Gå til innhold

Hvem har brukt mer tid på studiene i forhold til ordinær tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å bruke ett år lenger tid. Er det flere? 

Anonymkode: d9bcf...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En i kollektivet mitt har tatt årsstudiet i psykologi tre ganger før vedkommende klarte å komme inn, og blir dermed å bruke åtte år på et seksårig studie. 

Anonymkode: 0319f...9df

Skrevet

Jeg har gått to forskjellige studium og droppet ut av begge fordi jeg ikke likte studiet eller jobben. Kunne ikke ha tenkt meg å jobbe innen det jeg studerte i det hele tatt. Nå skal jeg begynne på min tredje bachelor til høsten og forhåpentligvis er det noe jeg kommer til å trives med. Det er vanskelig å finne noe man interesserer seg for og en jobb man liker nok til å holde ut i flere år. 

Så ender opp med å bruke 6 år på en bachelor, pluss friår innimellom :P 

Anonymkode: 0c9c5...61f

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En i kollektivet mitt har tatt årsstudiet i psykologi tre ganger før vedkommende klarte å komme inn, og blir dermed å bruke åtte år på et seksårig studie. 

Det er vel kanskje vanlig å gå årsstudiet flere ganger før man kommer inn på profesjon. Vet du om hun tenker noe negativt over å ha brukt flere år på det samme året? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel kanskje vanlig å gå årsstudiet flere ganger før man kommer inn på profesjon. Vet du om hun tenker noe negativt over å ha brukt flere år på det samme året? 

Hun er jo 29 og går tredjeåret nå, så blir å være rundt 33 når hun er ferdig utdannet. Hun har selv sagt at livet har blitt satt på vent. Mens vennene hennes er gift og har fått barn, er ferdig utdannede for lengst osv har hun fremdeles fire år igjen med studier. Så det er nok kjipt, samtidig som hun selvsagt er glad for at hun kom inn til slutt. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått to forskjellige studium og droppet ut av begge fordi jeg ikke likte studiet eller jobben. Kunne ikke ha tenkt meg å jobbe innen det jeg studerte i det hele tatt. Nå skal jeg begynne på min tredje bachelor til høsten og forhåpentligvis er det noe jeg kommer til å trives med. Det er vanskelig å finne noe man interesserer seg for og en jobb man liker nok til å holde ut i flere år. 

Det har du rett i, og omvalg er jo vel utbredt blant studenter. Jeg innbiller meg at det er lettere å forholde seg til tiden som går når man har endret studieretning, men det er kanskje ikke sant. Hva tenker du om alle studieårene sammenlagt? 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er jo 29 og går tredjeåret nå, så blir å være rundt 33 når hun er ferdig utdannet. Hun har selv sagt at livet har blitt satt på vent. Mens vennene hennes er gift og har fått barn, er ferdig utdannede for lengst osv har hun fremdeles fire år igjen med studier. Så det er nok kjipt, samtidig som hun selvsagt er glad for at hun kom inn til slutt. 

Det er veldig forståelig.

Skrevet (endret)

Jeg brukte 4.5 år på sykepleien pga barn.

Endret av Boxee
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har du rett i, og omvalg er jo vel utbredt blant studenter. Jeg innbiller meg at det er lettere å forholde seg til tiden som går når man har endret studieretning, men det er kanskje ikke sant. Hva tenker du om alle studieårene sammenlagt? 

Ingen studier er bortkastet tenker jeg. Har studert fag som kan brukes i ganske mange ulike jobber, så sånn sett er det bare ekstra kunnskap. Skulle selvfølgelig ønske jeg ble ferdig med bacheloren i 21 års alderen, men er jo egentlig ikke noe krise. Har mange år å jobbe på uansett. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo ikke det samme som ikke å fullføre et studie til normert tid. Jeg har og begynt på ett studie, for så å slutte og begynne med noe annet. Det jeg endte opp med å studere fullførte jeg på normert tid (5 år på en master), og det gjorde jeg jo uavhengig av at jeg studerte noe annet først. 

Anonymkode: 332a7...054

Skrevet

Jeg har en venninne som brukte 10 år på å fullføre en bachelorgrad, da med så dårlige karakterer at hun ikke var kvalifisert for å få lov tli å ta master... Det var rett og slett fordi hun var mer opptatt av å sitte i kantinen og skravle enn å studere, og var så sløv i forhold til studiene at hun glemte møte på eksamen, møtte i feil eksamenslokale, etc. Altså helt og holdent latskap og sløvhet. 

Jeg har også en kamerat som er "evighetsstudent". Han er nå langt oppi tredveårene, og studerer fremdeles. Hopper rundt fra studie til studie, og har ikke fullført en grad i noe som helst. 

Har man "gyldig grunn" som at man rett og slett fant ut at dette var ikke noe for meg, så er det  helt greit. Om det er latskap og sløvhet, er det verre. 

Anonymkode: 3a727...c5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...