Gå til innhold

Hvordan hjelpe min mormor? (alkohol)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei!

Jeg har en mormor i slutten av 60-årene, som har vært periodedranker i 40 år, hun blander også inn med piller.

De siste tre årene har hun ikke lenger hatt bedre perioder. Beskylder alle for å stjele av henne etc.

Hun ble innlagt på sykehus for 1 år siden, p.g.a overdose av noe slag og leveren var IKKE bra.

Nå har hun begynt å drikke igjen, og jeg er redd leveren hennes gir opp. Hun har aldri villet legge seg inn for hjelp, fordi hun nekter for at hun har noen problemer.

Er det noen som helst mulighet nå for å få henne tvangsinnlagt ett sted? Hun er jo en fare for seg selv, og jeg er redd.

Kan ikke ringe hjennes fastlege da jeg mistenker på det sterkeste at legen gir henne piller i fleng til tross for problemene.

(Eller så har hun stjålet resept blokk av han)

Hva kan jeg gjøre??? Hvor ringer jeg? (Hun bor i Oslo)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan fint ringe legen hennes og be om en "bekymringstime"... Legen har ikke lov til å si noe til deg, men du kan si mye til legen. Kanskje legen vil sette pris på å få høre fra noen andre enn pasienten selv? Om du mener at legen skriver ut farlige medisiner som blir misbrukt - og ellers gjør en dårlig jobb for din bestemors beste, så kan du ta kontakt med kommunlegen for å klage på legen.

Ellers er det dessverre slik at enhver velger det livet de lever. Og det er enhvers rett å velge sitt eget liv.

Det skal dessverre vledig mye til for å bli tvangsinnlagt. Å være en fare for seg selv er sjelden nok.

PS: Har vært borti samme tragiske situasjon selv, som delvis har løst seg pga. sterk styring av sønnen. Det går noen ganger i riktig retning med hard hjelp i alle fall... Leit det her altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...