Gå til innhold

Klamydia og sterilitet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt klamydia, men begynner og blir et par ganger :( Jeg har alltid sjekket meg, og har tatt kur nesten med en gang jeg får symptomer (Jeg merker symptomene godt).. Har aldri gått med klamydia i flere år, men er utrolig redd for om jeg er steril. Har noen av dere hatt klamydia flere ganger, men blitt gravide? Hilsen en bekymret og redd jente.. 

Anonymkode: bde05...b1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har behandlet klamydiaen med en gang du har fått den er du neppe steril.

Man skal gå ganske lenge med ubehandlet klamydia for å bli steril. Ikke alle som har ubehandlet klamydia blir sterile heller.

Anonymkode: b1e70...b43

Skrevet

Glemte å si det, men hvorfor bruker du ikke kondom?

• Liker 2
Skrevet

Snakk med legen din. 
Dette er individuelt. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du har behandlet klamydiaen med en gang du har fått den er du neppe steril.

Man skal gå ganske lenge med ubehandlet klamydia for å bli steril. Ikke alle som har ubehandlet klamydia blir sterile heller.

Japp, akkurat det samme jeg har hørt også. Men problemet er at jeg har hatt det mange ganger, siden jeg var 16 år, er nå 21.. Tror kanskje 5-6 ganger :( Synes det er dumt at man ikke kan ta en sterilitetstest, før man prøver å få barn men ikke får til.. 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har hatt klamydia, men begynner og blir et par ganger :( Jeg har alltid sjekket meg, og har tatt kur nesten med en gang jeg får symptomer (Jeg merker symptomene godt).. Har aldri gått med klamydia i flere år, men er utrolig redd for om jeg er steril. Har noen av dere hatt klamydia flere ganger, men blitt gravide? Hilsen en bekymret og redd jente.. 

Dette finnes det ingen fasitsvar på. Noen har hatt Clamydia en gang og blitt steriel, andre har hatt Clamydia mange ganger uten å bli sterile. 

Kondombruk er derfor viktig ved ny partner inntil begge er testet smittefrie.

Anonymkode: 9f1fc...954

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette finnes der ikke forskning på og heller ikke sikre svar på. Det er individuelt hvordan kroppene reagerer på Clamydia og andre mikroorganismer. Noen tåler mikroorganismer godt andre dårlig. 

Anonymkode: 9f1fc...954

Skrevet

Har aldri hatt klamydia

Anonymkode: fa040...6c6

Skrevet

Når du klarer få klamydia 5-6 ganger innen du er 21 burde kanskje ikke sterilitet være din største bekymring..

Anonymkode: f3b85...2db

• Liker 4
Skrevet

Ryddet for personangrep

pinar, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...