AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #1 Skrevet 11. september 2017 Hvordan er det å jobbe som telefonintervjuer (for Norstat og andre slike selskap)? Jeg har inntrykk av at det er en jobb for studenter og har derfor automatisk tenkt at det er dårlig betalt - stemmer dette? Anonymkode: fe514...cb3
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #2 Skrevet 11. september 2017 Jeg fikk 100kr/t den ene uken jeg orket å holde på med det. Fikk heller aldri jobbe mer enn 5 timer per dag. Anonymkode: 932e0...bfb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #3 Skrevet 11. september 2017 Jeg får inne 80 % av alle telefoner fra Norstadt osv. som spør etter firmaer, ingen slipper videre av meg siden firmaene ikke vil snakke med disse. Så hvis du får betalt bare for å ringe å ikke gjennomføre undersøkelsen er det letttjente penger. Anonymkode: bf98f...2f8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #4 Skrevet 11. september 2017 Er dette noe man kan gjøre hjemmefra eller må man møte opp på et kontor? Anonymkode: a5208...76e
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #5 Skrevet 11. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får inne 80 % av alle telefoner fra Norstadt osv. som spør etter firmaer, ingen slipper videre av meg siden firmaene ikke vil snakke med disse. Så hvis du får betalt bare for å ringe å ikke gjennomføre undersøkelsen er det letttjente penger. Anonymkode: bf98f...2f8 er det ikke lettere å blokkere disse nr. automatisk? Anonymkode: 2cb3f...c3f
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #6 Skrevet 11. september 2017 Spørs vel om jeg hadde fått timebetalt eller betalt per intervju gjennomført. Er mange som ikke gidder, og på en dårlig dag der mange av opptatt risikerer man jo å sitte igjen med 0 selv etter en hel arbeidsdag. Anonymkode: cedda...1cb
AnonymBruker Skrevet 11. september 2017 #7 Skrevet 11. september 2017 Jeg jobbet for norstat da jeg var student. Holdt ut i mindre enn 6 måneder, da pinte jeg meg selv. Og jeg er ikke "kresen" på jobber, har jobbet i årevis både med renhold, lager, og dagligvare, tørket spy og avføring, helt kurante fine jobber, det. Norstat var bare virkelig ikke noe for meg. Sitter i åpent kontorlandskap, arbeidstid 17-22. De aller fleste som jobbet der var utrolig late må jeg si, uten at det direkte gikk ut over meg, men lite inspirerende likevel. Det ble hengt opp lister i hver pause (5 minutter hver time) over hvem som hadde gjennomført flest samtaler. Fikk noen kroner ekstra hvis man var blant de beste. De tok lytteprøver ved hver vakt, hvor noen, uten at du visste når, lyttet til samtalene. Jeg har god arbeidsmoral og fått høre at jeg har en god telefonstemme, så jeg gjorde det alltid bra på disse prøvene, ble belønnet med twist. Greit nok, men litt stressende at man aldri visste når. Mye utskjelling fra folkene man ringte, men det brydde jeg meg ikke særlig mye om, skjønner at det var irriterende. Dårlige formulerte spørreskjemaer. Nå etter jeg er ferdig studert selv så lurer jeg litt på validiteten til disse undersøkelsene... Toppet seg for meg etter jeg ble kalt inn på teppet og fikk skriftlig advarsel etter jeg ikke hadde møtt på jobb. Dette stemte selvfølgelig ikke, og jeg kunne vise til skriftlig at jeg hadde fått innvilget fri. Selv etter dette mente de at det ikke var bra nok. Så var det ekstremt dårlig betalt, jeg tror det var ca 100 kr timen (dette er ca 7 år siden), 10 kr per time i søndagstillegg. I attesten min står det "relativt lite fravær". Jeg hadde null fravær. Styr unna, søk noe annet! Anonymkode: b3248...75f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå