Gå til innhold

Sosial angst = ingen venner lenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før hadde jeg en del venner, noen få veldig nære og andre som jeg bare møtte av og til eller dro ut med. For noen år siden hadde jeg en kjæreste som var veldig stygg mot meg, og det gjorde at jeg sluttet å like meg selv. Jeg har hatt perioder hvor jeg har hatt det ok med meg selv, men jeg kan egentlig ikke forstå at folk liker meg eller synes noe positivt om meg. Forstår egentlig ikke at folk vil være med meg i det hele tatt, for hva er vel jeg verdt? Jeg dro til psykolog fordi jeg skjønner jo selv at jeg har et problem. Jeg hater å gå i folkemengder, forelesning, kjøpesentre, ved siden av bilveien og andre steder der folk kan se meg. Hater at det er sånn. Det ble litt bedre etter jeg hadde vært hos psykologen, og jeg tenkte at nå klarer jeg meg på egenhånd. Men neida, nå er jo det på bunn igjen. Blir så anspent at jeg nesten ikke klarer å puste og føler jeg holder på å besvime. I tillegg har jeg trukket meg så langt vekk fra vennene mine, så nå har jeg ingen igjen. Eller jeg har tre bestevenninner, men de ser jeg ikke så ofte lenger. Hun ene er veldig opptatt med hobbyen sin og reiser verden rundt, hun andre bor i samme by, og vi snakker en del på meldinger osv. men møtes ikke så ofte. Hun tredje har nattopp flyttet til en annen by. Så jeg har jo tre venninner, men samtidig føler jeg at jeg ikke har det. Jeg merker at den sosiale angsten er myyye bedre hvis jeg har drukket alkohol, da klarer jeg å slappe av og snakke med folk (når jeg er på vors). Når jeg går på byen går jeg ut med kjæresten min og hans venner fordi jeg egentlig ikke har venner selv. Liker vennene hans veldig godt og det er en gjeng blandet med gutter og jenter, og føler jeg har blitt ganske trygge på de nå. Men de er jo ikke mine venner, de er jo hans. Føler det blir så feil at jeg ikke lenger har egne venner fordi jeg har trukket meg sånn vekk fra dem.. 

Jeg hater at det er slik, og vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget. Måtte bare få det ut et sted, og håper egentlig veldig at det er noen som er i litt samme båt som meg.

Anonymkode: d73a0...212

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det også sånn ts <3 

Anonymkode: 6360a...565

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har det også sånn ts <3 

Anonymkode: 6360a...565

Litt godt å vite at det er flere som har det sånn, selv om det er forferdelig at det er slik <3

Anonymkode: d73a0...212

Skrevet

Viktigst av alt, om du ikke trives i livssituasjonen din så jobb mot en forandring. 

Anonymkode: 5078d...869

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...