Jeg studerer nettbasert og har full støtte. Det er offentlig universitet.

Anonymkode: 8914b...c67

Skrevet
På 11.9.2017 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Ja, den er stengt. Men jeg skal søke neste år. Bare planlegger i god tid på forhånd :) 

Takk for svar! 

Har hørt at man ikke får fullt lån ved nettstudie, men kan hende det bare gjelder for deltidsstudier.. 

Jeg har som sagt gått fulltid nettstudie via et annet offentlig universitet i tre år, og jeg fikk fullt lån. Jeg tror du blander med at enkelte privatskoler som tilbyr nettstudier ikke har støtte fra lånekassen, men for offentlige skoler har det ingenting å si for studiestøtten om du er campusstudent eller nettstudent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...